Breder spatbord voor ST1x en ST2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

Was vandaag bij de Fietsenwinkel en zag daar een bijna kant en klaren oplossing en nog wel van Stromer zelf voor onze te smalle spatborden van de ST1x en ST2

waarom niet de spatborden steken van de ST5 die zijn breder ja de wielen zijn groter in omtrek maar ik denk dat dat al bij al nog goed zou meevallen en er is plaat genoeg in onze voorvork

heb dit direct naar gevraagd en ze hebben gezegd dat ze dit eens gingen nakijken (benieuwd of ze dit ook gaan doen)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand de spatborden op de voorgangers van de ST5 te smal vindt. Dat is echt nieuw voor mij.

Tegen blerf helpt een spatlap. En bredere banden passen sowieso niet omdat de opening in de liggende achtervork dit niet toelaat.

Ik vind het spatbord op mijn Es helemaal prima?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Dat gaat niet passen.
Voor kun je misschien met gekunstel het spatbord aanbrengen. Maar omdat de radius niet matched zal het niet uitzien.
Achter wordt dat nog erger en kun je wellicht het spatbord voor in de vork nog monteren … maar vervolgens ontstaat er een steeds grotere opening tussen band en spatbod en dat gaat achter helemaal niet uitzien.

Ik sluit me aan bij Stromeur.

Monteer je trouwens een conti (zomer of winterband) ipv de big bens… heb je een zee van ruimte.
Heb je wel goed gekeken en hebben we het over dezelfde fietsen :mrgreen: ;)
Plaats reactie