Pagina 1 van 2

OMNI app is echt de weg kwijt

Geplaatst: 10 jul 2018, 20:12
door Tikky
Gisteren heb ik 102 km gefietst, vanmorgen 51, vanavond 1,9.
De app geeft nu voor gisteren 256 km weer en 4:33 uur en voor vandaag 1,9 km en 3 minuten. Tijdsduur klopt, maar staat wel op de verkeerde dag. Gereden afstand klopt niets van. Gisteren al 51 km teveel en vandaag ook 51 teveel, daarnaast worden de kilometers van gisteren en vandaag bij elkaar opgeteld,
Wie herkent dit probleem en weet hoe dit op te lossen?
image.png

Re: OMNI app is echt de weg kwijt

Geplaatst: 10 jul 2018, 21:18
door Stromeur
Ik lees het zo her en der weleens, dat de OMNI App wat in de war kan zijn. Zou kunnen dat je accu uit je Stromer nemen en weer terugplaatsen helpt, of de OMNI app afsluiten (dus niet op de achtergrond mee laten draaien, maar echt sluiten) en weer openen, of de OMNI app van je telefoon halen en opnieuw installeren. Let erop dat je de meest recente versie hebt.

Heb je die dingen al geprobeerd?

Re: OMNI app is echt de weg kwijt

Geplaatst: 10 jul 2018, 21:39
door Tikky
OMNI app sluit ik altijd af na gebruik, maar een herinstallatie van de app is een goed idee,. Accu had ik vorige week er al een keer uit gehaald, maar het kan geen kwaad om dit nogmaals te doen. Wordt vervolgd....

Re: OMNI app is echt de weg kwijt

Geplaatst: 10 jul 2018, 21:40
door Lamkram
Dit is vaker voor gekomen. Eerder heb ik er ook last van gehad.

Zie https://www.stromerforum.nl/viewtopic.p ... =20#p12201

Ook zie ik op mijn app de totaal stand wel eens zomaar verspringen. Vandaag van 8233 naar 8211 km. Eerder is mij dit ook opgevallen. Er is toch iets niet helemaal juist met de omni vrees ik. Ik zag een keer dat de omni 2x zoeveel km aangaf als in werkelijkheid. Op zich niets ernstigs als het maar niet zo is dat de totaal stand van de fiets dit ook doet, dan wordt het nl een ander verhaal.

Mijn advies is om dit dus goed in de gaten te houden.

Groet Mark

Re: OMNI app is echt de weg kwijt

Geplaatst: 10 jul 2018, 22:00
door Tikky
Inmiddels de app opnieuw geïnstalleerd en accu opnieuw geplaatst. De cijfers bleven helaas hetzelfde. Overigens heb ik dit euvel sinds een maand of twee. Ik zie dit omdat ik mijn kilometers ook registreer in mijn Garmin.
Laat ik kijken wat er de komende dagen met de kilometers gebeurt na de herinstallatie.

Re: OMNI app is echt de weg kwijt

Geplaatst: 10 jul 2018, 22:06
door Stromeur
Ik ben heel erg benieuwd.

Het moet sowieso opgelost worden, dus als het een bug is en niet een eenvoudig weg te poetsen synchronisatie-probleempje, dan zou ik het zeker aan de dealer voorleggen. Die kan waarschijnlijk weinig doen, maar die kan het wel voor je doorspelen naar Stromer zodat ze ernaar kunnen kijken.

Stromer rechtstreeks benaderen zou je ook kunnen proberen, maar ze hebben een tijdje terug hun e-mail adres van de site verwijderd, dus volgens mij zijn ze niet meer zo happig op vragen van eindklanten en willen ze dat alles via de dealer loopt. Maar als je het wil proberen (zou ik lekker doen in dit geval, want de dealer kan toch niks met de OMNI app): het mail adres is info @ en dan de url van de Stromer website. Er werken ook mensen die NL spreken, maar met een mailtje in het Engels heb je misschien meer/sneller kans op antwoord.

Re: OMNI app is echt de weg kwijt

Geplaatst: 10 jul 2018, 22:13
door Elsje
App is vandaag bij mij ook de weg kwijt. Gaat wel weer over....

Re: OMNI app is echt de weg kwijt

Geplaatst: 11 jul 2018, 20:20
door Lamkram
Gisteren zag ik dat het aantal km in de Omni van 8233 naar 8211 ging dus 22 minder. Vandaag 43 km gereden en de Omni sprong van 8211 naar 8277 en dus 23 te veel en kort hierna naar 8255 en dat kan dan weer wel.

Ik heb een SpookOmni. Zo weer een woord erbij voor het Stromer woordenboek.

SpookOmni: Een Omni van Stromer die soms doet wat hij wil maar uiteindelijk de waarheid onthult.

Groet Mark

Re: OMNI app is echt de weg kwijt

Geplaatst: 12 jul 2018, 08:52
door Bas van Dijk
Zelfde hier, gisteren 100km gereden. App zegt 31. is dus 70km weg..

Ook de locatie in de omni app is de hele dag niet ge-updated geweest.

Re: OMNI app is echt de weg kwijt

Geplaatst: 12 jul 2018, 09:55
door Michail
Hier dezelfde eravringen met de APP.

Wat bij mij de laatste dagen helpt is vlak voor vetrek de App verbinding te laten maken met de fiets (lokatie opvragen) en daarna gaat alles redelijk ok (althans de laatste twee dagen)