OMNI app is echt de weg kwijt

Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Net even langs de dealer gereden, die hebben gelijk met Stomer gebeld: bekend probleem, update is bijna klaar. Het probleem zit in de app want op het Stromer portal waren mijn ritten wel goed geregistreed.
Nieuwe app komt eraan, volgens dealer.

Groet
Bas
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Tikky
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2018, 19:33
Merk SP: ST1X
Km-stand: 17.000

Klinkt goed, ik wacht de update af.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Vergelijk de waarden eens met de waarden in de OMNI. Je kan in de OMNI de rit resetten. Na reset rit maken en daarna ritgegeven OMNI en OMNI app vergelijken. Bij mij zijn de waarden van het totaal aantal gereden kilometers, restcapaciteit accu, rit dist. in d OMNI app altijd juist. Alleen het totaal aan gereden km van de dagtrip klopt soms niet.

Ik weet eigenlijk niet of die waarden in de app worden berekend of de app de waarden download van een stromer server.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Tikky schreef: 10 jul 2018, 20:12 Gisteren heb ik 102 km gefietst, vanmorgen 51, vanavond 1,9.
De app geeft nu voor gisteren 256 km weer en 4:33 uur en voor vandaag 1,9 km en 3 minuten. Tijdsduur klopt, maar staat wel op de verkeerde dag. Gereden afstand klopt niets van. Gisteren al 51 km teveel en vandaag ook 51 teveel, daarnaast worden de kilometers van gisteren en vandaag bij elkaar opgeteld,
Wie herkent dit probleem en weet hoe dit op te lossen?

image.png
Laat de software update SUI FW 3.4.2.1 van 11 juni 2018 installeren.

Geoptimaliseerde foutafhandeling, meer kritische foutmeldingen blijven zichtbaar voor diagnostiek.
Tellers voor reizen en totalen worden niet beïnvloed door kritieke systeemfouten.
De tijd wordt niet opnieuw ingesteld bij elke herstart. Relevant voor Stromer met batterijfirmware 0.9.6 of 1.9.6.
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

het zijn niet alleen de dagtotalen die niet kloppen, in mijn app is ook vaak mijn locatie al geruime tijd niet ge-updated. Vaak bv '1 dag geleden' or ' 2 dagen geleden'.. Woensdag 100km gefietst bij elkaar en bij thuiskomst was de locatie nog steeds '2 dagen geleden'

Mijn Omni heeft de laatste firmware.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Tikky
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2018, 19:33
Merk SP: ST1X
Km-stand: 17.000

Ik heb het probleem ook gemeld bij mijn FM, die vervolgens contact met Stromer heeft gehad. Een defecte controller schijnt de oorzaak te zijn dus binnenkort laat ik deze vervangen. Wordt vervolgd...
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Das wel raar want mijn dealer zegt dat het volgens Stromer puur aan de app ligt en niet aan de controler....
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben hier ook wat verbaasd over. Het lijkt me een communincatie/synchronisatie-probleem tussen de OMNI module en de OMNI App.

Worden OMNI module en controller hier niet door elkaar gehaald?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tikky
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2018, 19:33
Merk SP: ST1X
Km-stand: 17.000

@Bas, @stromeur, Ik reageerde net zo verbaasd als jullie nu reageren, daarom rij ik ook nog niet zo snel naar de FM toe. Het lijkt mij ook veel eerder een sync-probleempje dan een hardware-probleem. Ik wacht daarom eerst de OMNI-update af, tenzij dat te lang duurt. Verder is er natuurlijk niets dat mij weerhoudt om te blijven fietsen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Snap ik. Als alles verder prima werkt en als je je ritten toch logt op een Garmin apparaat (dat sowieso meer mogelijkheden geeft dan de OMNI en je werkelijke snelheid meet), dan is er verder weinig aan de hand, behalve dan dat het gewoon hoort te werken. Maar ik zou hier ook geen mega-haast mee hebben als dit probleem inderdaad al bekend is bij Stromer.

Welke Stromer heb je eigenlijk (type/bouwjaar) en welke firmware versie?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie