Pagina 5 van 7

Re: Het Standje 2

Geplaatst: 11 jul 2018, 09:53
door Roos
Ik heb dat gevoel vooral bij het instellen van de gevoeligheid van de trapsensor. Als ik die te hoog zet (voor mij boven de 70%), dan "wil" mijn Stromer de hele tijd bij het minste of geringste vooruit vliegen, en dat voelt ontzettend raar als de wind tegelijkertijd ergens schuin voor tegen me aan duwt.
Ja dat zal het zijn. Mocht ik dan toch in stand 3 fietsen dan moet ik de trapsensor maar bijstellen!

Re: Het Standje 2

Geplaatst: 21 sep 2018, 19:57
door Tomasj
Vandaag waaide het dus flink. 's Morgens met 5 Beaufort in de rug probleemloos (en voor de regen) op 't werk geraakt. Het terugkomen vanavond was andere koek: wind op @ 5 Beaufort met windstoten van > 50 km/h (7 Bft)
De eerste 20 km gereden op standje 2 (20% koppel), de 34 daaropvolgende km op standje 3.
Gedurende de eerste 19km 20% batterijcapaciteit verbruikt en een gemiddelde snelheid van 31,5km/h (GPS) --> eigenlijk is dit meer dan behoorlijk gezien de situatie, op het stuk langs het kanaal met de wind vol op kop en zonder beschutting viel de snelheid terug tot onder de 30 km/h bij windstoten, en toch een bereik van bijna 100 km en een gemiddelde snelheid boven de 30km/h...

Aangekomen met een gemiddelde snelheid van 34 km/h (35 km/h volgens omni) en met 16% batterijcapaciteit resterend. Tijdens dat tweede stuk heb ik wel iets meer beschutting tegen de wind.
Maar dat geeft dus een bereik van 64 km @ 34 km/h met 5 Bft op kop (en 160 hm), zonder zelf in't rood te gaan, een verbazingwekkend mooi resultaat.
Ik ben nu dus wel uitgewaaid :bp:

Re: Het Standje 2

Geplaatst: 22 sep 2018, 09:39
door Stromer9000
FreddyH schreef: 29 jun 2018, 07:14
Wiebe schreef: 29 jun 2018, 02:26 Stand 2 is als je net iets verder wil komen dan je accu.
Huh, waar laat je je accu achter dan? ;p
Ergens aan een bushalte ofzo, dan geraakt ie ook nog thuis :bp:

Re: Het Standje 2

Geplaatst: 23 sep 2018, 00:00
door Tomasj
Patrikius schreef: 22 jun 2018, 22:52 Wie gebruikt stand 1 actief?
Ik dus nooit.
Zou het geen optie zijn om stand 1 ook te kunnen customizen. En in de app altijd naar de basis instelling kunnen gaan als je dat zou willen.
Wel Patrikius, dat is eigenlijk alles wat ik nodig zou hebben, dat standje 1 ook nog kunnen instellen.
Nu is het idd een redelijk zinloze stand (tenzij je je batterij vergeet op te laden :oops: )

Re: Het Standje 2

Geplaatst: 10 feb 2019, 20:35
door Tomasj
De voorbije week één keer met de fiets gereden. Eigenlijk mis ik toch echt wel een bijkomende instelmogelijkheid op die fiets. Je kan die stand 2 dan wel helemaal finetunen, maar ik vraag me af of ik niet gewoon liever 4 of 5 standen had gehad die ik niet kon instellen. De stand beweeglijkheid heeft niet zoveel invloed op het verbruik en de snelheid kan je uiteindelijk zelf sturen met je pedalen. Aanpassen van stand 2 is zo'n gedoe (vaak heb ik niet onmiddellijk een verbinding van mijn GSM met de fiets)...

Re: Het Standje 2

Geplaatst: 10 feb 2019, 21:03
door WFVst5
Stand 2 is voor mij de "opwarm- en spaarstand" standje 1 is voor als ik met mijn vrouw fiets en 3, meestal S voor woon-werk opgewarmd en snel rondje etc.

Re: Het Standje 2

Geplaatst: 10 feb 2019, 21:14
door Daniel1975
Ik rij ook door de bebouwde kom in standje 2 en daar buiten is het planken op 3. WW wil ik zsm doen.

Re: Het Standje 2

Geplaatst: 11 feb 2019, 13:10
door FreddyH
Bij de antwoorden van WFVst5 en Daniel1975: ik gok dat heel veel mensen op die manier werken. Waar het bij Tomasj denk ik over gaat is dat hij *afhankelijk* is van die tuning omdat hij zó ver rijdt dat de accu capaciteit kritisch wordt.
En elke keer vooraf (of na onderweg stoppen) met de telefoon iets anders instellen is onhandig. Zelfs al zou die verbinding gelijk 100% werken is het nog steeds onhandig, maar als die verbinding soms niet wil is het zwaar vervelend: je bent er immers van afhankelijk.

Ik heb wél die 5 standen, maar moet heel eerlijk zijn dat die bij mij niet direct zinnig zijn, omdat deze door mensen bepaald zijn die de fiets duidelijk heel anders gebruiken dan ik. Stand 1 is vrij kansloos, ik weet niet precies wat deze doet maar ik heb het vermoeden dat deze alleen de weerstand van de motor opheft (dus dat de fiets fietst zoals een gewone fiets van 30kg fietst). Mijn stand 2 is meer zoals stand 1 bij Stromer: heft de weerstand van de motor op en de fiets voelt weer zoals een gewone fiets van 10kg fietst, met wellicht een klein beetje extra zetje in de rug.
Stand 3 bij mij is een hele fijne stand, mooie balans tussen accelleratie/ondersteuning en verbruik. Stand 4 geeft merkbaar *iets* minder ondersteuning bij accelereren maar als je dat niet veel doet dan levert dat minimaal extra range op. Stand 5 is uiteraard de max, zoals jullie stand 3.

Op mijn fiets zou ik graag stand 1 en 4 weggooien, want niet nodig. Wat mooi zou zijn is een systeem waarbij je 1 vaste stand 1 en 1 vaste stand 3 hebt (zoals bij Stromer het geval is), maar dat je een vrij aantal standen 2 hebt. Default heb je gewoon 1 stand 2 die gewoon tussen 1 en 3 inzit. Maar via de app kun je:
- stand 2 tweaken (zoals jullie nu al kunnen), *en*
- verschillende tweaks opslaan, zeg even: stand 2a, 2b, 2c, ... zoveel als je wilt (wellicht wel een bepaalde max van bijvoorbeeld 5 of 10 of zo)

Dan kun je je fiets echt lekker tweaken, en hebben mensen die structureel of soms echt ver moeten er echt wat aan. Een alternatief zou zijn dat je gewoon ingeeft hoe ver je moet en dat de fiets dan afhankelijk van het huidige verbruik aanstuurt op "bij aankomst 10% capaciteit over". Gaat het door kou of harde wind tegen wat harder met de accu dan normaal, dan schroeft hij automagisch de ondersteuning terug.

Ik blijf nog even dromen :mrgreen:

Re: Het Standje 2

Geplaatst: 23 feb 2019, 20:09
door WFVst5
Als ik de stukken binnenbebouwdekom op getweakt2 pak kan ik gemakkelijk op 1 lading heen en weer naar mijn werk en als ik alles op 3&S pak en veel wind lukt dit niet vandaar de extra lader op mijn werk, staat de batterij weer op 80-100% om 17.00 uur :mrgreen:

Re: Het Standje 2

Geplaatst: 17 apr 2019, 23:12
door Tomasj
Vanochten met Standje 2 op 30% koppelsensor getracht met een zo laag mogelijk verbruik op 't werk aan te komen, omdat ik niet echt de tijd had om op te laden.
Na 54 km had ik nog 39% batterij over, en een gemiddelde GPS snelheid van 33,5 km/h, zonder windvoordeel en 170 hm.
Je kan met een ST2 dus makkelijk zat 80 km aan een flinke snelheid rijden :cool2: