Openingstijden dealer voor onderhoud

antiloop
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:14

Tja, de eerstvolgende dealer (qua afstand) zitten op 57 km (Duitsland) en 84 km. Dat gaat ook niet werken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn dealer zit hier meer dan 100km vandaan en heeft een als volwaardige fietswerkplaats ingerichte bus voor onderhoud/reparaties op lokatie (dus bij mij thuis of op het werk), ik vind dat dat prima werkt. Beter dan een mwah-dealer die om de hoek van mijn werk zat, maar waarbij ik niet overtuigd was van de aanwezige kennis en de bereidheid om uitstekende service te leveren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

antiloop schreef: 14 jun 2018, 20:08 Sinds kort heb ik een nieuwe stromer waarmee ik de meeste dagen op en neer pedel tussen Groningen (woonplaats) en Delfzijl (werkplaats), ruim een uur enkele reis. Ik werk 40 uur per week (ma t/m vr), moet uiterlijk 8:30 uur beginnen en ben zelden voor 17:00 uur weg.

De openingstijden van de dichtstbijzijnde Stromerdealer:

ma t/m vr: van 10:00 (!) tot 17:00 (!) uur
geen koopavond
za: van 11:00 (!) tot 16:00 (!) uur :ck:

Het mag duidelijk zijn dat deze openingstijden voor mij hopeloos zijn en ik vraag me af of Stromer zich realiseert dat bij een fiets van dergelijke prijsklasse ook een servicemogelijkheid hoort met openingstijden waar ook werkende mensen tenminste twee momenten per week buiten kantoortijden terecht kunnen. Om de aanschafprijs van de fiets te kunnen betalen moet je immers....werken.

Daarom vraag ik mij af:

1) Wat is jullie visie?
2) Wat zijn de openingstijden van jullie dealer(s)?
Heb je dit aan de dealer voorgelegd?
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
antiloop
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:14

Ik heb iemand anders even laten bellen vandaag en wat blijkt: op zaterdag is er geen monteur, tenzij het heel misschien wel lukt om die op zaterdag te laten komen... :shock:

Hoe kan je nou een dealer zijn met zulke dure fietsen en alleen onderhoud doen van ma t/m vr van 10 tot 16 uur?
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Je legt hem wel voor de goal met zo'n opmerking ;-)

Deze dealer heeft kennelijk voldoende verdiensten ondanks zijn openingstijden. Er zijn kennelijk voldoende klanten die eerst kopen en dan naar de service kijken of genoegen nemen met/ voldoende hebben aan dit serviceniveau.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Golvas

Je bent dan blijkbaar toch bij een dealer geraakt om de fiets aan te kopen of liet je hem aan huis leveren ?

Als je een probleem hebt van dergelijk "niveau" dan zoek je toch een oplossing in plaats van op een forum liggen te bashen en je oh zo kostbare tijd liggen te verprutsen aan het openen van (en posten in) een topic waarvan iedereen weet dat het (binnen jouw "problematiek") tot geen enkel concreet resultaat zal leiden.
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Eens met Golvas!
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn indruk is inmiddels ook dat het in dit geval vooral om het klagen gaat ipv het zoeken naar een oplossing.

Ik denk dat alle opties inmiddels de revue wel zijn gepasseerd, dus het is aan de topicstarter om hieruit een keus te maken. (Of niet, en dan gewoon een afspraak inplannen, Stromer inleveren en weer ophalen op twee achtereenvolgende zaterdagen. Het is was het is. Je hebt deze dealer immers zelf uitgekozen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
antiloop
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:14

FreddyH schreef: 14 jun 2018, 21:48 Mijn dealer is di-do open van 9-18u, vr van 9-20 (of 21, weet ik niet zeker) en za van 9-17.
Zaterdag is de werkplaats niet open maar kun je uiteraard wel altijd je fiets ophalen of brengen. Een leenfiets is ook een mogelijkheid.

Daarnaast hebben ze op di en do een busje rondrijden die fietsen kan ophalen of thuisbrengen.

Voor mij is dit ruimschoots voldoende. Ik haal het meestal wel om voor 18u daar te zijn om mijn fiets weg te brengen en dan de dag erna om mijn fiets op te halen.
Welke dealer is dat? Wellicht dat ie voor onderhoud tijdens werktijd bij mij in Delfzijl mijn fiets komt omruilen voor een leenexemplaar?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

antiloop schreef: 15 jun 2018, 20:42 Welke dealer is dat? Wellicht dat ie voor onderhoud tijdens werktijd bij mij in Delfzijl mijn fiets komt omruilen voor een leenexemplaar?
De dealer in Uden. Ik vrees dat Delfzijl wat uit de richting is...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie