Werkbare oplossingen om batterijdeur te sluiten

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Karel schreef: 17 mar 2018, 22:44 Hey,
Een kameraad van me heeft een 3D printer en heeft een "dummy" bovenstuk van de batterij (5cm) geprint.
Hierdoor kan ik de batterij uit mijn fiets nemen en de klep perfect afsluiten!
Groetjes
Wel als die kameraad van jou nog extra van die stukken tegen betaling wilt bijmaken, denk ik dat hij hier wel meerdere gegadigden gaat vinden die van de klitteband afwillen. Vraag hem eens wat dat moet kosten?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ebiker schreef: 17 mar 2018, 23:11 Dus als ik het goed begrijp..., wanneer je de batterij eruit haalt dan sluit het compartiment niet meer af?? Als dit het geval is, dan is dit zeker een verbeteringspunt voor stromer..., met een instapper van 5k, moet dit gewoon in orde zijn, geen enkel excuus mogelijk..
Klopt, dat geldt voor de ST1 X, ST2 en ST2 S. Hoe het met de nieuwe ST5 geregeld is weet ik niet. Bij de ST1 kun je de deur van het batterijvak nog wel sluiten als de accu eruit is. Het lijkt dus een bewuste keus van Stromer, maar ik heb geen flauw idee waarom, want ik zie ook alleen maar nadelen.

Overigens kun je het accuvak wel afsluiten door er een klittenbandje omheen te doen, maar raar blijft het wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo, wij hebben sinds een heel vervelend incident, ALTIJD een toe clip riempje om het batterij vak (voorbeschikking eronder een zacht stukje textiel). Batterij erin of niet.
Het incident?
Wel de 2014 ST2 standaard was zo kort dat neerzetten erg precies moest gebeuren, en zelfs dan donderde de fiets nog wel eens om.
Eenmaal spatte daarbij het batterij vak open en vlogen de onderdelen van het slot en de batterij over de straat.
Het hele slot was aan diggelen. Dat was overigens ook nog een voorganger van het huidige slot. Ik denk dat Stromer, op basis van dit incident, en mogelijk vergelijkbare, een beter slot heeft menen te monteren.
Maar het sleuteltje vergt wel enige precisie, zoals eerder hier aangegeven. Als je eraan draait, iets te ver door dus, of als de batterij eruit is bijvoorbeeld, kun je het sleuteltje er alleen met veel moeite weer uit krijgen.
We hebben nu de langere standaard (automatisch inklappende :cry: zie de andere post, daar willen we ook vanaf, terug naar de Hebie 532). De fiets staat beter, maar we vertrouwen het niet helemaal. Eenmaal met een losse batterij in de hand en een gapend batterij vak op een landweg leek ons genoeg.

Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
vangelis
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
Locatie: Voorne Putten
Merk SP: stromer
Km-stand: 18000

Bij Zijptechniek kun je een blokje krijgen die je op je geopende klep kunt drukken, waarbij je de klep gewoon kunt sluiten. Kost een paar euro, en werkt perfect!
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren! :d3:
Gebruikersavatar
Arjan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 aug 2018, 18:01
Locatie: Groningen-Helpman
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 15000

Helaas werkt deze oplossing niet voor de ST3 & ST5 !
Laatst gewijzigd door Arjan op 28 okt 2018, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ST5-XL
R&M Supercharger 2 GT Rohlhoff
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stuur hem een mailtje en vraag of hij een dummy-oplossing voor de ST3/ST5 heeft. Gaat-ie zeker aan werken als hij de tijd heeft en de mogelijkheid om dit op een Stromer te testen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 28 okt 2018, 22:21 een dummy-oplossing voor de ST3/ST5
Gaat niet lukken, je hebt een accu nodig om het slot te openen.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Crap, totaal niet bij stil gestaan :bu:
Dank u.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Inderdaad, ST3/ST5, zonder batterij, geen deur te sluiten met de batterij in je handen. Elk voordeel heb z'n nadeel. Je zou kunnen denken, ze maken het mogelijk om via de laadkabel aansluiting het deurtje alsnog te kunnen sluiten of openen, maar dat is ook weer niet de oplossing, als je onderweg je lader wil gebruiken, valt het deurtje open.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Arjan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 aug 2018, 18:01
Locatie: Groningen-Helpman
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 15000

Zou er ook ruimte in het batterij vak zijn voor een simpel (neodymium) magneetslotje?
ST5-XL
R&M Supercharger 2 GT Rohlhoff
Plaats reactie