Werkbare oplossingen om batterijdeur te sluiten

Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Op het werk ga ik mijn accu op kantoor laden, dan staat de deur dus gewoon open merkte ik tijdens de testrit. Ik vraag me af wat handige oplossingen zijn om de boel netjes op zijn plaats te houden? Klitteband eromheen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vrees het wel ja, dat het zoiets wordt.

Ik heb Stromer eigenaren voorbij zien komen bij wie dat klittenbandje met fiets is meegeleverd. Bij mij zat-ie er niet bij, maar ik had het thuis nog liggen dus geen probleem. Het is ook handig bij het schoonmaken en ander onderhoud aan je fiets, want ook dan is het beter om de batterij eruit te halen (met als gevolg: open klep).

Die open staande klep als de batterij eruit is is gewoon om heel veel redenen niet wenselijk. Ik snap werkelijk niet dat Stromer daar geen fatsoenlijke oplossing voor heeft bedacht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Ik heb in den beginne, wanneer ik m'n ST2 heb gekocht 2015 een tool ontworpen om de deur zonder batterij
te kunnen sluiten. Alle andere www oplossingen (klittenband, duct of andere tape, elastiek) waren of te amateuristisch
(alle respect) of niet gebruiksvriendelijk.

Het vervelende is dat een gedeelte van het sluitmechanisme zich op de batterij bevindt en je een extra onderdeel
nodig hebt om te kunnen afsluiten.

Bezit op dit ogenblik een werkend model in 2 delen maar ben nooit verder geraakt gezien ik met een ander project ben begonnen en dit nooit heb afgemaakt om het in 1 stuk te maken. Met m'n 2 laders heb ik er voorlopig geen nood meer aan.

Afbeelding
Billb
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2017, 19:33

Hallo, ik begrijp het even niet over die klittenbandjes , als ik mijn batterij eruit haal, dan doe ik het klepje weer op slot,
en dan is die dicht.... :? :? wat wordt er dan bedoeld ,,,
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

De klep zit dan los.. ik denk dat die van jou nog enigszins vast hangt aan de rubber isolatie maar bij mij valt de deur gewoon open.. Ik heb van mijn leverancier een setje klitteband gekregen die bij een abus slot hoort en die ze altijd over houden. Met die twee stukken kan ik de deur dicht houden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Billb heeft een ST1, daarvan kan de batterijdeur wel op slot als je de accu eruit hebt gehaald.

Dit is niet mogelijk bij de ST1 X en de ST2.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ArieHiSpeed
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:27

ST-2, werkt bij mij goed, alleen moet je beetje voorzichtig zijn met het sleuteltje. Niet per ongeluk te ver doordraaien, dan is het een gepruts om het sleuteltje er weer uit te krijgen.
dirkST2Belg
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2017, 11:54

Ik heb uiteindelijk een elastische klitteband met kunstof gesp gevonden in een tuincentrum/doe het zelf zaak. (Brico). Goede lengte. Geen gepruts meer.
ST2, 2016, 983 Wh, 22 inch, zwart, woon-werk 33km enkel
Karel
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2018, 13:04

Hey,
Een kameraad van me heeft een 3D printer en heeft een "dummy" bovenstuk van de batterij (5cm) geprint.
Hierdoor kan ik de batterij uit mijn fiets nemen en de klep perfect afsluiten!
Groetjes
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Dus als ik het goed begrijp..., wanneer je de batterij eruit haalt dan sluit het compartiment niet meer af?? Als dit het geval is, dan is dit zeker een verbeteringspunt voor stromer..., met een instapper van 5k, moet dit gewoon in orde zijn, geen enkel excuus mogelijk..
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Plaats reactie