Fiets die 'spontaan' gaat rijden?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hoi allemaal,

Mijn fiets met GoSwiss motor heeft sinds vanochtend ineens dat als ik met hem aan de hand loop, dat de fiets er dan vandoor wil. Alsof ik het knopje indruk waarbij de fiets 20km/h gaat rijden, maar dan met minder vermogen. Als de fiets stil staat gebeurt het niet, alleen als ik met hem ga lopen. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb eerder gelezen dat een aantal van jullie dit probleem ook heeft gehad bij zijn/haar Stromer, wat was daar de oorzaak?

Alvast bedankt voor jullie tips/adviezen!
Freddy
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

De oorzaak bij de stromers is vaak te zoeken in de koppelsensor in het achterwiel dacht ik, of dat op jou van toepassing is weet ik natuurlijk niet ;)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Is dit sinds de inbouw van de supernova M99 PRO?
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zebbernaut schreef: 08 jun 2018, 15:09 De oorzaak bij de stromers is vaak te zoeken in de koppelsensor in het achterwiel dacht ik, of dat op jou van toepassing is weet ik natuurlijk niet ;)
Zoiets lijkt het bij mij ook te zijn: ben vanmiddag even langs de FM gereden, er zit inderdaad een koppelsensor in de motor en die moet gecalibreerd worden. Dit verklaard ook de af en toe rare (mindere) ondersteuning die de fiets de laatste tijd geeft.

Het vervelende: het calibreren kan 2 dingen opleveren:
- het werkt weer :cool2:
- sensor is te ver versleten zodat hij niet meer gecalibreerd kan worden... en blijft dan in calibratie hangen. In dat geval moet de motor "even" retour Zwitserland om die sensor te laten vervangen. ±3 weken fiets kwijt en een flinke rekening :ai

Dus ik heb een afspraak gemaakt voor een calibratie en gelijk een beurt op 1 dag voor mijn vakantie. Mocht hij dan 3 weken weg moeten dan heb ik er maar 2 weken last van...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Elsje schreef: 08 jun 2018, 15:24 Is dit sinds de inbouw van de supernova M99 PRO?
Scherp! Heb ik ook aan gedacht, maar:
- ik heb de bedrading super nauwkeurig aangesloten en wat betreft aansturing van de motor: dat gaat via de CAN bus, daar heb ik precies niets mee gedaan.
- dit verschijnsel treed meer dan 200km later pas op
- ik heb het probleem vaker gezien bij mensen met dezelfde fiets (alleen nooit de oorzaak daarbij gehoord) en ook bij Stromers

Daarnaast, maar dat weet ik pas sinds vanmiddag:
- de FM herkent het probleem ook
- dit verklaard ook het soms matig/raar ondersteunen van de fiets van de laatste tijd...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Duer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2019, 12:25
Locatie: Roermond

Dit probleem heb ik ook een keer gehad, de moeren van mijn achterwiel bleken te vast zijn aangetrokken.
De FM stelde zijn momentsleutel goed in en het probleem was over.
Groet,
Duer
Plaats reactie