Storend geluid aan achterzijde

Plaats reactie
Thierry
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2017, 12:20

Mijn ST2S vertoont sinds enige tijd een zeer storend geluid ergens aan de achterzijde van de fiets. Het is een geluid van metaal-op metaal alsof het wiel iets raakt, een 'tik' van metaal op metaal. Echter is dat niet afhankelijk van de cadans van het wiel, noch van de trapcadans, noch van schokken door het wegdek en ook al niet van een grotere of kleinere belasting. Ik heb het idee dat de spaken soms tegen elkaar tikken op de plaats waar ze kruisen.. of is het misschien het 'zetten' van het kader of de bouten? Heeft iemand hier ervaring mee?
Lomito

Allereerst welkom op het forum, leuk om een ST2s-buddy te hebben, op dit forum zijn de ST1x-ers ruim oververtegenwoordigd en moest ik me alleen staande houden tussen al dat ST1x-geweld... :roll: :lol:

Dat storende geluid aan de achterzijde herken ik niet, maar ik zou het ook niet lang volhouden om met een tik te rijden. Gelukkig heb ik een Stromer-dealer zo'n beetje in mijn achtertuin zodat ik voor elk wiswasje langs ga voor een praatje, koffie, aanpassing aan de fiets of in het ergste geval een reparatie. Tot nu toe heb ik alleen een storing onderweg gehad omdat een moer in de cassette was los getrild en de hele aandrijflijn moervast kwam te zitten. Ik ben toen op pure accu-kracht met 20 km/uur naar de bewoonde wereld gereden waar ik ben gered door mijn lieftallige huisgenoot met de auto en fietsendrager. En de volgende morgen opnieuw op accu-kracht naar de dealer waar de losgeschoten moer met Loctite is vastgezet om herhaling te voorkomen.

Anders dan je verwijzen naar je dealer zit er dus niet in... :bn:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En als je thuis je achterwiel eens optilt en een zet geeft, of je fiets daarbij ondersteboven zet, dan is niet te achterhalen waar het geluid precies vandaan komt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie