rem-hendel

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Ik merkte sinds vandaag dat ik -anders dan anders- rechts de remhendel tot bijna aan het stuur moet inknijpen voordat er er vol geremd kan worden

paar keer pompend knijpen in de rem zorgt dat er weer wat meer afstand tot handvat/ stuur komt.

Suggestie hoe ik dit weer correct kan krijgen of is het te technisch en wordt het een tripje FM?
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Twee opties; in volgorde van waarschijnlijkheid:
1. Remblokken versleten(daardoor te laag vloeistofniveau in reservoir) -> kun je zelf eenvoudig vervangen, meestal komt het dan nog goed.
2. Lek in remsysteem

Wanneer het technisch te moeilijk wordt m.b.t. punt 2 is op afstand lastig te bepalen. In principe is het een eenvoudig hydraulisch systeem. Kan mij echter voorstellen dat je dit door de dealer wilt laten doen als je de juiste gereedschappen niet hebt.

Edit: Optie die ik vergat: Toevallig je fiets op de kop gehad of liggend gehad en de remhendel ingedrukt? Ook dan kun je dit krijgen. Evt. kun je ook met dit euvel even je remblokken goed terugduwen en kijken of je het nog weet te herstellen. Je drukt dan effectief de lucht uit de leiding terug naar het reservoir.
Laatst gewijzigd door Mountainmac op 03 jun 2018, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Golvas

Klinkt als zijnde lucht op het remsysteem.
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Moutainmac en Golvas

dank voor jullie uitleg :ay
Zal vast niet moeilijk zijn de remblokken te vervangen , maar om het zonder supervisor de eerste keer alleen te doen mmmm
IK wil liever geen fouten maken en zeker niet met de remmen :bu:

Dit wordt -als niet techneut- anyway een ritje FM
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Je kan het ook makkelijk zien of de blokken versleten zijn, dan ga je namelijk weinig tot geen remvoering meer zien zitten.
worn_pads.jpg
worn_pads.jpg (121.75 KiB) 2554 keer bekeken
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

inmiddels afspraak met FM te Herveld gemaakt

afgaande op de foto die ik stuurde
t1Yskzh+S2Wv+2MRQfP4iw.jpg
t1Yskzh+S2Wv+2MRQfP4iw.jpg (1.66 MiB) 2489 keer bekeken
duidde het euvel dit keer niet op versleten remmen maar op te weinig olie in de leiding. Dat wordt maandag as. opgelost .
Tevens een grote beurt voordat de Stromer uit zijn garantie loopt ; Daarnaast wordt ook gezorgd dat mijn stromer straks in de herfst vrij van vocht- problemen blijft ; Die aanpassingen waren op mijn Stromer nog niet eerder doorgevoerd
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Plaats reactie