Snelle lader , of trage lader.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat lijkt niet te kloppen. 570Wh bij 44V zou 12,95Ah moeten zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

De 44V / /8.12Ah / 570wh Komt uit de KleverX-speed handleiding.
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Da's dan een copy paste fout, die 8.12Ah is van de 360Wh accu. Hij zal dan 12.8Ah bij 44.4V zijn (12S4P met 3.7V - 3.2Ah cellen). De 850Wh accu is dan 19.2Ah (12S6P met diezelfde cellen).

Wel een beetje jammer dat ze 3.2Ah cellen lijken te gebruiken in die nieuwe batterij. Met moderne 3.5Ah cellen hadden ze 930Wh gehad...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Ik had gisteren zondag , mijn bovenstaande vraag ook aan Klever zelf verzonden. Deze middag al direct antwoord terug. Heel netjes. :D
Wij hebben inderdaad 2 soorten laders. Snel lader en de reislader.

Snellader. Voordeel is dat hij de accu snel oplaad. Nadeel ervan is dat hij herrie maakt door de koeler die erin zit.

Reislader. Voordeel compacte lader vooral makkelijk om mee te nemen of op/naast je bureau neer te leggen. nadeel is wel dat hij traag is.

Als u op uw werk een aparte ruimte heb om de accu ol te laden is het ideaal om een snel lader erbij te kopen.
Moet je hem echt bij uw bureau opladen. Dan zal ik toch kiezen voor de reislader omdat deze geen geluid maakt.

Standaard word er een snel lader bij de X-speed geleverd.
M,n vraag of het nu beter is van soms traag op te laden in plaats van telkens met de snel laders is niet beantwoord , maar hij haalt wel andere argumenten aan die steek houden.
Daar ik in de winter mijn batterij binnen zal opladen , kan ik best en trage en stille reislader aanschaffen voor thuis.,en de snel lader op het werk gebruiken ,in mijn werkhuis maakt het niet uit dat hij staat te blazen. Moet wel snel laden voor als ik eens een half dagje verlof neem ofzo héhé.. 8-) . Als de tragere lader dan toch beter zou zijn voor de batterij is dat mooi meegenomen. En hij kost heel wat minder ook nog.
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vaar blind op de analyse van FreddyH, dus als hij zegt dat langzamer laden beter is voor de accu, dan zal het in ieder geval niet slechter voor je accu zijn en kun je met een gerust hart die tragere lader kopen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Johan.vd schreef: 28 mei 2018, 21:02 M,n vraag of het nu beter is van soms traag op te laden in plaats van telkens met de snel laders is niet beantwoord , maar hij haalt wel andere argumenten aan die steek houden.
De vraag is ook of iemand van de klantenservice dit soort vragen wel kan beantwoorden. Staat waarschijnlijk niet in zijn/haar script...
Dit zit een beetje op het niveau van aan de klantenservice vragen of "de accu tot 80% opladen" beter is voor de accu (lees: meer laadcycli). De klantenservice zal het waarschijnlijk niet direct ontkennen, maar kan alleen de officiele verklaring van de fabrikant aanhouden. Dat is hetgeen in jouw handleiding staat.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie