Poetsdag !!!

Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Das IND een mooie prijs 👍🏻
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 20 mei 2018, 13:07 Setje kunnen scoren aan € 43,46 ... kon ik niet laten liggen, zo'n kansje.
Perfecte deal. Ik heb veel meer betaald voor alles los.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
GuLe
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2017, 16:14

Eric1971 schreef: 20 mei 2018, 12:53
Stromeur schreef: 20 mei 2018, 00:06
Golvas schreef: 19 mei 2018, 21:05 Ziet er goed uit, maar die tuinslang en die stoomreiniger zijn voor mij minstens 7 bruggen te ver ... nein danke !
Ik hou het ook liever bij een emmer met een sopje en een doek. En de ontvetter van de ketting spoel ik af met mijn tuingieter, alleen water naar beneden over de ketting terwijl ik die rond laat draaien.

Maar ziet er weer tiptop uit Eric1971! Altijd fijn, om je Stromer wat TLC te geven.
Thanks Stromeur zo doe ik het ook met de ketting alleen dan met tuinslang en massieve straal, en de sproeier gaat er vluchtig overheen......

Wat is het verschil meteen fikse regenbui 🤔🤔
Zou ook oppassen met de tuinsproeier. Ik gebruik tegenwoordig ook alleen maar een vochtige doek. Na nog geen jaar in bezit, voorwiellager, achterwiel incl moter (vanwege lagers), balhoofdlager en trapas laten wisselen ivm roest en dat de lagers droog stonden. Dus maak me idd wel zorgen om regenbuien als de fiets al geen simpele tuinsproeier aan kan....
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Tegen de tijd dat een fiets qua waarde wat die heeft niet meer tegen regen kan, dan weet ik zeker dat ik gauw klaar ben met de Stromer .... ik geef geen 6k uit om in de zon te Stromeren ..... een fiets moet goed gevet zijn qua lagers
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dit vind ik eigenlijk nog los staan van de waarde van de fiets... Elke SP is een fiets. Een fiets staat soms in bagger weer buiten geparkeerd en je moet wel kunnen vertouwen dat je je fiets met bagger weer gewoon kunt gebruiken. Zoals Peter van de week had: een bui waarvan binnen weinig tijd plaatselijk 20cm water op de weg staat. Daar moet een fiets gewoon tegen kunnen. Ook als dat water vanaf de zijkant komt door opspattend water van een auto.

Als een fiets daar niet tegen kan is het een prut ding.

Ik ga met mijn fiets al bijna 4 jaar door alles heen, heb ook buien gehad waarbij je in 4 tellen tot op je onderbroek nat bent. Mijn fiets heeft hierbij geen krimp gegeven. Zoals het hoort.

Een tuinslang zou dus zeker geen probleem moeten zijn, maar ga niet met harde staal in kieren spuiten. Met een hoge druk spuit zou ik wel heel erg oppassen (persoonlijk gebruik ik die niet). Da's wel heel veel geweld...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Fredy zo denk ik er precies over, een fiets moet daar tegen kunnen... en nee bewust met massieve straal in kieren spuiten daar waar elec. Gedeelte zit nee das niet de bedoeling
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Ik twijfel wel aan het gebruik van de stromer in de regen. Of die nu waterdicht is of niet, ik wil die dat in het begin niet aandoen. En voor de rest kijk ik eerst naar andere forumleden wat hun 2018 modellen doet in de regen.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Oregon schreef: 24 mei 2018, 09:21 Ik twijfel wel aan het gebruik van de stromer in de regen. Of die nu waterdicht is of niet, ik wil die dat in het begin niet aandoen. En voor de rest kijk ik eerst naar andere forumleden wat hun 2018 modellen doet in de regen.
Met andere woorden je koopt een fiets ( Stromer ) waar je twijfelt om mee in de regen te gaan fietsen ik vind dar persoonlijk onzin.... zoals Freddy aangeeft een fiets is een fiets heb nog nooit een fiets niet in de regen kunnen gebruiken..... is het zo dat ik m niet kan gebruiken in de regen .... dan gaat die terug naar de dealer en wil ik me geld terug ..... linkt me een logische gedachten 😉
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Oregon schreef: 24 mei 2018, 09:21 Ik twijfel wel aan het gebruik van de stromer in de regen. Of die nu waterdicht is of niet, ik wil die dat in het begin niet aandoen. En voor de rest kijk ik eerst naar andere forumleden wat hun 2018 modellen doet in de regen.
Een analogie: in plaats van een 'gewone' nieuwe auto besluit je iets nieuws te proberen: je koopt een nieuwe elektrische auto. Een dan niet zo'n 'eenvoudige' Nissan Leaf of Renault Zoe maar een flink dure BMW i8.
Ga je daarmee in de regen rijden?

Ik zou *juist* in de eerste paar jaren elke heftige regenbui meepakken die ik tegenkom, dan kan ik tenminste in mijn garantie periode verhaal gaan halen als hij het niet doet. Als je dat buiten je garantie pas achter komt draai jij op voor de kosten...

(voordat je gaat vragen: mijn fiets is bijna 4 jaar oud en in het eerste jaar ben ik inderdaad een paar keren zonder aanleiding door enorme tegen gaan rijden: zowel om het te ervaren en er van te leren als om te testen of de fiets er goed tegen kan. Ik heb er namelijk een hekel aan als ik onderweg naar mijn werk met een rare storing stil kom te staan)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Iedereen doet ermee wat ze willen. Heb het hier ooit al eens gezegd, ik heb nog nooit problemen gehad met mijn fietsen die ik als Randonneur door weer en wind heb gebruikt.
Ik heb ook gezegd dat ik het ga afwachten of die aanpassingen op de 2018 modellen echt goed werken. Als ik naar de paar pedelec rijders kijke op het werk(voor de leasing) dan hebben er drie stromers en een Koga al veel miserie gehad. De 5de met een stromer solar impulse. Komt alleen met de fiets als het droog is en heeft nog nooit problemen gehad. Kan ook toeval zijn.
Als iemand dat onzin vind of er een auto bij wil slepen als vergelijk dat is niet mijn probleem. Al kocht ik een stromer en zette die als decoratie in mijn woonkamer.
Het feit dat Stromer nieuwe dingen heeft toegepast bewijst ook dat hun vorige modellen niet echt klaar waren om alle dagen van het jaar te gebruiken. Dan zouden er veel hun geld zijn moeten gaan terugvragen...
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Plaats reactie