Re: Motie verlichting op St1x en ST2
Geplaatst: 13 mei 2018, 20:51
Die zal sowieso geen StVZO goedkeuring hebben.
Onafhankelijk forum voor Speed Pedelec rijders.
https://www.speedpedelecreview.com/forum/
https://www.speedpedelecreview.com/forum/viewtopic.php?t=1166
Nee klopt. Maar bij de specificaties staat wel iets wat lijkt op een low beam. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk werkt. Dus zou een goede optie kunnen zijn als bijzetlamp met behoorlijk bereik, zonder je tegenliggers te verblinden.
Stromer kennende gaan ze gewoon niks doen met de verlichting.Lomito schreef: ↑13 mei 2018, 17:08 Spannende tijden, leuk om van dichtbij mee te maken en ik ben benieuwd hoe Stromer in deze X-speed/ST1x/ST2-markt haar positie gaat verdedigen met haar positie op de verlichting. Ook hier geldt dat bewegen niet echt noodzakelijk is zolang de verlichting op de Klever niet beter presteert. Maar Klever zou voor een stunt kunnen zorgen door de M99pro als optie aan te bieden en zo Stromer op achterstand te zetten.
Tja heb deze al en geeft een bal licht en daar gaat het mijn omthijser schreef: ↑13 mei 2018, 21:07Nee klopt. Maar bij de specificaties staat wel iets wat lijkt op een low beam. Ben benieuwd hoe dit in de praktijk werkt. Dus zou een goede optie kunnen zijn als bijzetlamp met behoorlijk bereik, zonder je tegenliggers te verblinden.
https://www.fenix-nederland.nl/fenix-le ... bc30r.aspx
Edit: ik heb even wat reviews bekeken van de BC30R. De beam is ietsjes afgevlakt aan de bovenkant, maar in mijn beleving niet genoeg om tegenliggers niet te verblinden. Dit vind ik wel een belangrijke eigenschap van een lamp. Ik zou dan eerder voor een IXON SPACE gaan bijvoorbeeld
Het ziet er inderdaad naar uit dat de lichtopbrengst van de M99mini beter is dan eerder is weergegeven. Maar dan hebben we het alleen over de ST2-2018, niet over de ST2-2017 of eerder, de ST1x 2017/2018 en alle eerdere modellen. En zoals ik eerder al heb uitgelegd is ook de low beam van de M99pro niet voldoende om 45 km/uur bij te rijden bij volledige duisternis.
Stromer verliest nu al klanten die een ander merk kopen, op dit moment nog weinig door problemen bij de concurrentie maar dat kan binnen een half jaar volledig omslaan. De markt staat op scherp...
Ik begrijp al je argumenten Stromeur, en ben het ook grotendeels eens.Stromeur schreef: ↑13 mei 2018, 21:31 Gezien de meest recente berichten over de Supernova M99 MINI PURE-45 in een ander topic (inmiddels afgesplitst naar een eigen topic) begin ik me serieus af te vragen of de ontstane onvrede over de lichtopbrengst van de koplampen op de modellen vanaf 2018 niet een storm in een glas water is.
De eerste teleurstellende ervaring blijkt voort te komen uit een verkeerde afstelling van de koplamp (fout assemblage fabriek of dealer) en de paar kersverse ST2 2018 bezitters die ons forum rijk is zijn nu druk aan het fine-tunen. Natuurlijk zal de M99 MINI PURE-45 niet kunnen tippen aan het topmodel, de M99 PRO, maar de vraag is: moet dat dan? Blijft de M99 PRO niet gewoon een "nice to have?" Mijn voorlopige mening: dat laatste.
Ik wil de verdere ervaringen met de M99 MINI PURE-45 (en de koplamp op de ST1 X 2018) eerst weleens afwachten. Binnen nu een een maand of twee, als Stromer dan tenminste eindelijk de achterstanden in uitlevering weggewerkt heeft, verwacht ik dat de ST2/ST1 X 2018 Stromers ons om de oren vliegen en dan horen we vanzelf wat de ervaringen van een grotere groep eindgebruikers zijn, zeker als de dagen weer korter worden.
Voorgaande laat onverlet dat ik een groot voorstander ben van het aanbieden van opties en retrofitting tegen meerprijs voor onze Stromers, altijd al geweest (fabrieksopties/dealeropties, maakt mij niet uit). Maar dan gaat het dus niet alleen om de koplamp en, totdat de ervaringen voor mij overtuigend slecht zijn, ook niet alleen over veiligheid. Comfort en looks spelen voor mij ook een rol. Ik volg het hierboven genoemde topic met grote belangstelling.
Hallo Stromeur,Voorgaande laat onverlet dat ik een groot voorstander ben van het aanbieden van opties en retrofitting tegen meerprijs voor onze Stromers, altijd al geweest (fabrieksopties/dealeropties, maakt mij niet uit). Maar dan gaat het dus niet alleen om de koplamp en, totdat de ervaringen voor mij overtuigend slecht zijn, ook niet alleen over veiligheid. Comfort en looks spelen voor mij ook een rol. Ik volg het hierboven genoemde topic met grote belangstelling.
Het bovenstaande is waar, maar besef je aub wel dat als je 600 Lumen op 30 meter vergelijkt met 1200 Lumen op 60 meter dat de lichtbundel van de eerste dan feller is!Stroompje schreef: ↑14 mei 2018, 09:50 Het grote verschil met de Pro is dat er dan wel 1100 lumen, bijna 2 keer zoveel voor je fiets de situatie over de 30 meter verlicht. En dat is gevoelsmatig een grote winst, maar ik veronderstel dat als beide lampen hetzelfde zijn afgesteld, de gezichtsvelden ook hetzelfde zijn. Stel de Pro op 1 graad verval in, en de Pro verlicht 60 meter met de helderste bundel die er is. Prima, zoals je niet anderen verblindt, wat voor mij nog niet helemaal vaststaat.