Motie verlichting op St1x en ST2

Lomito

Ik heb Klever meegegeven dat ze goud in handen hebben met een accu van zeg 1.200 Wh... en zij hebben wél de fysieke ruimte om zo'n grote accu in het frame te plaatsen dankzij de parallelle framebuizen. Voor Stromer is dit echt een bottleneck en is vergroting van de accucapaciteit alleen mogelijk door meer kWh/m³ te stouwen. Ofwel hopen op een spoedige doorbraak in accutechnologie maar zelfs dan blijft Klever in het voordeel...

Spannende tijden, leuk om van dichtbij mee te maken en ik ben benieuwd hoe Stromer in deze X-speed/ST1x/ST2-markt haar positie gaat verdedigen met haar positie op de verlichting. Ook hier geldt dat bewegen niet echt noodzakelijk is zolang de verlichting op de Klever niet beter presteert. Maar Klever zou voor een stunt kunnen zorgen door de M99pro als optie aan te bieden en zo Stromer op achterstand te zetten. :sling:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Zoals al eerder aangegeven, de klantendienst van Klever ondersteunt het aanpassen van de verlichting (was volgens hen erg eenvoudig).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

thijser schreef: 13 mei 2018, 15:49
Eric1971 schreef: 13 mei 2018, 04:37 Ff of topic niks met de motie te maken....

Als extra verlichting ga ik de Fenix BC30r gebruiken deze had ik voorheen op de racefiets. Nog niet op de Stromer gezet, volgende week weekje vrij ... daarna weer aan het werk in de avonduren ben eens benieuwd wat het oplevert als extra. Ik weet het is een bal licht, weet alleen niet hoe de combinatie met het vogelhuisje is
Dat is ook een mooie bijzetlamp. In hoeverre is daarvan de bundel afgesneden aan de bovenkant?
Wat bedoel je daarmee ????
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 13 mei 2018, 17:41 Zoals al eerder aangegeven, de klantendienst van Klever ondersteunt het aanpassen van de verlichting (was volgens hen erg eenvoudig).
Het is ook super eenvoudig. Het moeilijkste van de klus is het netjes wegwerken van de gewijzigde bekabeling (en nee, da's niet heel moeilijk).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Eric1971 schreef: 13 mei 2018, 18:17
thijser schreef: 13 mei 2018, 15:49 Dat is ook een mooie bijzetlamp. In hoeverre is daarvan de bundel afgesneden aan de bovenkant?
Wat bedoel je daarmee ????
In hoeverre schijnt de koplamp omhoog, gok ik. Met andere woorden: is de lichtbundel een cirkel (die als je hem te hoog zet dus tegenliggers verblindt) of is de lichtbundel aan de bovenkant vlak zodat je hem lekker ver in de horizon kunt zetten?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Eric1971 schreef: 13 mei 2018, 18:17 Wat bedoel je daarmee ????
Klopt, ik bedoel in hoeverre is de bundel meer naar beneden op het wegdek gefocust IPV dat er ook veel licht omhoog straalt. Dit om verblinding van tegenliggers te voorkomen.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik heb het even gevolgd de afgelopen tijd. Leuk initiatief deze motie :ay . Ik heb regelmatig te maken met moties in mijn werk bij de gemeente .... 8-)

Ik heb zelf minder de behoefte mijn leverancier ervan te overtuigen dat hij het beter moet doen. Hij zal mij als klant verliezen als hij niet beter gaat luisteren. Helaas is Stromer in mijn geval al een flink eind op weg. Ik heb er alle begrip voor dat een innovatief product onvolkomenheden en kinderziektes heeft echter wat ik niet kan begrijpen is dat Stromer de gebruikers ermee laat zitten.
Ik hoop dat mijn fiets geen grote problemen gaat ondervinden de komende tijd omdat de garantie termijn is afgelopen.
Mijn M99 Pro is binnen dus ik zorg zelf wel voor afdoende verlichting (= groot licht) op onverlichte wegen.
Premium prijzen is Premium kwaliteit. Helaas geldt dat alleen voor de prijzen (van vervangingsonderdelen) bij Stromer. Mijn BMW 3 serie van 13 jaar oud is ook premium geprijsd maar ook van premium kwaliteit ( gaat bijna nooit wat kapot). Ik ben benieuwd of Stromer gaat luisteren en ook die Premium kwaliteit gaat leveren (ook voor de early adapters).
Ondanks deze krirische noot geniet ik nog steeds van mijn ST2 maar mijn volgende fiets zou best een Klever kunnen worden ook al vind ik die veel minder mooi.

De motie heeft zondermeer mijn steun.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Lomito

Tomasj schreef: 13 mei 2018, 17:41 Zoals al eerder aangegeven, de klantendienst van Klever ondersteunt het aanpassen van de verlichting (was volgens hen erg eenvoudig).
Ik maak nog wel onderscheid tussen het technisch ondersteunen van een aanpassing door de klant en het zelf aanbieden van een optie door Klever waarbij dat laatste uiteraard sterker is. Maar het is zeker al een opsteker dat Klever de aanpassing technisch ondersteunt... zo ver is Stromer immers nog niet !
Lomito

Elsje schreef: 13 mei 2018, 20:19 Mijn M99 Pro is binnen dus ik zorg zelf wel voor afdoende verlichting (= groot licht) op onverlichte wegen.
Goed bezig Elsje !
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

thijser schreef: 13 mei 2018, 20:01
Eric1971 schreef: 13 mei 2018, 18:17 Wat bedoel je daarmee ????
Klopt, ik bedoel in hoeverre is de bundel meer naar beneden op het wegdek gefocust IPV dat er ook veel licht omhoog straalt. Dit om verblinding van tegenliggers te voorkomen.
Je kunt de Fenix natuurlijk richten zoals je wilt volgende week zal ik m eens erop zetten en maak ik ff foto hoe en wat ... zo de nachtdienst in maar vandaag met de auto
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Plaats reactie