Stander

Plaats reactie
Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

Heeft iemand een mooie oplossing als stander? Ik heb op dit moment een ST1 stander, maar de fiets staat erg schuin en neemt daardoor veel ruimte in beslag.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een specialized turbo s-achtige stander.
Tweebenig, die naar links wegklapt en de fiets rechtop laat staan. Het moet echter wel een robuust exemplaar zijn.

Graag jullie tips.
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind de standaard die onder de Specialized Turbo S zit maar een griezelig ding. Je fiets staat er inderdaad keurig mee rechtop, maar volgens hoef je maar naar je fiets te kijken en hij ligt om.

Robuuster (geschikt voor fietsen tot 80kg!) en met een extra brede footprint is bijvoorbeeld de Ursus Jumbo 80. Hier zou ik het wel mee aandurven. Klapt niet naar één kant weg, maar houdt je fiets wel staande:
Ursus Jumbo.jpg
Ursus Jumbo.jpg (48.49 KiB) 2354 keer bekeken
Ursus Jumbo 2.jpg
Ursus Jumbo 2.jpg (44.25 KiB) 2354 keer bekeken
Of-ie eenvoudig onder je Stromer past durf ik niet te zeggen, maar daar is vast wel achter te komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

XLC heeft een 2 benige standaard die wel naar één kant weg klapt. De verkoper vermeldt erbij "ook geschikt voor ebikes". Ik snap dat nooit zo goed, want het enige dat boeit is volgens mij antwoord op de vraag of een standaard geschikt is voor een bepaalde maat en bepaald gewicht van een fiets. Maximale belastbaarheid wordt niet opgegeven bij deze standaard, maar misschien is het iets, als je echt liever zo'n type standaard wil:

XLC standaard.jpg
XLC standaard.jpg (18.37 KiB) 2347 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

De laatste lijkt op een mooie dubbele sidepipe (ik doe zelf de V8 wel na :shock: )
Maar inderdaad qua draagvermogen blijft het de vraag.
De eerste optie komt angstig dicht in de buurt van de ketting, ben ik bang, qua draagvermogen heb ik er meer vertrouwen in.
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Plaats reactie