Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

harmroest schreef: 09 mei 2018, 08:41 Er is mij aangeboden het onderhoudspakket te crediteren. Ik kan nu op zoek gaan naar een andere dealer, die hopelijk mijn fiets in onderhoud wil nemen. Ben benieuwd of de garantie is over te brengen.
Elke Stromer dealer mag service, onderhoud en garantie op jouw Stromer leveren. Wel kan een dealer een kleine vergoeding vragen voor het arbeidsloon voor het uitvoeren van werkzaamheden onder garantie. Ze krijgen hiervoor ook een vergoeding van Stromer zelf, maar die dekt de werkelijke kosten niet. Het restant haalt de dealer uit de winst die hij heeft gemaakt op de verkoop van jouw Stromer, en die winst heeft jouw adoptie-dealer dus niet gehad.

Het wisselt hoe dealers hiermee omgaan, er zijn meer dan genoeg dealers die jouw Stromer zullen behandelen alsof je die bij henzelf hebt aangeschaft en die niks extra's vragen voor garantiewerkzaamheden. Dus maak hierover van tevoren duidelijke afspraken met de adoptiedealer, en zet deze ook op schrift zodat je niet weer op dezelfde manier gepiepeld wordt als bij de dealer waar je nu (gelukkig!) afscheid van kan nemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Net voor onderhoud in Amsterdam geweest, waarschijnlijk heeft fietswinkel de fiets uberhaupt nooit rijklaar gemaakt maar alleen uitgepakt. Alles zat los... Heel bijzonder.

Mijn ST2 fietst weer heerlijk!
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Helaas moeten de goede dealers de ellende van slechte dealers oplossen.
Op lange termijn zullen gelukkig alleen de goede dealers overblijven. :cool2:

Harm,
geniet van de geweldige tijd die de Stromer jou gaat bieden.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dit bevestigd helaas wel mijn beeld van die kwakzalvers. Ik heb ze in mijn orientatiefase ook eens een paar vragen gesteld, de antwoorden waren dusdanig algemeen dat ik wat doorgevraagd heb, maar daarop kreeg ik geen bevredigende antwoorden.
Gelukkig heb ik een hele goede dealer in de buurt, waar ik direct antwoord kreeg op mijn vragen. En bij de moeilijkere vragen werd Jens erbij geroepen (de meester technicus daar). 3x raden waar ik mijn fiets gekocht heb...

Ik hoor vaker dit soort berichten, ik snap oprecht niet waarom Stromer (en andere merken) met zo'n keten in zee gaan. Een dozenschuiver is gewoon schadelijk voor het merk: als de fiets geen afleverbeurt krijgt en er zit vanalles los of dingen zijn niet goed afgesteld dan krijgt de gemiddelde klant immers ten onrechte een slecht gevoel bij het merk.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 16 mei 2018, 16:51 Ik heb ze in mijn orientatiefase ook eens een paar vragen gesteld, de antwoorden waren dusdanig algemeen dat ik wat doorgevraagd heb, maar daarop kreeg ik geen bevredigende antwoorden.
Dat zijn inderdaad leuke testjes om uit te voeren bij je dealerkeus. Zeker bij zo'n grote keten krijg je gewoon te maken met e.o.a. klantenservicemedewerker die de antwoorden oplepelt uit de handleiding die we zelf ook wel kunnen downloaden.

Eerste eis bij mij voor een dealer is dat ik rechtstreeks toegang heb tot de fietsmonteur die met mijn fiets aan de slag gaat. (En ook die kan jammerlijk falen tijdens mijn assessment, dat is gebeurd bij de inmiddels ex-Stromerdealer in Leeuwarden.)
FreddyH schreef: 16 mei 2018, 16:51 ik snap oprecht niet waarom Stromer (en andere merken) met zo'n keten in zee gaan. Een dozenschuiver is gewoon schadelijk voor het merk: als de fiets geen afleverbeurt krijgt en er zit vanalles los of dingen zijn niet goed afgesteld dan krijgt de gemiddelde klant immers ten onrechte een slecht gevoel bij het merk.
Omzet, omzet, omzet... In geval van Stromer - en dat zal bij andere merken niet anders zijn - zal een Salesmanager voor een bepaald land gewoon vanuit Zwitserland te horen krijgen wat-ie op jaarbasis af moet zetten. Haalt-ie dat niet, en blijft de druk vanuit het hoofdkantoor onverminderd hoog, dan gaan verkopers hun toevlucht zoeken tot dit soort ketens.

Overigens heeft IBG (waar deze keten onder valt) in april dit jaar een kort geding verloren tegen Accell na onenigheid over een nieuw margegebouw. Accell is een hele grote aap op de rots. Zij ontwikkelen, maken en leveren o.a. Batavus, Juncker Bike Parts, Koga, Loekie, Sparta, Van Nicholas en XLC-componenten en het zou dus kunnen dat deze merken bij deze fietsenwinkel gaan verdwijnen:

http://www.tweewieler.nl/algemeen/nieuw ... f-10122973

http://www.tweewieler.nl/ondernemen/nie ... 8D58B2FYI4

Feitelijk zorgen ketens zoals deze ervoor dat alles en iedereen om hen heen de nek wordt omgedraaid, want ze spelen het keihard, en de consument die alleen naar de prijs kijkt (zoals er velen zijn) werkt hier blind aan mee. Als een fabrikant hier verkeerd mee omgaat, wordt-ie meer en meer afhankelijk van de grote keten, waardoor die uiteindelijk teveel macht krijgen over het complete beleid van de fabrikant. Zelf meegemaakt in de detailhandel. Omgekeerde wereld. Ik hou er niet van.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 16 mei 2018, 21:32 Omgekeerde wereld. Ik hou er niet van.
Mag ik dit vrij vertalen naar: ik ben daar héél erg allergisch voor?
Ik in elk geval wel.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je mag het vrij vertalen naar: ik heb hier een &%#$#@P)#(#@-hekel aan! :dwarf:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Daar hoor ik gelukkig weer de PB-kanarie! Toe maar, pak ze!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:bj

Ik moet daar toch maar eens een goeie emoticon voor gaan vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

:girl: Voorlopig komt deze nog het meeste in de buurt.
Plaats reactie