Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt, maar die vlechtjes he? Kweeniehoor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Afbeelding
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

helaas verwijst nu puntje bij paaltje ook de winkel in amsterdam mij terug naar fietsenwinkel vanwege een garantie kwestie.... terwijl deze daar wel onderhouden is. Ik ben nu al weken bezig om uberhaupt een zinnig antwoord terug te krijgen van fietsenwinkel. Wat een drama, als maar het bericht dat ik naar één van de servicepunten kan gaan.

Echter kan praktisch geen één service punten de stromer onderhouden en dus ook geen garantiekwestie afwikkelen...

Wordt vervolgd...
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou de zaak escaleren naar Stromer en vragen om een oplossing. Stromer policy is om de klant altijd terug te verwijzen naar de dealer, maar jij komt er duidelijk niet uit met deze dealer. Je hebt een adoptiedealer genomen, maar ook die verwijst je nu terug naar deze keten.

Stromer heeft deze keten opgenomen in het dealernetwerk (volstrekt onbegrijpelijk), dus zij mogen nu druk gaan uitoefenen om jou verder te helpen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JOHN013
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2018, 12:10
Locatie: Tilburg
Merk SP: ST2
Km-stand: 15000

Ik hak met het het zelfde bijltje!!mijn stromer st2 na 200km, 3 weken weg voor reperatie ivm foutcode 0X210002
Nu 2 dagen later (300km) dezelfde foutmelding en nog 5 foutcodes erbij gekregen!!top service pfff!! Het word tijd dat stromer hier wat aan gaat doen dit is totaal geen service!!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Melden aan Stromer. Als alle klanten met klachten over deze winkel dat doen, dan moeten ze bij Stromer vroeger of later uit hun hok komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Ik kan helemaal mee praten over deze winkel.

Mijn ST1X welke ik over heb genomen met garantie was ook van fietsenwinkel.nl.
Ik heb best geduld en snap dat een winkel fouten kan maken maar deze winkel slaat echt alles!!

Simpel kort verhaal van mijn ervaring:


Sinds een paar maanden in bezit van Stromer.

I.v.m. wisselende ondersteuning en niet goed fietsen van de fiets Fietsenwinkel.nl gebeld voor een reparatie check op werking hiervan.
Klantenservice snel te bereiken maar hier houdt ook alles op...

Er wordt doorgegeven dat ik de fiets kan brengen bij een fietsenwinkel service lokatie in de buurt.... Als ik dan kijk wat voor fietsen winkel dit is (verkoop helemaal geen stromers...) en het bedrijf bel of hun uberhaupt wel verstand van deze S pedelec hebben is het antwoord; Nee meneer hier hebben wij geen verstand van geen idee waarom ze u doorsturen naar ons..

Ik weer terug bellen naar klantenservice met als advies om 2 anderen winkels te kiezen in de buurt welke wel stromer verkopen en verstand ervan hebben. Ook dit wordt niet echt gewaardeerd want de fiets wordt toch maar opgehaald..
Zou een SMS krijgen voor ophalen nooit wat gekregen... opeens busje voor de deur (was toevallig thuis)..

Voor de duidelijkheid voor de monteur een A4tje erbij gedaan met beschreven en foto`s van de problemen die ik ervaar op de fiets om de monteur te helpen met het zoeken naar de oorzaak waarbij ik zelf als de waarschijnlijke oorzaak erin had gezet...

Paar dagen later toch maar is bellen over status van de fiets;
Meneer ze zijn ermee bezig.....ok u wordt gebeld......nooit terug gebeld..

Week later; Ze zijn ermee bezig en ik heb geen idee hoever ze zijn maar u wordt terug gebeld... nooit terug gebeld.

2 weken later; Hij wordt morgen gerepareerd u wordt op de hoogte gehouden...topie dachtik!...nooit terug gebeld..

3 weken later; Nog steeds geen fiets!!
Ik weer bellen en doorgestuurd naar technische afdeling met als antwoord; meneer de controller wordt vervangen en dat moet het probleem zijn...Nou volgens mij is het helemaal dat niet zoals ik al had beschreven in mijn uitleg op het A tje..maarja ik ben maar en stomme consument toch..

Paar dagen later fiets is klaar!
U krijgt een Sms zodra u fiets wordt gebracht.. Nooit geen SMS gehad! opeens wagen voor de deur. (onbekende ingehuurde verhuiswagen zonder fietsenwinkel.nl erop)
Betreffende chauffeur had net gevoetbald blijkbaar want had zijn trainingspakje nog aan, laad de fiets uit en zegt; moet ik het stuur recht zetten of wilt u het doen.....................service iemand......

Na 30 seconden kijken wat hij allemaal aan het doen was toch maar besloten het monteren over te nemen en uit te leggen dat een Torx sleutel niet gemaakt is voor een Inbus schroefje......zucht......

Omdat deze meneer het te druk had met bellen met zijn broer ofzo en een klant niet belangrijk vindt zelf maar gaan monteren.
Na zelf monteren antwoord; Hij had wel veel geleerd over sleutelen was het antwoord.......zucht..............

Na 10 meter fietsen.....error code.....fiets defect.......
Na nader onderzoek kabel van de achter electromotor om achteras heen gedraaid.....
Na zelf demonteren achterwiel met moeite en hopen dat de motor niet defect was geraakt volgende geconstateerd.

Gehele linkerzijde van achterbrug naar de $%$% gedraaid omdat de bus verkeerd was gemonteerd!!!! Wat ik duidelijk in mijn beschrijving heb gezet om te vervangen door een bus waarbij dit niet kan gebeuren!!!!!

Direct de klantenservice gebeld met het probleem met foto`s van de aangebrachte schade voor de 1e keer door iemand geholpen welke wel snapt waar een klantenservice voor is een mail gehad met: we vinden het erg jammer en gaan actie ondernemen...............

Na 2 weken nog niks gehoord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nog steeds geen rijdende fiets!!

Omdat het vertrouwen nu compleet was weggevaagd naar dichtstbijzijnde fietsenmaker gegaan en hier ben ik in 2 weken geholpen onder garantie van stromer!
Met als oorzaak de oorzaak welke ik zelf heb uitgezocht en voor had gelegd aan fietsenwinkel.nl!!! (eigen inbreng interesseert ze helemaal niks!!)

Omdat fietsenwinkel niks van zich liet horen zelf maar wederom gebeld...
En uitgelegd dat ik werkelijk waar.... nergens...maar dan ook nergens zo slecht en onbeschoft ben behandeld!!! Ze zouden terug bellen.....

Nu voor het eerst terug gebeld of de fiets nog gerepareerd moest worden en dat er iets niet goed was gegaan met het reparatie verzoek.

Omdat ik zelf de fiets heb laten repareren bij een ander was het antwoord; nee meneer de kosten gaan wij natuurlijk niet betalen want dan had u moeten bellen voor een reparatie verzoek bij ons......DAT HAD IK 2 WEKEN GELEDEN GEDAAN!!!!!

Niet eens een vergoedinkje of leuk aanbod of niks gehad!!!!

Na het helemaal klaar zijn met de service van fietsenwinkel.nl rest mij nog 1 ding en dat is iedereen proberen te behouden tot een koop van een geavanceerde Spedelec bij fietsenwinkel.nl!


Na aanleiding van een idee van het forum hier, dien een online klacht in bij klacht.nl Hierbij had ik reactie en actie binnen 1 dag en is nu alles betaald door fietsenwinkel.nl (kosten welke waren gemaakt door anderen winkel).
Ook ik heb een mail gestuurd naar Stromer dat hun reputatie eraan gaat als ze blijven dealen met dit bedrijf...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat verschrikkelijk. En dat verkeerd terugplaatsen van het achterwiel van de ST1 X is echt een klassieker inmiddels. Een Stromer monteur die dit nu nog steeds niet weet, kan/mag wat mij betreft niet eens met een schroevendraaier in de buurt van een Stromer komen.

Gelukkig ben je uiteindelijk fatsoenlijk geholpen door een echte dealer, maar ik kan me voorstellen dat deze ellende je slapeloze nachten heeft bezorgd, wat een amateurs.

Top dat je je klacht ook bij Stromer hebt neergelegd. Ik vind echt dat iedereen die op wat voor manier slachtoffer is van de "service" van deze winkel dit moet doen, want kennelijk is de aandacht die deze keten regelmatig krijgt bij de bekende consumentenprogramma's niet voldoende om een streep door de lever-overeenkomst te zetten. (Wellicht zitten hier ook juridisch wel wat haken en ogen aan voor Stromer, maar bij dit soort wanprestaties moet er toch iets gebeuren.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Ja was echt de meeste waardeloze ervaring met een winkel die ik me kan herinneren.....

Helemaal als ik het artikel lees dat ze een mega omzet draaien met een mooie face van een manager op de pagina :dwarf: :dwarf: :dwarf:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die winkel gaat vanzelf wel een keer naar de knoppen, echt waar. Dit gaat niet tot het einde der tijden goed, er zijn teveel klachten. Niet alleen over het gebrek aan service en de waardeloze communicatie, maar ook over actieve misleiding met nep-reviews van nep-klanten e.d. En als ik dan van jou lees door wat voor een oelewapper ze een herstelde Stromer van heelveel euroos laten terugbrengen...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie