Velen kampen nog met problemen inderdaad maar er wordt ook enorm hard aan gewerkt door de fabrikanten.
Zo zie ik dat de huidige Impuls motor model 2018 aanzienlijk is herzien en verbeterd.
https://pedelecmonitor.wordpress.com/20 ... n-ab-2018/
Voordeel motor in achterwiel ?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22998
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Absoluut. De e-bike, e-MTB, e-bakfiets, speed-pedelec, e-ligfiets etc. markt is volgens mij ook echt de Holy Grail van de toekomst. Heel Eurobike stond er vorig jaar vol mee. Uitdagingen voor alle fabrikanten liggen momenteel vooral in het te lijf gaan van storingsgevoeligheid, slijtage en verbeteren van de actieradius.
Dank voor het artikel, ik smul altijd heel erg van dit soort info.
Dank voor het artikel, ik smul altijd heel erg van dit soort info.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Trapfrequentie ligt dan vrij hoog ... groter tandwiel op de trapas (kost kleine €100 bij Gates) lost dat op. Bijkomend zou je dan nog kunnen overwegen om de snelheid waarbij de ondersteuning wegvalt op te schuiven.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ligt aan de fiets. Ik heb op een R&M Supercharger met riem en Rohloff naaf gefietst en daar vond ik de trapfrequentie ok. Alleen rond 41 km/h (GSM snelheid) stopt de ondersteuning.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik heb drie weken terug identiek dezelfde fiets getest en voelde me rond 40 - 42 km/u net een hamster in zijn rad ... ik ben duidelijk niet Chris Froome ...
Een trapfrequentie tussen de 65 en 70 vind ik aangenaam en dat is perfect realiseerbaar als je het voorste tandwiel (origineel 22 tanden) vervangt door eentje met 24 of zelfs 26 tanden.
Klopt, maar die is - zoals reeds aangehaald - perfect op te schuiven.