Hoeveel bar in de Schwalbe Big Bens heb jij?

Plaats reactie
boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

Vanmiddag m'n st2 op gehaald maar moest ff wat lucht uit de band laten om het slot er goed op te krijgen. Maar hoe hard pomp ik hem nu weer op?
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

De specificaties van de drukken staan op de omranding van de band, in bar /psi, min en max druk, daartussen zit je altijd goed.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat Ebiker zegt :)

Welke bandendruk het beste voor jou werkt is verder afhankelijk van een aantal factoren, zoals jouw eigen gewicht en dat van je bagage, de kwaliteit van het wegdek en het gewenste comfort-niveau. De Big Bens nemen een groot deel van de vering van de Stromer voor hun rekening.

Ik heb zelf een geveerde voorvork en BodyFloat geveerde zadelpen op mijn Stromer, dus ik zet de bandendruk gewoon lekker op max. Maar als je geen extra vering hebt op je Stromer, dan kun je hier het beste zelf even mee gaan vogelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Vooraan 3 bar, achteraan 3.5 bar.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

En het advies om ze onmiddellijk te vervangen door andere banden, ikzelf vind ze zeer slecht en bij (te) lage snelheid op nat wegdek geen grip geven.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben het met je eens dat er betere banden zijn dan de Big Bens, maar eerlijk is eerlijk: ik heb met de mijne op mijn ST1 X nooit problemen gehad. Bochten i.c.m. glad wegdek door regen/blad e.d. is inderdaad iets om mee uit te kijken (sowieso, ongeacht je banden), en ik vind de Continental Top Contact II op dit vlak absoluut beter presteren. Ik voel me in de bochten wel zekerder nu ik op een Es rijd met de Top Contact II banden.

Maar als ik mijn ST1 X niet had verkocht (i.v.m. aanschaf ST2 S), dan had ik de Big Bens rustig eerst helemaal "op" gereden. Maar daarna zou ik ze ook niet opnieuw hebben gemonteerd, want er zijn inderdaad betere banden op de markt en de keus in banden die goedgekeurd zijn voor de speed pedelec wordt gelukkig steeds uitgebreider.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie