Continental Contact Plus City topic

Voor (elektro)technische vragen, fietsonderhoud en -onderdelen.
Bart VS
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2018, 21:39

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Bart VS » 19 dec 2018, 19:59

De kogel is door de kerk : ik heb de cityplus besteld in 2.2 dikte
FM gaat scheren en spatbord afstellen bij 3,9 bar
ST1X 2018 - 22" Ocean - 814 Wh - Bodyfloat 2.1 - Redshift Shockstop - Satori ahead verlenger -Quadlock - Lezyne deca Drive 1500 - 17 km enkel, 2500+ and counting

Bart VS
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2018, 21:39

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Bart VS » 10 jan 2019, 19:17

ze liggen erop sinds vandaag, veel mooier zo
- met itte streep
- en toch brede band

achterspatbord een 3 tal mm moeten verhogen of safe te zijn
en haartjes aan achterkant verwijderd

overmorgen ga ik uitgebreid testen
daarjuist even getest en ik reeds precies iets sneller wat mij verbaasde
DKjJFEiZQWmv2qaUagks0w.jpg
DKjJFEiZQWmv2qaUagks0w.jpg (1.66 MiB) 230 keer bekeken
gym4Hd3KQL24XrOZzOiKYQ.jpg
gym4Hd3KQL24XrOZzOiKYQ.jpg (2.42 MiB) 230 keer bekeken
ST1X 2018 - 22" Ocean - 814 Wh - Bodyfloat 2.1 - Redshift Shockstop - Satori ahead verlenger -Quadlock - Lezyne deca Drive 1500 - 17 km enkel, 2500+ and counting

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1841
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Tomasj » 10 jan 2019, 23:37

Een geweldige zomerband, zo goed al onplatbaar volgens ons lekke band overzicht. Bij nat en koud weer vond ik de grip wel niet honderd percent top. Ik denk dat ik volgende zomer de Top Contact II ga uittesten, ook al moet ik dan een beetje topsnelheid inleveren.
Ik wist niet dat er ruimte was om extra speling aan de spatborden te geven.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 56 km enkel

pcrispey
Pro
Pro
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door pcrispey » 11 jan 2019, 12:18

Zeer goeie band tevens mogelijk om ze tubeless te maken.
Wel 1 maal mee ondergegaan op een nat wegdek door te hard te remmen

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Lamkram » 11 jan 2019, 22:40

pcrispey schreef:
11 jan 2019, 12:18
Zeer goeie band tevens mogelijk om ze tubeless te maken.
Wel 1 maal mee ondergegaan op een nat wegdek door te hard te remmen
Lag dus niet aan de band. :aq

Groet Mark
ST1X, 814 Wh, Charcoal, 20'', Redshift ShockStop, BF, Magicshine MJ-900 (1200Lm), Spurcycle (black), 25Km enkele reis. In de zomer CCPC en in de winter CTCW-II, Giro Camden MIPS, Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door Lamkram » 11 jan 2019, 22:44

Bart VS schreef:
10 jan 2019, 19:17
ze liggen erop sinds vandaag, veel mooier zo
Is dat niet wat vroeg om nu al een zomerband erom te leggen? Ik heb deze zelf ook en bevalt goed. Nu in de winter Continental Top Contact Winter-II erom liggen. Die band had ik eerder dan de CCPC en die vond ik direct perfect, wat een verschil met de BB van Schwalbe.

Groet Mark
ST1X, 814 Wh, Charcoal, 20'', Redshift ShockStop, BF, Magicshine MJ-900 (1200Lm), Spurcycle (black), 25Km enkele reis. In de zomer CCPC en in de winter CTCW-II, Giro Camden MIPS, Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

RenevB
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jan 2018, 11:29

Re: Continental Contact Plus City topic

Bericht door RenevB » 12 jan 2019, 18:37

Niet verwacht dat een band zoveel verschil kan brengen. Maar net paar dagen met de ccpc en ten opzichte vd standaard bigben, veel meer grip (remkracht), stabieler (niet dwijlen) in bochten, stiller, en betere waterafvoer. Rij met 3.5 bar voor en achter en heb ook gevoel dat er meer demping is. (Met bigben's reed ik voor op 3.0 voor de vering).
de 2.20 past prima op mn st1x 2017 (achterspatbord idd wel op 'hoogste' stand (sleufgaten van de beugels vh bagagerek)).

Iemand nog behoefte aan big bens ... ;).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten