Mythes e-pedelec uitgelegd.

Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

SpeedyGonzales schreef: ↑
30 jan 2018, 19:05
heb tot nu toe nog nooit voorgehad dat men mijn standaard bel niet hoort, ik zit dan ook niet op honderden meter op voorhand te bellen, gewoon snelheid minderen indien je iemand nadert en vlak voor je die gaat passeren eens bellen indien die jou de weg verspert of aan het zwalpen is van links naar rechts op het fietspad.

Tot nu toe nog nooit meegemaakt dat de standaard stromer fietsbel niet gehoord werd.
Ik heb de eerste maanden ook met de gewone bel gefietst, maar bij groepen scholieren die gezellig met elkaar kletsen werd die bel niet opgepikt. Soms moest ik drie keer te bellen op 1 meter afstand voordat ze mij in de gaten hadden.
Met de spurcycle heb ik dat nog niet gehad.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Lomito

Stromeur schreef: 30 jan 2018, 22:02 Het is de kunst, en daar kan de SpurCycle bel uitstekend bij helpen, om op precies de juiste afstand je komst kenbaar te maken. Zodat mensen voor je ruim te tijd hebben om plaats te maken (en zich niet opgejaagd voelen omdat je er al pál achter rijdt), en zodat ik op mijn Stromer de tijd heb om mijn snelheid voldoende te matigen zodat ik soepel en zonder gevaar voor alle partijen kan inhalen. Inhalen op een smal fietspad doe ik niet met 45km/u (no way), maar ook echt niet met 17km/u, het gaat wel wat sneller en daarbij bevalt de SpurCycle mij prima.
Zoiets?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Precies, dit is EXACT hoe ik omga met mijn SpurCycle bel, en in het ideale geval reageren de in te halen fietsen ook zo. Lekker soepel allemaal. En over deze afstand gaat de fabrieksbel het absoluut niet redden, die zal niet gehoord worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Stromeur schreef: 03 feb 2018, 13:56 Precies, dit is EXACT hoe ik omga met mijn SpurCycle bel, en in het ideale geval reageren de in te halen fietsen ook zo. Lekker soepel allemaal. En over deze afstand gaat de fabrieksbel het absoluut niet redden, die zal niet gehoord worden.
Zelfde ervaringen en werkwijze alhier met de SpurCycle.
Ik vind de standaardbel die Stromer lever(de) een prulding dat deze fiets onwaardig is.... :oops:
+STROMER- ST5
Lomito

Ik vind dat standaard-pingding zelfs gevaarlijk wegens onbetrouwbaar. Met een handschoen aan draait dat knopje zo zijdelings weg en heb je niet meer aan de bel.
Plaats reactie