Gaat de Hoofdstad het leren?

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Lightrail, stimuleren fietsbeleid en ontmoedigen auto. Nou nou, ik zie heel in de verte een lichtpuntje. :ck:

Groet Mark


https://www.at5.nl/artikelen/177710/

Ik merk dat de link het kennelijk niet doet vandaar:
129F4DA2-71BE-48BB-9D93-8729ED4C09D8.png
129F4DA2-71BE-48BB-9D93-8729ED4C09D8.png (791.26 KiB) 3590 keer bekeken
Bijlagen
Bron: AT5.NL
Bron: AT5.NL
57803577-45B8-434A-B0B7-3F085AB4D35B.png (1.01 MiB) 3590 keer bekeken
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lightrail - Noord-Zuidlijn. Ik zie de bui alweer hangen. Ik zou het leuk vinden als Amsterdam weer eens laat zien de progressieve hoofdstad van Nederland te zijn, maar bij dit soort prestige-projecten doemt er bij mij direct de nodige argwaan op.

Laat Amsterdam nou eerst maar eens stoppen met het bekeuren van speed pedelecs in het kader van het milieu. Wie het kleine niet eert...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 23 jan 2018, 22:02Laat Amsterdam nou eerst maar eens stoppen met het bekeuren van speed pedelecs in het kader van het milieu. Wie het kleine niet eert...
Ik heb niet de indruk dat de gemeente Amsterdam bewust speed pedelecs bekeurt. De handhaving van het doorrijverbod van brom- en snorfietsen moet zo goedkoop mogelijk, dus een camera die getriggerd wordt door gele en blauwe kentekenplaatjes. Of je nu rijdt of loopt met de fiets aan de hand...

Over enige tijd (lees: na enkele bezoekjes aan de kantonrechter) zal er heus wel jurisprudentie of aangepaste regelgeving komt waarbij speed pedelecs alsnog onder het station/Rijks mogen door rijden. Wel erg spijtig voor al die mensen die in tussentijd tegen een boete aanlopen en geen tijd/zin hebben om de boete aan te vechten.

Voor Amsterdam lijkt mij een goede stap als auto's (ook elektrische) uit de binnenstad geweerd worden. Daarmee wordt ruimte gemaakt voor fietsers en wordt het gebruik van de fiets extra gestimuleerd.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Amsterdam (in ieder geval westelijk havengebied en centrum) is niet zo onvriendelijk voor SP’s in mijn beleving.
De gemiddelde snelheid, waar je op de weg moet, is niet zo hoog waardoor je als SP-er niet buitengewoon je best hoeft te doen om met het verkeer mee te komen, terwijl het op de weg wel makkelijker en vlotter rijden is dan op de overvolle en smalle fietspaden.
Zeker als straks de snorfietsen naar de rijbaan moeten, zijn de SP’s niet meer de rijdende chicanes maar zijn de scooters dat. Dat gaat zeker bijdragen aan betere acceptatie van ons soort fietsers

Amsterdam heeft samen met buurgemeenten ook veel geinvesteerd in snelfietspaden buiten het centrum, waar je met de SP ook op mag (bromfietspad).

Waar ik ook wel blij van wordt is dat ze ook bezig zijn om alle touring cars uit het centrum te weren. Dat gaat ook wel bijdragen aan een veiliger gevoel op de weg

Die fietstunnel onder CS is inderdaad een vreemd geval.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Daarom is het zo in het belang van Amsterdam dat men die CS-tunnel zo snel mogelijk "normaal" regelt.
Ondanks dat Amsterdam dus links en rechts hele fijne initiatieven ontplooid is het in de mens om vooral te letten op de zaken die niet geregeld zijn.
Gelijk de provincie Gelderland: heel vooruitstrevend voor de speed-pedelec met gedoogbeleid en onderborden maar volstrekt inconsequent met het verbod dat speed-pedelecs niet op de fiets snelpaden mogen ?!

Grtz, reinout
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Interessant.

Heel toevallig reed ik deze week in het centrum van Amsterdam met de auto (I know, I know...) en het zijn bepaald niet alleen de fietsers die dit anarchistische gekkenhuis veroorzaken. Hetzelfde gebeurt door massa's voetgangers, scooterrijders en automobilisten (en het klopt dat met name die laatsten flink worden bekeurd).

De tijd dat ik vooral geërgerd was over doorjakkerende taxi-, bus- en tramchauffeurs is echt helemaal voorbij; dit lijken in Amsterdam juist de enige weggebruikers te zijn die zich wel aan de geldende regels houden en die zich nog een beetje hoffelijk gedragen als er iemand bij een zebrapad wil oversteken. Nu helpt het wel dat zij de weg kennen, want de verkeersboden, belijning op de weg en de enorme hoeveelheden omleidingen wegens werkzaamheden maken het voor een onbekende automobilist zoals ik vaak schier onmogelijk om de regels te volgen. En uit wat voor blik ze de verkeersregelaars hebben getrokken is mij ook niet duidelijk, want die zijn meer bezig met sigaretjes roken en met elkaar ouwehoeren dan verwarde automobilisten (moi) de juiste weg in gebaren. Ook ik belandde gisteren weer eens ergens per ongeluk op een bus/taxibaan..

Ik denk niet dat een eis om verkeersovertredingen van fietsers meer te bestraffen dit gaat oplossen. Amsterdam is tjokvol, en bedrijven zoals Uber, Airbnb en gebrek aan beleid op het gebied van winkelbestemmingen hebben het volledige Amsterdamse centrum en omliggende buurten omgetoverd tot een pretpark waar ik liever ver bij vandaan blijf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 24 jan 2018, 13:34
Stromeur schreef: 23 jan 2018, 22:02Laat Amsterdam nou eerst maar eens stoppen met het bekeuren van speed pedelecs in het kader van het milieu. Wie het kleine niet eert...
Ik heb niet de indruk dat de gemeente Amsterdam bewust speed pedelecs bekeurt.
Dat denk ik ook niet. Maar het gebeurt wel en het is onterecht. Aanleiding van deze maatregel is het milieu en dan zijn de speed-pedelec rijders, het perfecte alternatief voor die smerige scooters, de dupe. Dat deugt niet.

Laat Amsterdam dan maar een extra check in het registratiesysteem automatiseren, zodat er op basis van datzelfde kenteken geen prent op de mat van de speed-pedelec rijders terecht komt. Zo ingewikkeld is het niet om dat te realiseren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Zo werkt dat niet. Die camera levert foto's van overtreders en die gaan rechtstreeks naar het CJIB in Leeuwarden waar de boete (meestal!) zonder menselijke tussenkomst in een boete wordt omgezet. De meeste mensen betalen zonder meer, zelfs als ze niet in overtreding zijn... om er maar vanaf te zijn. De gemeente Amsterdam is alleen bezig met het aanwijzen van locaties waar gecontroleerd moet worden zonder zich druk te maken over de smerige details (ten onrechte bekeuren, absurde verhogingen van de boete bij niet betalen, vrijheidsberoving, gerechtsdeurwaarders, beslagleggingen).
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

De gemeente kan wel uitzonderingen in het systeem zetten die automatisch uit het boetesysteem gefilterd worden, maar dat kunnen ze alleen door alle kentekens van die uitzonderingen handmatig in te voeren. Er is geen koppeling met de RDW database.
Tenminste zo werkt het met het systeem voor de milieuzone in Amsterdam. Ik heb daarvoor ooit voor een hulpdienst een lijst met kentekens bij de gemeente moeten aanleveren
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie