Pagina 3 van 3

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 09 mar 2018, 21:49
door Wiebe
Dan toch liever een echte HUD. Informatie in de spiegel zou ik te afleidend vinden, je moet je hoofd teveel draaien voor informatie.

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 10 mar 2018, 13:43
door Buzze
LNY schreef: 09 mar 2018, 15:21 Als je 60 kmh kan, mag je op de snelweg
Minimumsnelheid op de snelweg is bij wet 90km/h.

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 10 mar 2018, 14:46
door LNY
Nee hoor.
Er geldt alleen een minimum constructiesnelheid van 60.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wegverkeer

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 12 mar 2018, 10:34
door Stromertheke
Allebei hebben jullie een beetje gelijk. Je hebt het reglement voertuigen en daar komt de regel over constructiesnelheid naar voren. Daarnaast hebben we de wegenverkeerswet waarin we artikel 5 hebben.

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 13 mar 2018, 10:58
door fred
dat is wel een heel apart fietsje, nog nooit gezien maar ziet er wel leuk uit.

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 14 mar 2018, 10:17
door Buzze
Stromertheke schreef: 12 mar 2018, 10:34 Allebei hebben jullie een beetje gelijk.
Nee, ik was mis. Bovendien lijkt de Nederlandse en Belgische wet helemaal anders te zijn, wat ik in het huidige Europa niet had verwacht. De minimumsnelheid in België is 70km/h, en niet 90 zoals ik dacht. In Nederland wordt blijkbaar enkel gesproken over een constructiesnelheid en die bewuste artikel 5.

Dan nog is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om, ook al mag het, 60km/h te rijden op een snelweg, laat staan 70. Dat is gewoon zot.

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 14 mar 2018, 11:40
door Tomasj
Die snelheid en dat vermogen zijn an sich perfect haalbaar met een elektrische motor. Zo als deze knutselaar ook bewijst:


Maar wanneer je dat filmpje ziet, zie je ook dat dit een motorfiets is, en geen elektrische fiets; voor fietsen boven pakweg de 50-60 km/h heb je gewoon nood aan een wat zwaarder en stabieler chassis, nog bredere banden (om deftig te kunnen remmen), echte vering, en dan wordt zo'n gevaarte zo zwaar en de input van evt trappers zo beperkt dat het in se een motorfiets is. Op een fiets trappen verlaagt ook de stabiliteit, en bij hogere snelheden is dat volgens mij een slecht idee.

Wanneer ik op mijn koersfiets op perfect tarmac afdaal, merk ik ook dat eens je > 65km/h gaat je toch in een andere wereld verzeild geraakt. Daarom dat ik sinds vorig jaar ook steevast onder de 65 km/h blijf. Een noodstop maken bij die snelheden is GEEN plezier.

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 18 apr 2018, 18:57
door FreddyH
Tomasj schreef: 14 mar 2018, 11:40 Op een fiets trappen verlaagt ook de stabiliteit, en bij hogere snelheden is dat volgens mij een slecht idee.
Dat ligt ook aan de geringe massa van die fiets en de relatief hoge trap frequentie. Op een eRockit heb je met 85km/h helemaal geen last van stabiliteit problemen door het trappen.

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 18 apr 2018, 19:27
door Tomasj
Maar het vermogen dat jijzelf levert is verwaarloosbaar tov het vermogen dat de eRockit levert. Je rijdt dus op een elektrische motor, niet op een elektrische fiets
45 km/h is perfect haalbaar met een racefiets voor een iets of wat geoefende fietser, 85 km/h is dat niet. Je zit dus niet langer op een fiets, maar op een elektrische motor(fiets)

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 18 apr 2018, 19:54
door FreddyH
Ik had het dan ook uitsluitend over stabiliteit. Op een eRockit lever je sowieso geen vermogen. Het trappen is een gimmick, is gewoon een 'gas'-hendel uitgevoerd als trapper.