Pagina 2 van 3

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 05 jan 2018, 20:27
door Polling
Prachtig ding!

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 05 jan 2018, 20:56
door Lomito
Polling schreef: 05 jan 2018, 20:27Prachtig ding!
Je bedoelt dat ping ding op het stuur??? Een fiets van 15K en er kan geen claxon vanaf... :ai

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 05 jan 2018, 21:44
door Henry
Vreemd dat we hier de discussie "Waarom is dit een motorfiets?" niet hebben.... :bn:
Op een fiets hoort een bel, toch? Zeker geen Toe-Toe-Toeter.
Het bewijst alleen maar dat de definitie van wat we vroeger als een auto, motor, brommer of fiets hebben bestempeld door de electrische aandrijving op andere kenmerken moeten gaan beoordelen. Dat je hier moet trappen om vooruit te komen, maakt dit niet tot een Fiets of een Speed Pedelec. Een klasse-indeling op o.a. motorvermogen lijkt een voor de hand liggend kenmerk te worden...

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 06 jan 2018, 20:41
door rvaneijk
Henry schreef: 05 jan 2018, 21:44 Vreemd dat we hier de discussie "Waarom is dit een motorfiets?" niet hebben.... :bn:
:dwarf: =-> forum.fietsersbond.nl

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 07 jan 2018, 00:35
door Henry
Op dit forum is enige tijd geleden ook de “algemene” mening over de speed pedelec verkondigd dat een speed pedelec een fiets is, maar wel een fiets met trapondersteuning. De ondersteuning werkt immers alleen als je zelf trapt, dit in tegenstelling tot een brommer die zonder trappen via een draai aan het handvat vooruit ging. De eROCKIT zou volgens diezelfde definitie ook een (snelle) fiets zijn, eentje die volgens het eerdere gehanteerde standpunt dus thuishoort op het fietspad en niet tussen de auto’s. Die dus eigenlijk om die reden een fietsbel moet hebben en geen toeter.

Eerlijk gezegd denk ik dat onze vervoersmiddelen een volgende stap maken in de evolutie. De oude indeling zoals we die al geruime tijd hanteren moet worden herzien. Voor mij is deze ontwikkeling vergelijkbaar met die van de verbrandingsmotor. Dat onze huidige infrastructuur niet past en dat de infrastructuur die hierbij hoort niet 1-2-3 is gerealiseerd, is denk ik geen verrassend nieuws. Dit wordt naar mijn mening een van de grootste uitdagingingen in de komende decennia: het inpassen van de nieuwe generatie vervoersmiddelen (E-)voertuigen binnen onze huidige infrastructuur. Denk daarbij niet alleen aan de (Speed) Pedelec maar ook aan bijvoorbeeld zelfrijdende auto’s en drones.

Enkele mensen van de fietsbond zijn blijven hangen in het wandelaar-fiets-brommer-auto-trein-vliegtuig tijdperk en lijken niet te mee te willen evolueren. Ik ga op dat andere forum niet de strijd aanbinden met die mensen.

Met mijn opmerking wilde ik de mensen hier een spiegel voorhouden. Een spiegel omdat het probleem in mijn ogen veel groter en complexer is. En nee, ik heb de oplossing niet in mijn broekzak zitten.

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 15 jan 2018, 07:16
door Stromend
Defensie heeft fietsen die 90 kunnen in ontwikkeling. Deze zijn voor offroad gebruik door de Mobile Brigade bedoeld bij droppings. Hoe het staat met de bestelling hiervan weet ik niet.

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 15 jan 2018, 07:29
door Buzze
Alles komt terug :D

Afbeelding

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 09 mar 2018, 15:11
door fred
Motorfietsfabrikant Bultaco komt met een elektrische crossmotor/fiets, de Brinco. De elektrische Bultaco Brinco is een kruising tussen een crossmotor en een crossfiets, je kan namelijk ‘bijtrappen’ tijdens het rijden van de fiets.

De aandrijving van de fiets gaat via het achterwiel met een 2-kW motor, deze wordt door een 1.3-kWh lithium-ion batterij voorzien van stroom.

De fiets heeft 3 standen: Eco, Tour en Sport. De Eco-modus geeft de rijder extra kracht bij het trappen en heeft een bereik van ongeveer 80 km. Met de Tour-modus is het mogelijk om met een vermogen van 1.500 Watt 50 km te rijden. Sport-modus ontketent de volledige 2.000 watt motorvermogen, de topsnelheid ligt dan op 60 km/u. Het gewicht van de fiets is slechts 39 kilo, dit is inclusief de 8 kg zware batterij.
Afbeelding

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 09 mar 2018, 15:21
door LNY
Als je 60 kmh kan, mag je op de snelweg :bc :bu: :ck: :av :av

Dan zou ik eindelijk de écht kortste route naar mijn werk kunnen nemen ;p :lol: :bj
Zonder last van stoplichten en het pontje te hebben.

Re: 90 km/uur zot of de toekomst?

Geplaatst: 09 mar 2018, 21:35
door rvaneijk
Laten we wel wezen, om de snelweg op te gaan wil ik minstens 110 KM/h kunnen rijden.

Gelukkig is er veel ontwikkeling in elektrische motoren. Ik vind de Johammer nog een van de leukste.

Dat interactieve spiegeltje is misschien iets voor de ST3-wensenlijst. Wat mij betreft kan het geld dat in de doorontwikkeling van de OMNI (lees een kleurenscherm) gestoken wordt beter besteed worden. Wie heeft er nog een display nodig op de OMNI als je al een mooie spiegel hebt om alle benodigde informatie op weer te geven?

https://electricmotorcycles.nl/producten/johammer

9655-rueckspiegel-rechts.jpg
produkt-rechts-vorne-gruen.jpg