Amsterdam bekeurt brom- en snorfietsers onder tunnel bij CS

Lomito

Het spandoek heeft inderdaad geen wettelijke betekenis, het is hooguit een toelichting/waarschuwing op de geplaatste verkeersborden Voetgangersgebied met als onderbordje "Fietsen toegestaan" en "Snorfietsen niet toegestaan". De indruk wordt dus gewekt dat het om een voetgangersgebied gaat waarbij fietsen gedoogd wordt. De weginrichting laat echter een gescheiden voetpad en fietspad zien. Bovendien kan de kantonrechter zo gehakt maken van verkeersborden met onderbord die een uitbreiding behelsen.

Verder wordt hier geen voertuigcategorie genoemd maar de voortbewegingsmethode, namelijk fietsen i.p.v. fietsers. Dat betekent dat je met uitgeschakelde motor met brommer/snorfiets naar de andere kant kunt fietsen.

En daarnaast is er nog het verhaal over snelheid of geluid/uitlaatgassen...

Genoeg aanknopingspunten voor een bezoekje aan de kantonrechter, met die belachelijk hoge boetes is de kans best groot dat we hierover binnenkort de eerste berichten ontvangen.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik sluit me bij Stromend aan. De borden zijn duidelijk, ook met onderbord. Misschien dat dat inderdaad ter discussie gesteld kan worden omdat er tegengestelde signalen op staan. Met de spandoek (geen juridische waarde, maar wel duidelijk, zodat een beroep op onduidelijkheid door borden en/of weginrichting minder kans maakt) lijkt het mij het beste om samen met de opstelling van Gelderland en Rotterdam te kijken naar de wet- en regelgeving, en daarmee op dit soort plaatsen de regels te wijzigen, als we dat willen, door he bestoken van de weginrichterrs met mails en verzoeken, en door het blijven pleiten voor andere wetgeving via de politiek enz. Daar is de kopgroep van de SP-faceboekgroep druk mee.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

Het is meer dan duidelijk dat de bebording reden tot verwarring geeft, het spandoek is daar het bewijs van. Ik zou dan ook zo beroep aantekenen bij een boete. En met mij zullen er ongetwijfeld meer zijn die met plezier een dergelijke juridische gatenkaas verder lek schieten.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Er is natuurlijk niets op tegen om een flashmob van SP's te organiseren bij NS Centraal Amsterdam
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Lomito

Stromend schreef: 20 okt 2017, 12:36 Er is natuurlijk niets op tegen om een flashmob van SP's te organiseren bij NS Centraal Amsterdam
Dat is sowieso een goed idee, ook op de gewone rijbaan... ik heb daar al eens een ballonnetje over opgelaten op 1 juli dit jaar in Utrecht maar de reacties waren weinig enthousiast. Daarom reken ik liever op het gezonde verstand van de kantonrechter.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1052
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Lamkram schreef: 19 okt 2017, 22:29 Ik heb zojuist een vraag gesteld m.b.t. deze tunnel aan de gemeente Amsterdam. Ben benieuwd of men nu een keuze heeft gemaakt m.b.t. het milieu of de snelheid. Wat ze ook zeggen dan blijft het toch vreemd. Geven ze aan dat het om de snelheid gaat dan hadden ze ook de normale e-bike kunnen verbieden. Gaat het ze om de uitlaatgassen dan hadden ze de Stromer en andere pedelecs kunnen uitsluiten. Binnen 5 werkdagen krijg ik antwoord. Hou jullie op de hoogte.

Groet Mark
Vandaag per mail antwoord gehad. Mijn vraag werd kort samengevat.

”U wilt in uw situatie weten voor wie de milieuzone niet geldt”


Ha ha, nee koekebakker. Ik wilde weten of het verbod nu was ingesteld op basis van het milieu of op basis van de snelheid. Maar even gebeld om mijn vraag duidelijk te maken. Deze aardige mevrouw gaf toe dat zij de vraag niet direct kon beantwoorden maar heeft het nu wel goed geformuleerd. Speed pedelec hmm dat kende ze niet. Oh 45 km/u, helm en kenteken, genoteerd.

”U rijdt toch hartstikke milieu vriendelijk?”

Ik hoop volgende week antwoord te krijgen.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Lomito

Goed bezig Mark! Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lamkram schreef: 20 okt 2017, 18:35 ”U rijdt toch hartstikke milieu vriendelijk?”

Ik hoop volgende week antwoord te krijgen.
SUPER-actie Lamkram!

Zeker nu in Rotterdam het licht aan is gegaan kan Amsterdam echt niet meer achter blijven: als hoofdstad (door auto's verstopt en daardoor inmiddels met een enórme overlast van scooters) zou je toch denken dat het tijd wordt om het perfecte en milieuvriendelijke alternatief eens te gaan omarmen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Wanneer we fietsbeleid binnen een stroperige organisatie als een gemeente bekijken is veranderen nog niet zo makkelijk als we hopen/ verwachten. Wij burgers zien een gemeente graag als een persoon die je aanspreekt. Je moet eigenlijk meer denken in een systeem met weinig logica (bureaucratie).

We zouden kunnen beginnen met een goede mediacampagne want daar zijn sleutelfiguren bij beleid gevoelig voor. Met een goed positief verhaal dat herhaald en gedoseerd in de media lekt bereik je verassende resultaten. Het voordeel is dat je hierdoor het systeem veranderd doordat de publieke opinie je helpt. Wat daarbij ondersteund is een SP gezicht. Dat maakt het verhaal persoonlijker. Wanneer deze persoon dan ook nog een beetje Y.A.V.I.S. is en op de juiste plaatsen verschijnt kun je effect verwachten. Ik zou als doel inzetten op aan tafel bij Humberto. (Stromeur?)
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1052
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ik dacht meer aan H.O.U.N.D. :bp:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie