Amsterdam bekeurt brom- en snorfietsers onder tunnel bij CS

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gelezen op de FB pagina van de Gemeente Amsterdam:
Brom-, en snorfietsers mogen niet door deze fietstunnel bij CS. Sinds een maand wordt dit gecontroleerd door camera's en er zijn honderden boetes uitgedeeld. Zou dit spandoek helpen?
bromsnorfiets tunnel.jpg
bromsnorfiets tunnel.jpg (290.76 KiB) 4918 keer bekeken

Een prachtig fietspad, waar dus ook geen Stromers over mogen rijden wat Amsterdam betreft. :roll:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Even het kenteken afdekken/tapen en doorrrijden! Er staat geen BOA om je staande te houden maar het is slechts een camera met kentekenplaatherkenning. Een dom apparaat dus dat eenvoudig te foppen is.
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Moet je wel toevallig je rol ducktape bij je hebben :bp:
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Lomito

aaddoes schreef: 18 okt 2017, 22:56 Moet je wel toevallig je rol ducktape bij je hebben :bp:
Of een sok, een zelfgebreide kentekenplaatmuts, een 3D-geprinte deksel... of je stapt even van je fiets af om ter hoogte van de camera je kenteken met het lichaam af te dekken. De kentekenplaat in de fietstas is ook nog een optie (sorry, hij is er net afgevallen en het lukte niet om de plaat terug te plaatsen).

Waar het om gaat is dat het hier om een geautomatiseerd systeem gaat waar geen mens aan te pas komt, niemand zal je staande houden, je hoeft alleen te zorgen dat de camera bij ingang/uitgang van de tunnel je kentekenplaat niet kan lezen... zo spannend is dat niet en het scheelt dagelijks € 104, dat is best de moeite waard.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

....hhmmmm.....ik ruik hier een gevalletje burgerlijke ongehoorzaamheid...

Maar wat Amsterdam hier doet voelt dan ook zo fout ?!
Amsterdam is druk doende de binnenstad zo veel mogelijk auto-/vrachtverkeervrij te krijgen met allerlei ontmoedigende maatregelen. De achtergrond van dit beleid is "drukte" en "gezondheid". Beiden valide argumenten want inderdaad is het overvol en verre van fris.
Voor vervoer wordt het OV gepromoot en de oer-Hollandse fiets.
Wat treurig dan dat in het ambtenaren-apparaat aldaar er geen verlicht persoon is die iets verder kan denken dan de klassieke fiets en de speed-pedelec maar voor het gemak vergeet.
De oplossing is een onder-spandoek naar analogie van de onder-borden in Gelderland: "Speed-Pedelecs welkom".
Daarmee heb je namelijk gelijk PRECIES de doelgroep te pakken die al zelf de auto uit willen en bereid zijn te investeren in een alternatief (een Stromer is geen goedkope aanschaf). Het enige wat deze groep vraagt is toestemming.....

Er hoeft zelfs niets aan de flitsinstallatie verandert te worden. Softwarematig kunnen de geflitste speed-pedelecs uit de bekeuringen gefilterd worden op basis van kentekengegevens (zie kentekenbewijs bij P3: e. Da's de aanduiding van brandstofsoort....electrisch).

In de tussentijd zou ik Lomito's tips volgen want dat scheelt niet € 104 maar zelfs € 208 per dag want je moet ook weer terug.......

Je zou maar eens mindervalide in Amsterdam zijn en je moeten verplaatsen in zo'n klein brommobieltje. Even naar de soos op-en-neer kost vervolgens € 208 ?! Of je zou maar eens een volledig legale en bewuste blauwe plaatjes drager als pedelec zijn (ik denk een heel grote groep in Amsterdam met al die ouderen; maar dat weet ik niet zeker): dan word je hier toch geweerd vanwege uitstoot ? Ikke nie begrijp nie.

Ik vind de zelfgebreide kentekenplaatmuts een nieuw topic waard. Geweldig !!!! Hoe kom je er op.

Grtz, Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 19 okt 2017, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

En wat als je afstapt en naast de Stromer even verder wandelt. :?:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Tony Mb schreef: 19 okt 2017, 06:24 En wat als je afstapt en naast de Stromer even verder wandelt. :?:
Je mag gerust wandelend door de tunnel. Het is wel de vraag of het apparaat zo slim is om dan geen foto te maken.

Wie doet breien?

Kentekenplaatrolgordijntje
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ben nog wat verder gaan spitten in deze grap:
- de camera's staan alleen op het rijgedeelte gericht. Dus als je als kenteken-voerend voertuig hier boeteloos doorheen wilt gaan zal je via het voetgangersgedeelte moeten. Heb trouwens geen idee over wetgeving en uitvoering daarvan als je met je Stromer aan de hand over het fietsgedeelte wandelt. De camera zal wel afgaan.....lijkt me een leuke case om in bezwaar te gaan. Je hebt daarmee je bewijs want je loopt er naast.
- eerst was het plan om alleen bromfietsers te weren maar daar zijn later de snorfietsers aan toegevoegd. Reden: TNO-onderzoek naar de luchtkwaliteit. Nou heeft de Stromer helemaal geen uitstoot maar toevallig eenzelfde kentekenplaatje wat in dezelfde categorie valt.....en wordt daarvoor maar gestraft ?

Zucht.

Toch maar die workshop breien opstarten.....

Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

wat een hoop bull**** ik zou op zen minst verwachten dat men de s-pedelec standaard meeneemt in de gedachtengang bij een nieuw project :bu:
Lomito

Reinout-St1x schreef: 19 okt 2017, 06:01 Ik vind de zelfgebreide kentekenplaatmuts een nieuw topic waard. Geweldig !!!! Hoe kom je er op.
Ben al aan het breien voor een warme accu, dus dan kan er ook wel een kentekenmuts bij. Winter komt eraan jongens.
Plaats reactie