Amsterdam bekeurt brom- en snorfietsers onder tunnel bij CS

Gebruikersavatar
iMart
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2017, 12:30

Dank voor je reactie! Was/ben benieuwd naar een eventuele reactie van de ombudsman omdat mijn vader daar jaren heeft gewerkt en hij dus ook erg benieuwd is naar hun (re)acties.
AirMart.One - ST1 X SPORT Charcoal 983 Wh 2x55 ww - Blinker + laser.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vond je bijdrage echt super-handig en ik denk dat we die nog wel eens van de plank gaan trekken als iemand in Amsterdam op de Stromer naar ons idee onterecht in juridische problemen komt.

Ik weet in ieder geval dat het dankzij bepaalde locaties - waar de speed pedelec in het kielzog van de vervuilende brommer geweerd wordt - ook bekeuringen regent bij mijn Amsterdamse Stromer-dealer, voor de vele huur- en leenfietsen waarop mensen door de stad rijden. Is het oké als ik jouw tips naar ze doorstuur? (Ik weet dat de eigenares speelt met plannen voor een professionele lobby t.b.v. de speed pedelec, en wie weet heeft ze hier wat aan.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
iMart
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2017, 12:30

Is prima! En indien gewenst kan ik ook nog wel wat namen en contactgegevens van medewerkers geven (via pm) al hebben ze ook gewoon een loket.

Overigens zie ik Odette binnenkort ook als ik eindelijk mijn SP daar ga ophalen....can’t wait.
AirMart.One - ST1 X SPORT Charcoal 983 Wh 2x55 ww - Blinker + laser.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zal de info doorsturen, dankjewel. :cool2:

Heel veel plezier met de oplevering van jouw bike!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Nederland wordt altijd beschouwd als gidsland, zeker waar het fietsen en ruimtelijke ordening betreft.
Het geeft me een vreemd gevoel te lezen dat België voor één keer eens op kop ligt (naast het voetbal uiteraard.)
Straks ga ik onze politiekers nog een pluim moeten geven :o
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt. En zeker van Amsterdam, onze hoofdstad, valt me dit enorm tegen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Lamkram schreef: 18 jan 2018, 20:52
iMart schreef: 17 jan 2018, 19:25 Nog nieuws vwb bekeuringen, CJIB, ombudsman, etc?
Ik heb geen bekeuring gehad was slechts benieuwd waarom die verboden er waren voor de SP. Gemeente Amsterdam vult hun reacties steeds aan nadat ik weer een verhelderingsvraag stelde. Draaikonten zijn het.

Ombudsman telt nu dus niet voor mij. Ik had alleen een vraag en heb geen geschil met de gemeente.

Roos, ook forumlid, heeft wel een beschikking ontvangen. Die stand van zaken is mij onbekend.

Groet Mark
Ik heb inderdaad een boete gehad (of liever gezegd mijn man die mijn stromer een dagje leende-hahaha). Maar het stomme is, ik heb hem betaald, vanwege tijdgebrek om een verweer te schrijven en ook omdat ik dat ik heb geen poot om op te staan. Er staat daar: je mag niet brommen en het is een fietspad, dus helaas mag ik daar niet rijden.

Wat niet wegneemt dat de discussie wel ergens anders, op een ander niveau gevoerd kan worden: de ombudsman vind ik een goed idee! Ik moest er vanmorgen weer even denken aan de situatie rijbaan-fietspad. Ik had onverwacht vanmorgen mijn accu al voor 50% leeg en vanaf Broek in Waterland moest ik in zijn 1 naar Amsterdam fietsen (tegenwind zuid-west), ik had het even onhandig aangepakt en te laat in zijn 2 gaan fietsen. Nu, met in zijn 1 kan je echt niet op de rijbaan rijden, véél te gevaarlijk. Het blijft een topic dat aangepakt en opgelost zou moeten worden.
En ik fiets niet 36 kilometer naar Amsterdam om het laatste stuk maar te gaan lopen.
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Lomito

Roos schreef: 23 jan 2018, 11:13 Nu, met in zijn 1 kan je echt niet op de rijbaan rijden, véél te gevaarlijk. Het blijft een topic dat aangepakt en opgelost zou moeten worden.
Juridisch gezien mag je met lage snelheid over de rijbaan rijden, de Vmax is immers geen Vmin. Gevaarlijk is het wel, alleen al vanwege het feit dat men geen langzaam verkeer op de rijbaan verwacht.

Een mogelijke oplossing is dat steden een Vmax instellen van 30 km/uur voor het hele gebied om het snelheidsverschil met langzame verkeersdeelnemers te verkleinen, voor de speed pedelec zou dat betekenen dat ook met stand 1 (20-25 km/uur) redelijk veilig op de rijbaan gereden kan worden.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Amsterdam (en omgeving) komt met goed nieuws voor de SP-ers. Tenminste... dat denk ik.

https://www.at5.nl/artikelen/178273/Inv ... fietspaden

Ik ga er vanuit dat ze met dit plan regionake snelfietspaden bedoelen waar ook SP’s op toegelaten worden. Op de (meeste) huidige snelfietspaden rond Amsterdam is dat namelijk al wel zo
Bijlagen
FF4DF88E-F0FC-4918-968C-A7C634E6CE7D.png
FF4DF88E-F0FC-4918-968C-A7C634E6CE7D.png (958.72 KiB) 2970 keer bekeken
ST3 cool white - sport - 983Wh
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie