Speed pedelec in het nieuws

Lomito

Stromer-fietsen worden vanaf gisteren ook aangeboden op Fietsenwinkel.nl...

http://www.tweewieler.nl/fietsen/nieuws ... g-10130487

Nu zou ik een fiets niet snel via een online-winkel kopen maar Fietsenwinkel heeft blijkbaar ook goed gekeken naar de verkoopcijfers van de RAI vereniging en geconcludeerd dat er veel geld valt te verdienen met deze topklasse.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het verbaast me vooral dat Stromer in zee is gegaan met deze grootgrutter. Ik vind het helemaal niet passen bij het exclusieve karakter van dit merk.

(En ook niet bij het aantal kinderziektes dat toch nog met de Stromers gepaard gaat. Dan wil je een dealer met snelle, professionele en persoonlijke oplossingen. Of eigenlijk: dat wil IK dan. Niet een soort bol.com voor fietsers.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Inderdaad, fietsenwinkelpuntnl is een typische dozenschuiver waarbij ik moet erkennen dat ze hun servicenetwerk redelijk goed op orde hebben. Of daarbij ook werkelijk service verleend wordt is echter niet gezegd, ik zou er niet op willen vertrouwen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik geloof dat de onderkaak van alle andere serieuze Stromer dealers ook de grond heeft geraakt bij deze beslissing van Stromer. Al is het niet zo dat fietsenwinkelpuntnl nou echt meteen pallets Stromers tegelijk heeft besteld. Ik ben benieuwd of ze ze überhaupt weten te verkopen; de Stromer doelgroep is niet bepaald de clientèle van dit bedrijf.

Het doet een beetje denken aan Mango Mobility, die hebben Stromer ook in het assortiment (jahawel, echt waar). Scootmobielen en high-speed e-bikes, een hele bijzondere combinatie die ik commercieel niet kan verklaren.

Toen ik besloot tot de aanschaf van een Stromer, heb ik vier dealers ter oriëntatie benaderd: ik heb een brochure via de site van Mango aangevraagd want er was e.o.a. kortingsactie, ik heb een dealer gebeld, en ik heb twee dealers een e-mail geschreven. De brochure van Mango is nooit gekomen, wel krijg ik sindsdien de prachtigste e-mails over scootmobielen. De dealer die ik belde nam niet op. Van de derde winkel kreeg ik enkele dagen later 's avonds laat een voicemail: "ja met die en die, ik moest even bellen over een fiets?!!". Oké doei. De vierde dealer schreef een keurige mail terug, de volgende dag hebben we telefonisch contact gehad, einde dag de koop gesloten en daar heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.

Als een bedrijf me niet lekker zit, ga ik er ook niet met de omzet heen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Vandaag is in Antwerpen een snelle fietser in aanraking gekomen met een gewone fietser waarbij beide fietsers kwamen te vallen. De snelle fietser is daarna aan zijn verwondingen overleden.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170627_02944 ... -speedbike
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

De vraag is nu: reed de man op de Speed Pedelec te snel of onverantwoord. m.a.w. is de Speed Pedelec rechtstreeks verantwoordelijk voor deze tragedie of had dit met een gewone al dan niet elektrische fiets ook gebeurd.

Ik ken de situatie daar. (Het is enkele honderden meters van mijn werk)
Ik heb gisteren toevallig nog over deze brug gefietst en het is een breed fietspad voor twee rijrichtingen en redelijk druk.
Ongeveer 300meter verderop beginnen verschillende wegwerken. Snel fietsen (+25 Km) is hier dus redelijk onverantwoord.

Alhoewel... nu Kwam mij vandaag andere Stromer rijder op een andere drukke plek redelijk brutaal voorbij gereden en vond zijn rijstijl redelijk agressief. :evil: ik dacht nog, die heeft "de gazet"=krant nog niet gelezen :?

Mvg Tony
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Ik maak vaak mee dat fietsers onverwacht slingeren, iets om rekening mee te houden als je ze inhaalt zonder eerst te bellen. Ongeacht de oorzaak/veroorzaker is de speed pedelec sowieso in het nadeel bij hogere snelheden. Des te meer reden om het rustig aan te doen bij het inhalen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 27 jun 2017, 20:16 Ik maak vaak mee dat fietsers onverwacht slingeren, iets om rekening mee te houden als je ze inhaalt zonder eerst te bellen.
Erger nog, met name de wat oudere fietsers beginnen onwijs te slingeren zodra je belt. Omdat ze schrikken, of proberen om te kijken en dan samen met het hoofd het halve fietsstuur over de schouder meenemen. Ik hou er bij ouderen altijd rekening mee om zeer van tevoren luid te bellen, en bij geen reactie als ik vlakbij ben soms nog een tweede keer zachter (want of ze horen niet goed of ze schrikken anders alsnog) en dan rustig inhalen.

Maar ik begrijp dat dit ongeval een aanrijding met een tegemoetkomende fietser was. Die hebben elkaar dus gewoon kunnen zien en het zal voor ons wel nooit duidelijk worden hoe ze elkaar hebben kunnen raken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin

Helaas nog een ongeluk gebeurd met een speed pedelec. Toedracht is hier ook onbekend. Feit blijft dat je met een speed pedelec niet altijd en overal hard kunt fietsen. Sommige eigenaren van deze snelle fietsen overschatten hun snelheid en anderen doen net alsof het fietspad alleen van hen zelf is. Nogmaals, defensief rijden in de stad en rekening met elkaar houden.


http://www.tubantia.nl/enschede/bestuur ... ~ab8dcdce/
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Martin schreef: 27 jun 2017, 21:02 Feit blijft dat je met een speed pedelec niet altijd en overal hard kunt fietsen. Sommige eigenaren van deze snelle fietsen overschatten hun snelheid en anderen doen net alsof het fietspad alleen van hen zelf is. Nogmaals, defensief rijden in de stad en rekening met elkaar houden.
Mee eens.

En helaas hebben we wetten en regels nodig omdat veel mensen hun gezond verstand niet kunnen gebruiken (of het helemaal niet hebben) en daar moeten andere weggebruikers tegen beschermd worden.

Ongelukken op de weg gebeuren, dus natuurlijk ook met speed pedelecs, daar konden we op wachten. Maar de high-speed e-bikes liggen nu extra onder het vergrootglas omdat ze relatief nieuw zijn, in aantal steeds verder toenemen en er behoorlijk tegenstrijdige belangen spelen bij het bepalen van de regelgeving.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie