Speed pedelec in het nieuws

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) onderzoekt op dit moment wat de gevolgen zijn voor de veiligheid in het verkeer. Na de zomer zullen we de uitkomsten evalueren en de regels eventueel aanpassen
Ja hoor, we sturen eerst bij wet alle pedelecs de rijbaan op en we kijken daarna wel eventjes ("evalueren" noemen ze dat, ongelukken tellen noem ik het) of het veilig is :(



*Een wortel in mijn oor helpt prima tegen krokodillen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Zondagavond was er een item over speed pedelecs in het programma Nieuwsuur: http://nos.nl/uitzending/25421-nieuwsuur.html (start vanaf 11:50)

Provincie Gelderland blijkt een nieuw verkeersbord te ontwikkelen voor speed pedelecs die op het fietspad mogen als die verkeerssituatie dat rijden tussen gemotoriseerd verkeer als te gevaarlijk wordt beschouwd.

Van de Stromer-dealer op de hoek hoorde ik dat de politie inmiddels fanatiek aan het controleren/handhaven is op het Rijnwaalpad (fietssnelweg F325 Arnhem-Nijmegen) op speed pedelecs met geel kenteken die daar over het fietspad rijden. :shock:
Ik had niet verwacht dat de politie juist dáár zou handhaven aangezien de provinciale en gemeentelijke politiek het er over eens zijn dat de fietssnelwegen juist bedoeld zijn voor snelle fietsen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daaruit blijkt maar weer dat de politie momenteel vooral het incassobureau van de Nederlandse Overheid is. Wat een gekkenwerk om nou juist dáár te gaan handhaven waar géén probleem is in de praktijk!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

In ieder geval kunnen we nog steeds lachen om de belgen:

http://www.gva.be/cnt/dmf20170505_02867 ... upercamera

Een SUPERGEVOELIGE camera die je al kan bekeuren bij 20km/h er is geen ontsnappen aan!
Lomito

Stromeur schreef: 12 jun 2017, 15:21 Daaruit blijkt maar weer dat de politie momenteel vooral het incassobureau van de Nederlandse Overheid is. Wat een gekkenwerk om nou juist dáár te gaan handhaven waar géén probleem is in de praktijk!
Inderdaad, de enige reden dat ze dáár gaan handhaven is vanwege de grotere kans op "overtreders". Best ziek... Ik zou een boete voor laten komen bij de kantonrechter, kijken wat die er van vindt...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik geef hem geen ongelijk. Voor een ongeoefend oog lijkt die Specialized Turbo S echt sprekend op een hybride MTB. Rustig aan rijden op het fietspad en niemand heeft het door.

De Stromer valt nét even wat meer op met zijn robuuste looks. En aangezien Stromer in 2017 marktleider is geworden, zullen de ook de handhavers hem wel sneller herkennen. (Net als de niet-gekeurde Kask Urban Lifestyle helm, zijn er inmiddels ook teveel van om niet te weten dat-ie officieel niet gedragen mag worden op een pedelec.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik heb die helm zelf goedgekeurd... voldoet aan alle eisen en als beloning een mooi keurmerk. :lol:

Gisteren zag ik een speed pedelec op de Waaldijk, niet gezien wat voor merk (geen Stromer) maar met die snelheid tegen de wind in onmiskenbaar een HS-bike. Geen helm op en geen kentekenplaat, wel de bekende B&M-spiegel. Ik ga vanaf 1 juli a.s. gewoon met geel kenteken overal rondrijden waar ik nu ook rij, ook op onverplichte fietspaden en zie wel of dat in de papieren loopt. In ieder geval 90E per keer. Ik mik op maximaal 5 boetes per jaar.
Plaats reactie