Stromer NL-marktleider in 2017

Lomito

Tomasj schreef: 26 apr 2018, 23:29 De voorraad modellen 2017 zijn volgens mij stilaan aan 't uitgeput geraken, en de nieuwe leveringen van Stromer komen langzaam aan op gang.
Hoe waar dit is... bij de plaatselijke dealer is de Stromer-candystore vooral heel erg leeg. Elke fiets die -mondjesmaat- binnenkomt is vrijwel direct verkocht. Een compleet hoogseizoen naar de gallemiezen door één haperende leverancier. Ik durf er geen bedrag op te zetten maar dit zal heel erg pijn doen bij Stromer en haar dealers. En uiteraard voor de klanten die belachelijk lang moeten wachten op levering van de felbegeerde fiets.

Normaal had ik voor zo'n 140 verkochte Stromers gaan maar laat ik corrigeren met 20%, ofwel 112 stuks. Klever 35.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 27 apr 2018, 00:01 heel erg pijn
Reken daar maar op ja. Ik denk dat het bij Stromer al geruime tijd totale paniek in de toko is. Klanten pushen dealers, dealers pushen Stromer, Stromer pusht de leveranciers en het eigen personeel... Ik hoop dat het ze in mei lukt om de achterstand volledig in te lopen, maar ik heb de indruk dat dat weleens juli zou kunnen worden.

Ik ga voor 120 Stromers, en 20 Klevers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Tomasj schreef: 10 apr 2018, 19:39 Mijn fietshandelaar heeft dat aangegeven, hij verkoopt ook speedpedelecs met Boschmotor (niet veel)
Kan je me de gegevens van je fietshandelaar bezorgen ?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Indien mijn fietshandelaar me dat vertelt (tijdens een discussie over aanschaf fiets even gesproken over de problemen van mijn vorige speedbike), dan wil dat zeggen dat de meeste fietshandelaars die Bosch-fietsen verkopen dit wel zullen weten.
In 't andere geval baseert hij zich op één of ander gerucht, ik zie niet in wat het nut is van die man daarover te gaan contacteren.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Ik heb ondertussen mijn huiswerk gemaakt en contact gehad met drie handelaars en een medewerker van een invoerder : niemand is bekend met de komst van een 600 watt middenmotor bij Bosch.

Dus ja, ik kom graag in contact met je fietshandelaar om hier meer over te weten te komen.
Lomito

Excuses voor mijn vreemde associaties maar ik moet bij een 600 Watt Bosch middenmotor denken aan het volgende:
.
Bosch middenmotor 600W.JPG
Bosch middenmotor 600W.JPG (35.53 KiB) 3047 keer bekeken
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Geschatte verkoop aantallen voor april:
Stromer 90 ( vanwege de wachttijden en de verkoop van de 2017 modellen die al op kenteken staan)
Klever 30
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Lomito

De maandcijfers over april 2018 zijn binnen: de eerder beschreven pijn wegens leveringsproblemen zal echt ongenadig hard zijn met een maandverkoop van slechts 57 Stromers, dat is ongeveer de helft van de verkoop in april 2017 (99 stuks)... auwauwauw.... Overigens een vergelijkbaar beeld bij de directe concurrenten, R&M (42) blijft ook haperen, Klever (3) bakt er weinig van door het accuprobleem, alleen de Gazelle Cityzen gaat redelijk met 28 stuks. Flyer doet ook nog aardig met 18. De rest is allemaal schraapwerk, ik snap niet hoe fabrikanten het kunnen volhouden met verkoop van een handjevol fietsen per maand.

Stromer is ondanks de harde val nog steeds marktleider maar het verschil met R&M is wel fors kleiner geworden. De nieuwe ST2-2018 had een verkoopkanon kun zijn als er geen leveringsproblemen waren geweest. Desondanks is te zien hoe belangrijk de ST2-2018 voor Stromer is: 31 stuks ST2 verkocht in april tegen 26 stuks ST1x/ST2s.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Wauw, ongelukkige cijfers.
Gezonde analyse.
Het effect van 2017-fietsen was nu echt wel voorbij. Dat heeft even voor een waanzinnige piek gezorgd. Maar nu zouden dan de echte / ongekleurde verse en eerlijke cijfers komen. Die kwamen..........en door allerlei leveringsproblemen is het een slagveld i.p.v. een fijne opening van het nieuwe fietsseizoen.
Niet alleen sip nieuws voor de fabrikanten maar ook voor de FMs die nu ook een deel inkomsten niet meer zien.....omdat er domweg niet geleverd KAN worden.

Het zou nu een perfect moment zijn voor Klever om langszij Stromer te komen. Wat hebben die zich verkeken op de uitdaging van de grote accu.

Als de lever-malaise nog zo aanhoud heb ik helemaal geen probleem meer om m'n jaar-oude St1x te verkopen als ik een half jaar in het buitenland werk. Heb de 18.000 km nu ruim gepasseerd en het is weer eens tijd voor nieuwe ketting en kransjes. De FM heeft daar nu vast tijd voor.....er valt toch maar weinig nieuws af te zetten.

En ik hoop natuurlijk dat de leveringsproblemen helemaal voorbij zijn als ik de nieuwe Stromer St2 in begin 2019 wil aanschaffen. Als er dan nog leveringsproblemen zijn ....... zijn er ook al fabrikanten op de fles.

Bizarre cijfers.....ik vrees dat niemand ook maar in de buurt zat.
Grtz, reinout
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Lomito,
Heb je ook cijfers hoeveel er in Belgie zijn geleverd?
Sinds vele bedrijven een leaseplan lanceren, of anderen het budget optrekken, voor hun werknemers zijn er veel mensen die zich een speed pedelec aanschaffen.
Ben wel eens benieuwd hoeveel het er echt zijn.
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Plaats reactie