Stromer NL-marktleider in 2017

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 06 apr 2018, 21:38 Een riem ipv van ketting en cassette: bye bye gesleutel alle 3000 km met tandwielen, cassettes, enz ... onderhoudsarm !

De NuVinci naaf trapt zwaar, zo zwaar dat je stevig moet werken om 40 km/u aan te houden ... ik ga proberen dit weekend eentje met een Rohloff naaf te testen, kost dikke €1200 meer.

Voor mij technisch gezien zeker de betere, maar je kan er helaas niet mee tegen 45 km/u mee knallen.
Ik heb al van verschillende mensen die een speedbike met deze aandrijving hadden dat de Rohloff dat vermogen niet de baas kan? En zeer snel de geest geeft. Onder meer enkele leden op dit forum dacht ik.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

R&M was 2 jaar terug ook mijn eerste keuze, maar toen ik hier in de buurt een jonger echtpaar op 2 matzwarte speedpedelwcs zag gaan ( full speed!) heb ik deze staande gehouden met mn auto, na een leuk praatje te hebben gehad en een demo van de Omni was ik geheel om, t werd een ST2, betekende wel even doorsparen.... :cool2:

T oog wil ook wat...
+ST2S and n-joying it to the max...
Golvas

Stromeur schreef: 06 apr 2018, 21:46 Maar eigenlijk waren ze allebei net boven budget, plus ik was als een blok gevallen voor de geweldige motor-gedrag en de snelheid van de Stromer. Daar kwam bij dat een tweede accu niet op het kleinste R&M frame (mijn maat) paste, en ik bij Stromer helemaal geen extra accu nodig had.
Qua prijs zijn ze aan mekaar gewaagd. Bij de R&M Supercharger zijn de twee batterijen in het frame geïntegreerd:

Afbeelding
Tomasj schreef: 06 apr 2018, 22:42 Ik heb al van verschillende mensen die een speedbike met deze aandrijving hadden dat de Rohloff dat vermogen niet de baas kan? En zeer snel de geest geeft. Onder meer enkele leden op dit forum dacht ik.
Er zijn meedere Rohloff naven die de kaap van de 100.000 km hebben bereikt, er zijn er zelfs die al over de kaap van de 200.000 km zitten.

Deze naven zijn bestand tegen een continue input van 130 (!) Nm.

Ik kijk dan ook uit naar een aantal linkjes van je. :ay
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 07 apr 2018, 09:20
Er zijn meedere Rohloff naven die de kaap van de 100.000 km hebben bereikt, er zijn er zelfs die al over de kaap van de 200.000 km zitten.

Deze naven zijn bestand tegen een continue input van 130 (!) Nm.

Ik kijk dan ook uit naar een aantal linkjes van je. :ay
Rohloff is zéér goed materiaal, dat is ook niet wat ik zeg. Ik denk dat hier in het voorsteltopic onder meer over de problemen werd gesproken
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Ik fiets met Rohloff en riem en het gemak en onderhoud haalt het voor mij met sprekend gemak van de high end carbonfiets.
Ik dacht hier net gelezen te hebben dat een pedelec met riem best in combinatie met rohloff gekocht wordt.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 07 apr 2018, 09:20 Qua prijs zijn ze aan mekaar gewaagd. Bij de R&M Supercharger zijn de twee batterijen in het frame geïntegreerd:
True, dat was echter bij de R&M's die ik vorig jaar heb bekeken niet het geval. Dit is een hele vooruitgang.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Fastedde schreef: 06 apr 2018, 22:55 R&M was 2 jaar terug ook mijn eerste keuze, maar toen ik hier in de buurt een jonger echtpaar op 2 matzwarte speedpedelwcs zag gaan ( full speed!) heb ik deze staande gehouden met mn auto, na een leuk praatje te hebben gehad en een demo van de Omni was ik geheel om, t werd een ST2, betekende wel even doorsparen.... :cool2:

T oog wil ook wat...
Was bij mij net hetzelfde.
R&M superchargers prijs kwaliteit verhouding is veel beter dan die van de ST2
Maar wat een lelijke dikke fiets tov de ST2.
En kwa rijervaring vond ik de ST2 ook beter.
En natuurlijk de topsnelheid.
Lomito

R&M-fietsen zijn niet te vergelijken met een Stromer door het verschil in motor/vermogen. Middenmotoren zijn eigenlijk niet geschikt voor high speed, het vermogen van fietser plus motor vreet de hele aandrijflijn op. Ja, Stromer-fietsen zijn duur, ik durf zelfs te beweren dat ze té duur zijn maar op twee punten wint Stromer van al die andere high speeds: vermogen en actieradius. Of vertaald in harde valuta: fietsplezier en bereik.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dat geldt veel minder voor speedbikes met middenmotor en riemaandrijving. Binnenkort stijgt het vermogen van Bosch naar 600 W, indien ze ook wat nadenken over de aandrijving,...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Ze zullen wel moeten om de aansluiting te houden... de vraag is echter of die 600W-middenmotoren geen tandwieltandjes gaat spugen na zeg 5000 km. We gaan het meemaken! :bu:
Plaats reactie