Stromer NL-marktleider in 2017

Lomito

Ik zou het ook graag weten maar weet niet of er een Belgische equivalent van de RAI-vereniging bestaat.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 03 mei 2018, 13:44 De maandcijfers over april 2018 zijn binnen

....

ik snap niet hoe fabrikanten het kunnen volhouden met verkoop van een handjevol fietsen per maand.
Auw, auw, auw.

Het doet me denken aan de berichten rondom Tesla die ik vandaag las:
Tesla verliest elke seconde 90 euro: hoe de pioniersrol het bedrijf opbreekt
Klik hier voor het artikel.

Ik zie overeenkomsten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Vraag naar Tesla's zit wel goed, Musk kan niet aan de vraag voldoen. Maar al die fietsfabrikanten die maandelijks 3-4 fietsen verkopen zitten met een gebrek aan vraag naar het product. Met de productie van andere modellen die wel goed verkopen kun je zo'n speed pedelec avontuur nog wel bekostigen.
Martin

Durft iemand al een prognose te doen over de verkoopaantallen Stromers over de maand mei? :?
Zal bijvoorbeeld het dieptepunt bereikt worden in mei en vanaf juni weer bergopwaarts gaan?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tomasj schreef: 26 apr 2018, 23:29 April is bijna ten einde
De voorraad modellen 2017 zijn volgens mij stilaan aan 't uitgeput geraken, en de nieuwe leveringen van Stromer komen langzaam aan op gang.
Ik blijf volharden in de schatting van 111 stuks (ooit zal ik het juist hebben).
Klever verkoopt er deze maand 21
Wel als mijn prognose niet klopte voor april, dan was ik gewoon een maand te vroeg. Dus dezelfde prognoses voor mei. Volharden in de boosheid, heet zoiets
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Verkopen mei 2018
Stromer 70 stuks (vanwege de lange levertijd van de ST2 )
Klever 12 stuks
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Martin

Nou..Marco Verkerk, jij bent nogal optimistisch met 70 verwachte verkopen.. :lol:

Mei is bijna ten einde, dus hierbij mijn verwachting: 40 st. Stromer, Klever 8 st. en Gazelle schat ik op 35 st.

Wie durft nog meer een voorspelling te doen? :mrgreen:
Lomito

Het drama gaat nog even door, mijn dealer was er echt ziek van dat hij wel fietsen kan verkopen maar niet kan leveren. En daardoor alsnog niet kan verkopen. Wachtkamer bewoners krijgen nu een Stromer-leenfiets mee met als gevolg dat het winkeltje leger dan leeg is.

Mijn schatting is daarom lager dan vorige maand: van 61 gerealiseerd in april naar 50 geschat in mei. Klever zit nog te klooien met de grotere accu, maar desondanks verwacht ik dat zij als eerste zal herstellen. Een fiets met tijdelijk een kleine accu is minder erg dan geen fiets of een leenfiets. Ofwel 20 voor Klever.
Lomito

Martin schreef: 27 mei 2018, 18:09 Nou..Marco Verkerk, jij bent nogal optimistisch met 70 verwachte verkopen.. :lol:
Marco heeft het anders heel goed gedaan want het zijn er 73 geworden in mei. Een stuk beter dan we hier verwachtten maar als je het vergelijkt met de 118 stuks in mei 2017 is het nog steeds zeer mager.

Klever doet het helemaal beroerd met slechts 6 verkochte speed pedelecs, kopers wachten blijkbaar liever de grotere accu af.

De economie draait op volle toeren maar hier lijkt het wel crisis...
Martin

Zo zeg, wat een (positieve) verrassing deze keer met de verkopen. Dit had denk ik niemand verwacht, maar heel goed gedaan Marco Verkerk. :ay
Waar een deel van de dealers met een lege showroom zaten en vooral hun demomodellen moesten verkopen, is er volgens mij een zaak in Amsterdam die een goede omzet heeft gedraaid. Zij hadden een grote voorraad 2018 modellen ingekocht en daar hebben ze goed van geprofiteerd volgens mij.
Plaats reactie