Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Nieuws van en over Stromer.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1606
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door Tomasj » 03 dec 2018, 19:59

Golvas schreef:
03 dec 2018, 19:28
Tomasj schreef:
01 dec 2018, 17:36
Want niet alle BMW rijders zijn asociaal ;-)
Klopt ... er zijn ook nog de coiffeurs. ;)
Hier achter het toetsenbord een BMW rijder met één bekeuring op 20 jaar (tgv de 90 km/h -> 70 km/h aanpassing), die in de zomer vaak minder verbruikt dan het normverbruik van zijn wagen (dat normverbruik is 4,1 l/100km, mijn record is > 1400 km met iets meer dan 56 l ). En ik reed tot vorig jaar > 40 000 km per jaar.

En ik ben geen coiffeur.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 739
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door Daniel1975 » 04 dec 2018, 07:34

Dan ben je toch eigenlijk geen BMW waard? :bj

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1042
Lid geworden op: 31 mar 2018, 10:17
Locatie: BE

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door Golvas » 04 dec 2018, 07:43

Marco Verkerk schreef:
03 dec 2018, 19:52
Wat zijn coiffeurs? Kappers?
Bingo ! :ay

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/toon/196
Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

Buzze
Expert
Expert
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door Buzze » 04 dec 2018, 10:02

Golvas schreef:
03 dec 2018, 16:48
"onze bron van inkomsten ligt in de auto-industrie, we zouden dan ook gek zijn wanneer we als werkgever het gebruik van de fiets moesten stimuleren" ...
Hoewel wij ook klanten hebben in de auto-industrie is bij ons de redenering: we leggen eigen bussen in, die zijn veel veiliger.
Daar kan je niet tegen argumenteren. Eén van mijn chefs is, was, een fanatiek fietser. Na een zwaar ongeval lag hij in coma, hoe het nu met hem gaat weten we niet maar de kans dat hij ooit nog zal werken, laat staan bij ons, is miniem.
Er gebeuren uiteraard ook woon-werkongevallen met de wagen, maar die zijn zelden dramatisch en ja, dit jaar hebben we ook een busongeval gehad met een gekwetste, maar de cijfers zijn er nu eenmaal.

Onze verbazing was dan ook groot toen het fietsplan werd uitgerold, al is de verkeersproblematiek in Antwerpen ondertussen legendarische proporties aan het aannemen en hebben onze bussen daar uiteraard ook last van. Het feit dat de overheid een flinke slof geld uittrok om fietsinfrastructuur aan te leggen bij grote bedrijven zal ook geholpen hebben. Met dat geld zijn er extra fietspoorten waaronder de zeer handige "tammeduvelpoort" aan de Noordlandbrug er gekomen.
Scheldelaan-Stromer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast