Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Nieuws van en over Stromer.
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door NikolaasArts » 01 dec 2018, 09:35

Interessant item op VRT nieuws
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11/29 ... -fie.html/

Ik stond trouwens eens bij de fm als een leaseklant bijzonder boos werd omwille vd herstellingskosten die hij zelf moest betalen (werkuren zaten in het leaseplan, slijtageonderdelen niet)

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door Lamkram » 01 dec 2018, 10:20

Bij een ongeval met een SP zijn de medewerkers langer afwezig van het werk. Bijzondere opmerking. Dan mag je bijna elke sport ook wel gaan verbieden. Alsof de berijder van de SP op een ongeval zit te wachten.

Groet Mark
ST1X, 814 Wh, Charcoal, 20'', Redshift ShockStop, BF, Magicshine MJ-900 (1200Lm), Spurcycle (black), 25Km enkele reis. In de zomer CCPC en in de winter CTCW-II, Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1980
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door FreddyH » 01 dec 2018, 10:33

Doordat je vaker onderdelen moet vervangen, volstaat het jaarlijkse onderhoudsbudget voor een speedpedelec meestal niet. Het is vaak een vast bedrag van ongeveer 100 euro en dat is te weinig.
Dat is natuurlijk ook een achterlijke regeling. Bij een lease auto is het lease bedrag ook afhankelijk van het aantal km dat je per jaar rijdt, een auto heeft immers ook meer onderhoud nodig als je meer rijdt.
Jammer dat ze dat bij een fiets niet doen. Hoewel dat uiteraard ook problemen oplevert omdat je vaak vooraf niet weet of je elke dag gaat fietsen, etc.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

MarcoRasser
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door MarcoRasser » 01 dec 2018, 10:34

Haha wat een kul, straks willen ze ook nog dat de werknemers in een bungalow gaan wonen want dat traplopen neemt zoveel risico's met zich mee :D

Patrick63
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door Patrick63 » 01 dec 2018, 10:34

Onze werkgever zal dit ook herzien bij het volgende leaseplan.
Typisch Belgisch , we gaan straks op een gelijkvloers moeten gaan wonen , want je kan met je klieken van de trap vallen op weg naar je werk. ;p

Blij dat ik al een SP besteld heb :cool2:
Stromer St3 deep black L in bestelling :D

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1630
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door Tomasj » 01 dec 2018, 11:02

Ik kan dit dus wel enigszins begrijpen. Wanneer je kijkt hoeveel mensen hier op dit forum al een ongeval hebben gehad... Dat werkgevers dus even de kat uit de boom kijken om te wachten op wat duidelijkere ongevalsstatistieken, lijkt me een verstandige keuze.

En die zorg mbt veiligheid heeft niets te maken met de lengte van de arbeidsongeschiktheid volgens mij, bij ons zou zo'n politiek nogal haaks staan op het algemene veiligheidsbeleid. In een grote groep sterven er ieder jaar meerdere werknemers in het verkeer, wij voeren daar nu actief campagne rond.

Bij ons kan je dus wel een gewone elektrische fiets leasen, of een gewone fiets, geen speed-pedelec. Ik heb daar absoluut geen probleem mee. En ons bedrijf heeft een écht fietsvriendelijk beleid (douches met ruime lockers (met ventalitie, zodat je fietskledij altijd droog is wanneer je vertrekt), erg ruime en comfortabele fietsstalling vlak bij de ingang van 't bedrijf, fietsvergoeding, lockers om je batterij op te laden in de fietsstalling,...). Er rijden hier zeer veel mensen met de fiets. Ik vind dat veel belangrijker dan bedrijven die gewoon uit plat opportunisme via leasing mensen een speedpedelec geven.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Berichten: 322
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door Free2be » 01 dec 2018, 11:14

Alsof je met een andere fiets, race fiets, geen ongeval kan krijgen. Maar dat werkgevers graag weten of je 'n fanatieke voetballer bent, motorcrossen of paardrijden, enz.. Net zoals ze vrouwen beoordelen op de toekomstige moederschap kans..
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7263
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door Stromeur » 01 dec 2018, 12:26

Wat een belachelijk beleid. Ze zeggen dat SP rijden te gevaarlijk is en kan leiden tot hoger ziekteverzuim, maar ik lees nergens cijfers over arbeidsongeschiktheid na een ongeval met de SP in vergelijk tot ziekteverzuim onder niet-SP rijders.

Dit is niks meer dan uit de buik brullerij.

Laat ze eerst maar eens een langdurig en grondig onderzoek doen naar de positieve effecten op de fysieke en mentale gezondheid van lichaamsbeweging op het ziekteverzuim.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 875
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door Tony Mb » 01 dec 2018, 12:47

Daar valt mijn mond nu echt niet van open...

Even het terechtwijzende vingertje naar omhoog...

Ik zie veel SPers rijden en dus ook veel Stromeraars en bij sommige heb ik daar dikwijls mijn bedenkingen over. Ik weet niet hoe het in Nederland is maar, "de" Stromeraar is hier in Antwerpen gewoon de asociale BMW rijder van de SPers...
Het is gewoon wachten op voor ons negatieve reactie's van de ordehandhaver. Dat er al controle in Park Spoor Noord zou zijn geweest is mij niet verwonderlijk.
Maar wie het schoentje past trekt het aan... (voor jullie mij afschieten)
Niet dat ik altijd perfect rijd, zeker niet maar ik probeer het toch, en houd echt wel rekening met trager verkeer en voetgangers.
Het is niet dat je 45 kan dat je dat ook moet.


Die cursus van de VRT lijkt me echt niet onzinnig... Hopelijk wordt die openbaar :ay
ST1 Step Through, 2017, zwart, 10000Km... and counting

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7263
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Bedrijven weigeren steeds vaker snelle elektrische fiets in leaseplan: "Risico’s zijn te groot"

Bericht door Stromeur » 01 dec 2018, 12:51

Tony Mb schreef:
01 dec 2018, 12:47
"de" Stromeraar is hier in Antwerpen gewoon de asociale BMW rijder van de SPers...
Ik geloof je meteen hoor. De Stromer kan het hardst, dus er zullen altijd mensen zijn die dan ook het hardst moeten. Mocht de Klever verkoop uiteindelijk toch nog eens omhoog gaan, dan zul je het ook bij de Kleveraars gaan merken, want ik lees nu al dat veel mensen dit merk hebben gekozen omdát-ie de hoogste topsnelheid heeft.

Hoe het in NL is: geen idee. Maar dat ligt aan waar ik woon. De enige Stromeraars die ik ken zijn twee forumleden, die ik anders nooit had ontmoet, want ik zie hier nooit een Stromer (of andere SP).
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast