Duurzaamheid is GEEN motief

Nieuws van en over Stromer.
Lomito
Veteraan
Veteraan

Re: Duurzaamheid is GEEN motief

Bericht door Lomito » 24 nov 2018, 15:33

Daniel1975 schreef:
24 nov 2018, 14:39
Sorry, lomito, eerste wat mij te binnen schoot bij je reactie....
Ik verwacht geen applaus, ik weet dat mijn boodschap niet politiek correct is en dat ik er geen vrienden mee maak. Maar dat deert mij niet want het forum is geen vriendenclub of populariteitstest maar een platform waar we ideeën kunnen uitwisselen. Uiteraard over Stromer-fietsen maar ook over alles wat daar zijdelings mee te maken heeft. Volgens mij is het een misvatting dat daarbij consensus moet worden nagestreefd, het forum kan immers bij uitstek bestaan bij tegengestelde meningen. Het is niet mijn bedoeling om mensen boos of verdrietig te maken, ik wil alleen een andere wereld laten zien, een wereld die in de media nauwelijks aandacht krijgt maar net zo werkelijk is als die politiek correcte wereld... maar een werkelijkheid die men vaak niet wil zien. Dat plaatje van de struisvogel is dus helemaal niet zo slecht gekozen.
Waar het :ba vol van is...

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 24 nov 2018, 15:45

WFVst5 schreef:
24 nov 2018, 14:50
Wat is duurzaam?
Duurzaamheid bestaat niet, alles wat we als mens doen heeft een negatieve invloed op de wereld om ons heen, eenvoudig omdat we met heel veel zijn en allen proberen te overleven. Wil je duurzaamheid nastreven dan zou je moeten beginnen door geen kinderen te krijgen. En liefst ook zelf er zo snel mogelijk een eind aan maken want beter kun je het niet maken, hooguit iets minder slecht maar duurzaam zal het nooit worden.

tjeerd
Pro
Pro

Bericht door tjeerd » 24 nov 2018, 15:51

Kan me in een aantal reacties wel vinden m.b.t. waar dat kan proberen iets bij te dragen aan duurzaamheid, maar daar niemand mee lastig willen vallen. Het is een persoonlijke keuze. Zelf was mijn keuze voor een speed pedelec puur dat ik verder weg ging werken en mijn normale elektrische fiets mijn reistijd zou verdubbelen. Wel is het zo dat ik autorijden niet leuk vind en ik van jongs af aan al zei dat ik nooit een auto wilde hebben. Ik had er niets mee en later vond ik het verspillende bakken. Als je ziet dat zo'n groot blik ontzettend vaak rijdt met één persoon erin die maar elke dag heen en weer pendelt krijg ik het idee dat het ook anders moet kunnen.

Je kunt ook van mening zijn dat er een hoop onwaarheden zijn mbt wat klimaatdeskundigen en wetenschappers beweren. Je bent niet verplicht partij te kiezen en het maakt je ook niet per se beter of slechter waar je voor kiest. Zelf maak ik dan keuzes waarbij ik mezelf zo goed mogelijk probeer te informeren en een voor mij logische beredenering is bijvoorbeeld dat elke dag op mijn Stromer-fiets fietsen bijdraagt aan duurzaamheid t.o.v. een auto.

Ik zie persoonlijk het meer gebeuren dat de overgrote meerderheid van de mensen uiteindelijk wel richting veel meer duurzaamheid zal gaan. Of dat dan een financiële prikkel zal zijn of wettelijk geregeld wordt of wat anders. Dat er mensen niet in willen meegaan mag ook prima.

Tot slot ben ik van mening dat elke bijdrage, hoe klein dan ook, helpt. Veel klein maakt uiteindelijk groot. En bij mij speelt de gedachte dat wat ik doe niet gaat helpen helemaal niet.

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 24 nov 2018, 16:02

WFVst5 schreef:
24 nov 2018, 14:50
Ben nu eenmaal verslaafd aan fietsen met mooie fietsen en hard zeilen.
"Geniet" liever nu dan wanneer we te oud of versleten zijn.
"Dikke" auto gebruiken we hierdoor maar 7K/jaar, goedkoop vliegen haten wij.
Wat is duurzaam?
Vrijwel vergelijkbaar hier; verslaafd is groot woord, maar ik hou van fietsen, mooie fietsen en heb om mij heen genoeg redenen gezien om ook in het hier en nu te leven. (Tijd voor een ‘Welke fietsen heb jij allemaal - topic’ ;) )
Goedkoop vliegen vind ik gewoon veredeld varkensvervoer en gedragen velen zich zo ook op vluchten naar de clichebestemmingen zoals Gran Canaria of Alicante.
En wat die auto betreft; ik rij er niet onnodig mee, maar ik ben wel een liefhebber. ‘s Morgens vroeg om 04.00 wegrijden aan het Gardameer en dan vrijwel hele autostrada richting de Brenner voor jezelf hebben in september met eerst het maanlicht en langzaamhet ochtendlicht op de bergtoppen voor je vind ik heerlijk. En dan het smallere stuk tussen Bolzano en Brenner is gewoon leuk met een stevige motor en een s-line onderstel. Iedereen zijn Guilty Pleasures. Maar alle respect dat anderen dat niet willen of zelfs afkeuren. Die vrijheid hebben we gelukkig nog. Overigens rijdt die auto tijdens vakantie maar 100km ofzo, de rest zitten we op de fiets of in de bergen. Zie bijlage.
En blijkbaar is duurzaamheid nog lang geen prioriteit in NL. Kijk maar hoe een paar gekkies de hele zwarte pietendiscussie kunnen beinvloeden, terwijl iets veel belangrijkers als duurzaamheid veel minder teweeg brengt.

@lomito: ik doelde meer op het negeren van de reacties op jouw vleesbericht.....
Bijlagen
C36F5570-2FF1-40C6-BFE6-6BD6A79B80DD.jpeg
C36F5570-2FF1-40C6-BFE6-6BD6A79B80DD.jpeg (602.88 KiB) 226 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Daniel1975 op 24 nov 2018, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 24 nov 2018, 16:05

Daniel1975 schreef:
24 nov 2018, 16:02
@lomito: ik doelde meer op het negeren van de reacties op jouw vleesbericht.....
Dat bericht was enigszins off-topic en ook de reacties daarop. Vandaar geen reactie.

Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Tomasj » 24 nov 2018, 17:12

Lomito schreef:
24 nov 2018, 15:33
Ik verwacht geen applaus, ik weet dat mijn boodschap niet politiek correct is en dat ik er geen vrienden mee maak. Maar dat deert mij niet want het forum is geen vriendenclub of populariteitstest maar een platform waar we ideeën kunnen uitwisselen. Uiteraard over Stromer-fietsen maar ook over alles wat daar zijdelings mee te maken heeft. Volgens mij is het een misvatting dat daarbij consensus moet worden nagestreefd, het forum kan immers bij uitstek bestaan bij tegengestelde meningen.
In dit topic is het plaatsen van die foto van dat vlees niet meer of minder dan pure provocatie. Dat heeft niets te maken met ideeën uitwisselen. Wigwegstroom gaf eerder in dit topic net aan dat hij geen mensen probeerde te bekeren en dat andere mensen dan toch af en toe vijandig reageren op zijn bewuste keuzes. Je bent er hier een perfect voorbeeld van.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

macfiets
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door macfiets » 24 nov 2018, 18:33

Als je de mening van Lomito volgt hoef je natuurlijk met niets meer rekening te houden. Alles wat je doet om niet te vervuilen is politiek correct en dus onzin. Duurzaamheid bestaat niet en de mens vervuilt toch tenzij hij zichzelf wegmaakt. Dan kan je evengoed al je afval zoals in de middeleeuwen op straat gooien en je huis vol asbest steken, wat boeit het.
We vervuilen altijd, maar het een beetje binnen de perken houden kan geen kwaad en heeft niets met containerbegrippen als politiek correct te maken. Wat is er trouwens mis mee met correct te zijn? Dat je geen pezewever moet zijn en ook niet altijd consekwent bent, hoeft niet te betekenen dat je je moet gedragen als een zwijn.
Alleen idioten bevuilen het eigen, unieke nest.
Maar ik geef wel toe dat sommige dingen die duurzaam lijken het niet zijn.
Wat vliegen betreft: voor lange afstanden is het handig, maar stop met de subsidies aan de luchthavens en vliegmaatschappijen en laat die kerels eens belasting betalen op kerosine en vliegticketten.
Een ST5 is een zalige machine. :d3: :bp: :hy:
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST2, 983 Wh batterij, zwart, titanium Brooks zadel en Brooks fietstassen, Brooks spatlap spurcycle bel zwart
ST5 XL Brooks titanium zadel, Brooks handvaten, spurcycle bel zilver, bagagedrager, Brooks fietstassen

WFVst5
Expert
Expert

Bericht door WFVst5 » 24 nov 2018, 18:37

Ach ja....wij proberen zowel thuis als op het werk zo goed als mogelijk met deze zaak om te gaan. :bi
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨

rvaneijk
Veteraan
Veteraan

Bericht door rvaneijk » 24 nov 2018, 18:38

De phpBB-software heeft een negeerlijst. Deze zit onder de profielinstellingen. Berichten worden dan netjes 'opgerold' zodat je ze pas hoeft te lezen als je dat echt wilt.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 24 nov 2018, 19:27

macfiets schreef:
24 nov 2018, 18:33
Als je de mening van Lomito volgt hoef je natuurlijk met niets meer rekening te houden. Alles wat je doet om niet te vervuilen is politiek correct en dus onzin. Duurzaamheid bestaat niet en de mens vervuilt toch tenzij hij zichzelf wegmaakt. Dan kan je evengoed al je afval zoals in de middeleeuwen op straat gooien en je huis vol asbest steken, wat boeit het.
We vervuilen altijd, maar het een beetje binnen de perken houden kan geen kwaad en heeft niets met containerbegrippen als politiek correct te maken.
Het is inderdaad goed om te beseffen dat vrijwel alles dat we doen een negatieve invloed heeft op milieu en ecologie, zelfs als we met de beste bedoelingen keuzes maken die bedoeld zijn om die invloed enigszins te beperken. Helaas gaat ook dat regelmatig verkeerd zoals de heel erg foute keuze om het verbranden van biomassa als "duurzaam" te betitelen terwijl dat in werkelijkheid betekent dat hier in Nederland hele bospercelen gesloopt worden om SDE+ subsidie op te strijken. Maar ook complete naaldbossen in Canada worden met de grond gelijk gemaakt, versnipperd, gedroogd, getransporteerd over de Atlantische oceaan, omdat in Nederland subsidie verstrekt wordt op het verbranden van bomen.

Het probleem met politieke correctheid is dan deze zaken niet benoemd worden terwijl het echt nodig is dat er enige realiteit in de duurzaamheiddiscussie komt, 100% hernieuwbare energie in 2050 is simpelweg niet mogelijk, ons land is te klein of ons energieverbruik te hoog om dit te realiseren. Dit is reeds in 2011 aangetoond in het KIVI-rapport De Rekening Voorbij.

Plaats reactie