Duurzaamheid is GEEN motief

Nieuws van en over Stromer.
Lomito
Veteraan
Veteraan

Duurzaamheid is GEEN motief

Bericht door Lomito » 22 nov 2018, 17:37

Aanleiding voor aanschaf van een E-fiets was meestal een verandering in de werk- of privésfeer. Of een tegemoetkoming vanuit de werkgever. Duurzaamheid vormde daarbij geen motief, maar gezondheidswinst was dit wel.

https://www.fietsberaad.nl/Kennisbank/L ... en-voor-ee

Ik herken mij hierin volledig. Duurzaamheid is vooral gefundenes Fressen.
Waar het :ba vol van is...

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Duurzaamheid is GEEN motief

Bericht door FreddyH » 22 nov 2018, 18:13

Ik herken me er niet in. Duurzaamheid was voor mij wel een belangrijk motief, samen met lekker bewegen.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 22 nov 2018, 18:58

FreddyH schreef:
22 nov 2018, 18:13
Ik herken me er niet in. Duurzaamheid was voor mij wel een belangrijk motief, samen met lekker bewegen.
Belangrijk... maar niet het belangrijkste. Voor de meeste mensen is duurzaamheid echter überhaupt niet belangrijk. Naast gezondheid, betrouwbare reistijd en lagere reiskosten is duurzaamheid doorgaans de hekkensluiter in het motivatielijstje. Daarbij speelt ook mee dat duurzaamheid heel erg politiek correct is en dat je met dit argument lekker gemakkelijk kunt doen aan "virtue signalling", laten zien hoe goed je wel deugt, zonder ook daadwerkelijk duurzaam te zijn: ik doe aan afvalscheiding (maar ga wel 3x per jaar op vliegvakantie)...

Neemt niet weg dat je als woon-werkfietser daadwerkelijk duurzaam/deugdzaam bezig bent maar wat heb je daar aan als duurzaamheid je verder geen bal interesseert. :bn:

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 22 nov 2018, 19:01

Lomito schreef:
22 nov 2018, 18:58
maar wat heb je daar aan als duurzaamheid je verder geen bal interesseert. :bn:
Geen idee, maar wij maken met het gezin wel bewust duurzamere keuzes. En mijn laatste vliegvakantie is in 2001 geweest ;p
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 22 nov 2018, 19:06

FreddyH schreef:
22 nov 2018, 19:01
Lomito schreef:
22 nov 2018, 18:58
maar wat heb je daar aan als duurzaamheid je verder geen bal interesseert. :bn:
Geen idee, maar wij maken met het gezin wel bewust duurzamere keuzes. En mijn laatste vliegvakantie is in 2001 geweest ;p
Goed bezig jongen! :mrgreen:

Tomasj

Bericht door Tomasj » 22 nov 2018, 19:56

FreddyH schreef:
22 nov 2018, 18:13
Ik ook niet. Al eerder uitgelegd, het was voor mij ook het belangrijkste motief. dus wel. Mijn verplaatsingen met de wagen zijn volledig gratis. De Stromer kost me alleen maar geld. Ook ik ga bewust niet met het vliegtuig op vakantie.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Tony Mb

Bericht door Tony Mb » 22 nov 2018, 21:05

Duurzaamheid ik heb er zelfs niet over nagedacht als ik mijn Stromer kocht. Weg uit de file was mijn reden om met de Stromer te gaan fietsen. Dat het gezond is dat je lekker bezig bent, dat je fris en fruitig op het werk of thuis aankomt zijn erg leuke extra's die ik er gratis bij kreeg.
Duurzaamheid, ik krijg het er niet warm of koud van, is hier "elk voordeel heb ze'n nadeel" niet van toepassing.
Deze zomer nog naar Namibie gevlogen, weekeindje Madrid of 4 dagen Berlijn, lekker met de vlieger. Dus het vliegtuig laten staan... ik dacht het niet. Volgend jaar naar Down under :d3: Ga ik me echt niet schuldig over voelen, net zoals met mijn 33 jaar oude dieseltje (Euro nul komma nul) een ritje maken :d3:
Ik rook niet, heb geen houtkachel en ik rij met een Stromer... ik heb wel wat krediet :mrgreen:
(Ps vliegen ik heb er een hekel aan het is verschrikkelijk saai en als het vliegtuig ook nog eens afgeladen vol zit ... :bu: )
ST1 Step Through, 2017, zwart, 10000Km... and counting

Wiebe

Bericht door Wiebe » 22 nov 2018, 21:05

Bij mij was dit zeker ook een belangrijk punt. Zeker niet de hekkensluiter.
Verder was ik klaar met OV en/of auto, welke beide een ontbetrouwbare reistijd geven en heb ik inmiddels ook de leeftijd bereikt dat de kilos er makkelijker aan komen dan afgaan dus wilde ik ook preventief aan de slag ;)
Financieel was geen argument, aangezien ik eerst wat bierviltjes heb moeten bekladden om de investering te kunnen verantwoorden.

Uiteindelijk ben ik ook van mening dat duurzaamheid niet een motief hoeft te zijn, maar vind ik wel dat je wanneer je dingen anders gaat doen (of uberhaupt gaat doen) dat op een duurzame manier vorm geeft. Of daar in ieder geval over nadenkt en een bewuste keuze in maakt.
St1X 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 10000+ and counting.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 22 nov 2018, 21:39

Onderstaand artikel vond ik met wel 10 redenen om een E-fiets te kopen (in België dan). Geen duurzaamheid te bekennen... :bn:

https://www.tijd.be/netto/budget/10-red ... 73929.html

Tomasj

Bericht door Tomasj » 22 nov 2018, 22:15

Lomito schreef:
22 nov 2018, 21:39
Onderstaand artikel vond ik met wel 10 redenen om een E-fiets te kopen (in België dan). Geen duurzaamheid te bekennen... :bn:

https://www.tijd.be/netto/budget/10-red ... 73929.html
Yup, in de tijd, een magazine voor 't soort mensen die alles in geld uitdrukken
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Gesloten