EU-ministers tekenen intentieverklaring voor groene mobiliteit

Nieuws van en over Stromer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7344
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: EU-ministers tekenen intentieverklaring voor groene mobiliteit

Bericht door Stromeur » 04 nov 2018, 20:03

Niet voor de wet.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1042
Lid geworden op: 31 mar 2018, 10:17
Locatie: BE

Re: EU-ministers tekenen intentieverklaring voor groene mobiliteit

Bericht door Golvas » 04 nov 2018, 20:12

Wel voor de schade-expert en helaas ook voor de in voorkomend geval verkeerd verzekerde Stromer bestuurder.
Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1606
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: EU-ministers tekenen intentieverklaring voor groene mobiliteit

Bericht door Tomasj » 04 nov 2018, 20:18

Tony Mb schreef:
04 nov 2018, 19:35
Wat mij betreft is een SP wel degelijk een fiets.
Het ziet er uit als een fiets, en het beweegt zich voort als een fiets.
En als je niets doet blijf je gewoon staan, net zoals een fiets.
Hoe hard je ermee rijdt bepaal je zelf door harder of minder hard te trappen, net zoals op een fiets.
Nu heeft een SP natuurlijk een motor maar dat maakt het nog geen motorfiets al is deze benaming volledig sluitend :ck:
Als ze dus aangepaste wetgeving maken heb ik dus liever dat ze van een fiets uitgaan en niet van een bromfiets/motorfiets. Dat maakt het alleen maar duidelijker, je mag/moet je als een fiets gedragen behalve als het anders vermeld staat...
Een speed-pedelec heeft veel meer weg van een motorfiets dan een fiets. Het gaspedaal zijn de pedalen. Nu speed-pedelecs steeds meer vermogen krijgen, wordt het verschil trouwens ook nog kleiner.
Het is vooral de snelheid waarmee je je voortbeweegt die veel meer vergelijkbaar is met die van een motorfiets, niet die van een fiets. Ik vind het perfect in orde zo.
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 894
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Re: EU-ministers tekenen intentieverklaring voor groene mobiliteit

Bericht door Tony Mb » 04 nov 2018, 20:33

Ik niet,
Maar jij je zin een SP is een motor, vergeet morgen je leren pak niet aan te doen. Trappers zijn het gaspedaal...
Je hebt helemlaal gelijk :ck:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 10000Km... and counting

jjj
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Re: EU-ministers tekenen intentieverklaring voor groene mobiliteit

Bericht door jjj » 05 nov 2018, 11:33

Ik denk dat dit de kern van het probleem is; als wij er zelf niet eens een eenduidige mening over hebben waarom de rest van de wereld wel. Laat staan de politiek....
sinds 18-07-2018 een ST5

Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 894
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Re: EU-ministers tekenen intentieverklaring voor groene mobiliteit

Bericht door Tony Mb » 05 nov 2018, 13:46

We hoeven toch niet over alles het zelfde te denken.
Maar in de wetgeving voor de SP zitten er hier en daar nog verschillende gaten zowel in B als NL daar zijn we het toch over eens...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 10000Km... and counting

Gebruikersavatar
Lomito
Veteraan
Veteraan
Berichten: 3460
Lid geworden op: 25 mei 2017, 21:24
Locatie: Herveld

Re: EU-ministers tekenen intentieverklaring voor groene mobiliteit

Bericht door Lomito » 05 nov 2018, 14:06

Groene mobiliteit is uiteraard wat breder dan alleen het gebruik van speed pedelecs. Een intentieverklaring zie ik als politieke windowdressing zonder de verplichting om daadwerkelijk in actie te komen. Zo kan onze overheid goede sier maken met ondertekening van de verklaring en tegelijk de grijze mobiliteit in stand te houden die als inkomstenbron goed is voor 9% van de totale rijksbegroting.

Ik zou het sterker vinden als de overheid zou besluiten om 10% van de inkomsten uit grijze mobiliteit te investeren in groene mobiliteit, maar helaas moet ze dan in eigen vlees snijden en dat zal zij nooit doen.
Waar het :ba vol van is...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast