Dinsdag potentieel gevaarlijke dag in België

buco

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181028_03886627

Ziet er naar uit dat morgen de winterbanden hun nut eens gaan mogen bewijzen.

Ideaal weer ook om eens een regenponcho op de Stromer te testen :D
Lomito

Afgelopen dagen heeft het in de UK gesneeuwd, blijkbaar krijgen wij ook een portie slecht weer. Geschatte neerslag 10-25mm...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Morgen is hier ook veel neerslag voorspeld. Let op als dit de eerste regen is na 1-2 weken droogte: sommige wegen worden dan spekglad...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Dreiky
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2017, 22:08

buco schreef: 29 okt 2018, 12:55 Ideaal weer ook om eens een regenponcho op de Stromer te testen :D
Een poncho op de fiets is iets dat naar mijn mening zou moeten verboden worden.
Vliegt op tot een twee meter breed zeil en is gevaarlijk voor fietsers die willen inhalen.
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

buco schreef: 29 okt 2018, 12:55 Ideaal weer ook om eens een regenponcho op de Stromer te testen :D
Benieuwt hoe dat bevalt...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
buco

Tony Mb schreef: 29 okt 2018, 21:24
buco schreef: 29 okt 2018, 12:55 Ideaal weer ook om eens een regenponcho op de Stromer te testen :D
Benieuwt hoe dat bevalt...
Was gezegd in sarcasmemodus ;) . Ik heb nooit m'n zeilbrevet gehaald. Geef mij maar strak aanspannende regenkledij op de stromer.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Vandaag kwartier later achter mijn bureau: vijf minuten extra bij aankleden, vijf minuten extra door voorzichtiger fietsen in de nattigheid, en vijf minuten langer bezig met uitpellen regenkleding.
extra tov gisteren: regenjas, regenbroek, overschoenen en andere handschoenen. moet nog wel op zoek naar andere laag onder de regenjas, de winterjas met regenjas is een te warme combi, ook bij 5 graden (vanochtend)
Wel goed rekening houden met gladheid: er lag noga lwat natte zooi op de fietspaden, en een ongeluk zit in een klein bochtje, vandaar die extra 5 minuten. ;-)

Het leukste zijn de reacties van de collega's, zowel bij aankomst (nou ja, 07.45 zitten er nog niet zoveel) als nu als ze de verzameling achter mijn bureau aan de kapstok zien hangen (en de handschoenen op de verwarming zien liggen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

Ondertussen is het hier prachtig weer, het heeft vanmorgen vroeg een beetje geregend maar vanaf 09:00uur is het droog gebleven en ik zie nu ook de zon doorkomen... :hy:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het lijkt me een doordeweekse herfstdag, niets meer en niets minder.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
buco

Free2be schreef: 30 okt 2018, 11:20 Het lijkt me een doordeweekse herfstdag, niets meer en niets minder.
Dat dacht ik ook deze ochtend. Druilerig, dat wel, voor de rest niet veel te melden. Hopelijk kan ik dat deze avond ook nog zeggen.
Plaats reactie