Fietspadcode

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 11 aug 2017, 12:07 Zonder bescherming viel ze met haar hoofd op de straat, met een flinke bloeding tot gevolg. Ze was zelfs enige tijd buiten bewustzijn en moest worden afgevoerd met een ziekenauto. Dit pleit in mijn ogen voor het verplicht dragen van enige vorm van bescherming zoals een goede fietshelm.
Helemaal mee eens. Ik vind dat de helm voor 25km/u e-bikes nu eindelijk maar eens verplicht gesteld moet worden. Mijn vader (75 jaar oud) heeft een e-bike en weigerde altijd een helm te dragen. Afgelopen weekend vertelde hij me dat-ie twee keer van zijn e-bike was gevallen. Beide keren trouwens op lage snelheid: één keer tijdens het wegrijden en één keer toen hij twijfelde bij een obstakel: wildrooster i.c.m. paaltje midden op het fietspad. Mijn vader had wat serieuze schrammen, de fiets had beduidend meer schade. Ik denk dat dit heel vaak gebeurt bij ouderen op de fiets/e-bike en dat mijn pa geluk had dat vooral zijn fiets in de kreukels zat.

We zijn diezelfde dag nog samen een helm voor hem gaan kopen. De helm geeft geen garanties, maar kan het verschil maken tussen leven en dood, dus ik ben heel blij dat-ie eindelijk om is.
Henry schreef: 11 aug 2017, 12:07 ..kom maar eens kijken op de A1, A2, A4 en A6 om en rond Amsterdam). Op zondagen is het een ramp. Het is op dit soort brede rijkswegen eenvoudiger om auto's rechts te passeren dan links.
Ik woon in Friesland, mijn halve vriendennetwerk woont in Utrecht/Amsterdam en mijn vader woont in Breda, dus ik kom nogal eens op de A2 op zondag-avonden... Ik geloof dat iedereen daar denkt dat-ie het centrum van het universum is. "Geven en nemen", zoals Lomito ergens aanhaalt, lijkt vanuit mijn perspectief altijd maar op geven-geven-geven, de rest neemt.

Helaas is de Stromer hierop geen uitzondering, omdat iedere fietser die lak heeft aan snellere fietsers zoals de SP'er zich nu gesteund voelt door de wetgever. Ik hoop van harte dat die wet per ommegaande wordt herzien, en dat de fiets-infra in heel Nederland een upgrade naar Deens model krijgt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie