E-bike accu ontploft tijdens het fietsen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

De kans op een spontane ontploffing/ontbranding is gering maar wel iets om rekening mee te houden wanneer je de fiets met accu of alleen de accu in huis opslaat. Ik zou de ST5 het liefst op de slaapkamer zetten maar dat is in dit opzicht niet zo handig. De bijkeuken waar de fietsen staan is gelukkig brandwerend uitgevoerd (was oorspronkelijk garage). Ik moet alleen nog eens een rookmelder plaatsen die doorgekoppeld is naar de woning.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Smits beraamt zich nog op eventuele stappen tegen de fietsfabrikant: ,,Ik weet het niet, ben vooral blij dat ik ongedeerd ben. Maar dat een accu zomaar uit het niets vlam vat: dat baart me toch wel zorgen.
In zo'n geval (of als er iets anders kapot gaat wat niet zou mogen gebeuren) moet je sowieso minimaal de fabrikant aansprakelijk stellen voor alle schade en eventuele kosten.

Als je garantie claimt (stel dat je die nog hebt) dan krijg je alleen de schade aan de fiets vergoed, niet de schade aan je kleding en zo.

Bij mij is net buiten de garantie mijn voorvork afgebroken. Aangezien dat na 2 jaar en een paar maanden natuurlijk nooit voor mag komen heb ik mijn FM de opdracht gegeven de fabrikant aansprakelijk te stellen. Ik heb netjes alle schade (dik 1000 Euro aan de fiets en iets van 800 Euro aan mijn laptop) van de fabrikant vergoed gekregen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

De vraag is eigenlijk of de accu nu wel of niet gereviseerd is geweest of gewoon origineel uit de fabriek.?
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Plaats reactie