E-bike accu ontploft tijdens het fietsen

Nieuws van en over Stromer.
Plaats reactie
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

E-bike accu ontploft tijdens het fietsen

Bericht door Stromeur » 18 aug 2018, 18:08

Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Re: E-bike accu ontploft tijdens het fietsen

Bericht door Lomito » 18 aug 2018, 18:22

De kans op een spontane ontploffing/ontbranding is gering maar wel iets om rekening mee te houden wanneer je de fiets met accu of alleen de accu in huis opslaat. Ik zou de ST5 het liefst op de slaapkamer zetten maar dat is in dit opzicht niet zo handig. De bijkeuken waar de fietsen staan is gelukkig brandwerend uitgevoerd (was oorspronkelijk garage). Ik moet alleen nog eens een rookmelder plaatsen die doorgekoppeld is naar de woning.
Waar het :ba vol van is...

Golvas
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Golvas » 18 aug 2018, 19:45

Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 18 aug 2018, 20:34

Smits beraamt zich nog op eventuele stappen tegen de fietsfabrikant: ,,Ik weet het niet, ben vooral blij dat ik ongedeerd ben. Maar dat een accu zomaar uit het niets vlam vat: dat baart me toch wel zorgen.
In zo'n geval (of als er iets anders kapot gaat wat niet zou mogen gebeuren) moet je sowieso minimaal de fabrikant aansprakelijk stellen voor alle schade en eventuele kosten.

Als je garantie claimt (stel dat je die nog hebt) dan krijg je alleen de schade aan de fiets vergoed, niet de schade aan je kleding en zo.

Bij mij is net buiten de garantie mijn voorvork afgebroken. Aangezien dat na 2 jaar en een paar maanden natuurlijk nooit voor mag komen heb ik mijn FM de opdracht gegeven de fabrikant aansprakelijk te stellen. Ik heb netjes alle schade (dik 1000 Euro aan de fiets en iets van 800 Euro aan mijn laptop) van de fabrikant vergoed gekregen.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Hans B
Pro
Pro

Bericht door Hans B » 27 aug 2018, 19:06

De vraag is eigenlijk of de accu nu wel of niet gereviseerd is geweest of gewoon origineel uit de fabriek.?
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )

Plaats reactie