Batterijen in het nieuws

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Opmerkelijk bericht zojuist op Rijnmond teletekst:

Knipsel.PNG
Laatst gewijzigd door rvaneijk op 11 aug 2018, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Entzündete sich E-Bike-Akku einfach selbst? Garage von Fahrradverleih fängt Feuer
Aktualisiert: 09.08.18 10:19

https://www.merkur.de/lokales/region-te ... 05373.html

Knipsel.PNG
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Kan vanuit mijn brandweer ervaring meegeven dat de batterijen van de meeste auto's en vrachtauto's een zeer giftig en agressief goedje ontwikkelen als het brandend in contact komt met water en dus ook schuim/AFFF.
Diepe gaten in het asfalt en dit komt niet alleen door de hittestraling dan hebben de gaten een ander beeld en verloop.
Poeder is ook uit den boze omdat hier metaalzouten inzitten.
Koolzuursneeuw is het meest veilig maar is nooit in grote hoeveelheden voorhanden.....
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Weer een fietsenwinkel in vlammen opgegaan...dit keer in musselkanaal.
Zou het door de accu's gekomen zijn?
https://www.nu.nl/248003/video/vlammen- ... anaal.html
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

WFVst5 schreef: 11 aug 2018, 22:10 Kan vanuit mijn brandweer ervaring meegeven dat de batterijen van de meeste auto's en vrachtauto's een zeer giftig en agressief goedje ontwikkelen als het brandend in contact komt met water en dus ook schuim/AFFF.
Diepe gaten in het asfalt en dit komt niet alleen door de hittestraling dan hebben de gaten een ander beeld en verloop.
Poeder is ook uit den boze omdat hier metaalzouten inzitten.
Koolzuursneeuw is het meest veilig maar is nooit in grote hoeveelheden voorhanden.....
Geld dit ook voor elektrische auto's, die gebruiken toch een ander soort accu. Hetgeen ik gelezen heb in 'n verdoken draadje zou het een enorm gevaar betekenen bij een ernstig ongeval.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Juist bij elektrische auto's vracht auto's en bussen; dus ook bij Hybride voertuigen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Zag bij de dealer een Stromer batterij tas van ontvlambaar materiaal. Voor als de fiets op het rek van de auto staat en batterij in de auto. Zag er mooi uit leek me wel handig. Helaas wel €199
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ernie schreef: 07 okt 2018, 08:42 Zag bij de dealer een Stromer batterij tas van ontvlambaar materiaal. Voor als de fiets op het rek van de auto staat en batterij in de auto. Zag er mooi uit leek me wel handig. Helaas wel €199
Ik hoop toch van onontvlambaar materiaal...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ernie schreef: 07 okt 2018, 08:42 Zag bij de dealer een Stromer batterij tas van ontvlambaar materiaal. Voor als de fiets op het rek van de auto staat en batterij in de auto. Zag er mooi uit leek me wel handig. Helaas wel €199
Ik heb die Stromer Battery Bag ook. Ziet er in het echt stukken beter uit dan op de plaatjes, maar hij is inderdaad erg duur.

Toch is deze tas op dit moment voor mij de beste oplossing, qua brandvertraging en geen zuurstof bij de cellen om te ontvlammen, mocht de boel gaan roken. Mijn Stromer staat in huis, en de accu zit standaard in deze tas, zodat ik er wat geruster op ben als ik zelf niet thuis ben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie