De loze belofte van Kris: Speed Pedelec

Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Verzekering VWB

Verzekering 24 op 24 uur (Burgerlijke aansprakelijkheid + Lichamelijke ongevallen + Rechtsbijstand) ook in het buitenland, ook als U alleen fietst, bij ALLE recreatieve organisaties, ook chronoritten type Marmotte.

Geen specifieke fietskledij vereist, noch een specifieke sportfiets. Ook geldig voor o.m. E-bikes*, ligfietsen, 3Wielers, tandem.
Naast het fietsen zijn ook zwemmen, joggen, wandelen, fitness, atletiek en turnen verzekerd en ook chronoritten (type Marmotte).
De verzekering is niet van toepassing voor eigen materiele schade en diefstal (fiets, helm, kledij,...)

*Zijn tevens verzekerd : bestuurders van elektrische fietsen (Pedelec) en speedbikes waarbij aan volgende voorwaarden wordt voldaan:
-Er moet steeds sprake zijn van trapbekrachtiging, er wordt m.a.w. enkel ondersteuning geleverd wanneer de bestuurder zelf trapt.
-Er wordt slechts trapondersteuning gegeven tot een snelheid van 45 km/uur. Voor de SPEEDBIKES (ondersteuning tot 45 km per uur) is er geen probleem voor de VWB-leden; NIET-LEDEN lichten best hun verzekeraar (familiale)in.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

En via je ziekenfonds kan je een deel van of het volledige inschrijvingsgeld voor lidmaatschap bij de VWB terugkrijgen.

Lidmaatschap bij VWB loopt wel van 1/1 tot 31/12, dus nu inschrijven is ook 30€ betalen voor het resterende jaar.
Laatst gewijzigd door JeroenH op 22 mei 2018, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Zeker voor de 2018 stromers een oplossing vermits de garageknop expliciet goedgekeurd wordt (en de boost functie expliciet uitgesloten).
Golvas

Tomasj schreef: 20 mei 2018, 08:45 Ik heb iig een mail naar callant gestuurd voor meer info.
Kreeg je ondertussen ook een antwoord ?
Golvas

Tomasj schreef: 20 mei 2018, 08:45 Ik heb iig een mail naar callant gestuurd voor meer info.
Golvas schreef: 02 jun 2018, 21:20 Kreeg je ondertussen ook een antwoord ?
En ?
Golvas

Tomasj schreef: 20 mei 2018, 08:45 Ik heb iig een mail naar callant gestuurd voor meer info.
Golvas schreef: 02 jun 2018, 21:20 Kreeg je ondertussen ook een antwoord ?
Golvas schreef: 07 jun 2018, 19:41 En ?
Kreeg je een antwoord van callant ?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mijn vraag

Toch nog een vraagje, er is blijkbaar heel wat onzekerheid over de verzekering van deze fiets.
Het betreft een speed-pedelec (type ST2), met garageknop (de fiets kan autonoom rijden 6 km/h rijden). Dit om de fiets ergens naar boven te duwen.
Maar indien ik sneller wil rijden dan 6 km/, dan kan dat door zelf te trappen (en dan gaat hij tot 45 km/h). Ik heb bij het opmaken van het voorstel dus ook aangegeven 'Autonoom rijden > 25km/h = Neen', want die snelheid ligt bij 6 km/h.
Volgens deze parlementairen https://vuyewouters.be/2018/05/16/de-lo ... d-pedelec/ is de wet terzake nog niet aangepast en is een verzekering voor dit soort fietsen nog steeds verplicht.
Ben ik nu correct verzekerd of niet? En kan U me een offerte doorsturen indien ik nog een bijkomende verzekering dien aan te gaan


Het antwoord

Beste meneer XXXXX

De polis is correct opgemaakt. Er dient geen bijkomende verzekering afgesloten te worden.

Steeds tot uw dienst voor verdere inlichtingen.

Met vriendelijke groeten
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Dus dan toch geen BA nodig op de 2018 modellen? Overigens ga ik me ook via Callant verzekeren :)
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Golvas

BA Motorrijtuigen is en blijft - tot op heden, in afwachting van de beloofde wetsaanpassing - nog altijd verplicht ... door de garageknop is autonoom rijden immers mogelijk.

Zie ook onderstaand antwoord van F. Bellot :

Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Ik heb de vraag ivm de verzekering ook eens voorgelegd aan m,n KBC agent. Dit voor mijn toekomstige Klever.(waar ik vol ongeduld zit op te wachten :mrgreen: ) Voor de 57,5 euro ga ik er niet moeilijk over doen en neem de verzekering gewoon.

1) De basisverzekering voor je fiets bestaat uit volgende zaken:

- verplichte aansprakelijkheidsverzekering: dit is een verplichte verzekering en die betaalt de schade die jij aan derden toebrengt bij een ongeval “in fout”

- rechtsbijstand: deze waarborg verdedigt jouw belangen en betaalt eventueel de kosten voor een advocaat, expert, gerechtskosten,…

Deze jaarlijkse premie komt op 57,48 euro op jaarbasis.

Zie in de bijlage voor de premieofferte + bijkomende uitleg.
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Plaats reactie