Filmpje van "Kijk Uit" voor onze belgische bezoekers

Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Ik gebruik die jaagpaden wel. De eventuele boete neem ik er graag bij. Ik pas mij wel aan. En als een automobilist dit leest gaat die zeggen: ah ok als er geen verkeer op de autostrade is mogen wij dan ook 200km/u rijden. Neen maar ik weet wel, Wat als er geen flitscamera's bestonden? Er zouden heel veel chauffeurs heel snel rijden. Nu hebben wij het voordeel dat ze (nog) niet flitsen op jaagpaden. Zijn wij dan vogelvrij? Neen ik zal nooit een fietser of voetganger tegen Stromer Maximum snelheid voorbij vliegen. En is er in de verste geen levende ziel te bespeuren ga ik wel snel. Maar dat is hetzelfde als toen ik triatlon deed en een tijdrit fiets had. Als ik snelheidsblokken deed ging ik ook over de 40. Om in te houden als ik mensen voorbij reed.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik volg je hierin. De snelheidsbeperking is ingegeven omdat mensen kloegen over gevaarlijke wielertoeristen, lees: grote groepen fietsers die tegen een rotvaart over de jaagpaden knallen. De maatregel lost dus niets op.
Bovendien heb ik ook een probleem met de bestemming van die jaagpaden, wanneer je zo'n jaagpad een fietssnelweg noemt, is het een fietssnelweg, en dus geen plekje meer om de hond uit te laten of te wandelen. Zoniet moet je maar een echte fietssnelweg aanmaken in plaats van halve maatregels te nemen en opportunistisch rond te bazuinen dat er al zoveel km fietssnelweg liggen.
Ik haal fietsers alleen in aan max snelheid indien ik voldoende afstand kan houden, maar in die gevallen vertraag ik meestal ook nog naar 35-40 km/h
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

50% van mijn woonwerk traject is Jaagpad. Ik ga echt niet over een fietspad rijden waar er elke 15 meter een auto uit de oprit kan rijden, de wortels van de bomen het fietspad omhoog duwen en de schoolgaande jeugd in bosjes op de bus staat te wachten.
Leve het jaagpad :d3:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

+ 1 , helemaal mijn gedacht :cool2:
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
geertdirickx
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2018, 21:44
Locatie: Herentals
Merk SP: Stromer
Km-stand: 6500

Stukken jaagpaden die deel uitmaken van een fietssnelweg zijn toegelaten voor SP'ers.

uit https://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit ... /jaagpaden:
Momenteel zijn speed pedelecs toegelaten op bepaalde stukken jaagpad die onderdeel zijn van een fietssnelweg (bijv. de F20, F1, F5 en F72). De Vlaamse Waterweg nv, die de jaagpaden beheert, zal in 2018 bekijken of een uitbreiding naar de andere jaagpaden wenselijk en mogelijk is.

Uit HLN van 4 juni 2017 (Vanaf nu mogen elektrische fietsen ook op jaagpaden langs Vlaamse waterwegen)
De komende maanden zullen deze nieuwe signalisatieborden overal in Vlaanderen langs jaagpaden verschijnen. Eenmaal het Kanaal Brussel-Charleroi klaar is volgt het Albertkanaal. In totaal gaat het om meer dan 1.000 borden waarvoor Vlaanderen 300.000 euro heeft uitgetrokken. Weyts spreekt zich niet uit over een timing, maar hoopt dat de klus tegen het einde van het jaar geklaard is.
Plaats reactie