Nationale e-bike test is misleidend!

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Lamkram schreef: 07 mei 2018, 07:19 Ik ben op zoek naar een nieuwe e-bike voor mijn vrouw. Hmm ze wil geen Stromer :aq , gaat haar te snel :lol:. Ik heb de testen van de Fietsersbond van 21 april jl gelezen en dan nog blijft het lastig. Mijn vrouw wil een dichte kettingkast ivm schoonmaken. Haha ik heb haar nog nooit de fiets zien schoonmaken. Doe ik wel schat :ba. Zo één argument van tafel. Ik denk wel meer dan 40nm of niet? Welke middenmotor? Lage instap en goede accu en snel laden.

Forumleden met ervaring?

Hoor graag jullie kritische meningen.

Groet Mark
Zo maar even uit mijn hoofd, moest mijn vriendin één zoeken en het mocht geen speedy zijn ging ik voor een Riesse und Muller.

Ik heb heel lang getwijfeld bij dit merk voor mezelf omdat ze naar mijn mening mooie kwaliteitsvolle fietsen maken die indien juist geconfigureerd onderhoudsarm zijn (riemaandrijving bv).

Ik zou dan wel voor een rohloff gaan want die nuvinci hoor ik weinig goeds van maar dat is uiteraard maar wat ik online las en bij de fietsenmaker hoorde.

Stijn
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo,

Ik weet niet of dit dezelfde test is die ik een ruime week geleden ook onder ogen had.
Een handzaam boekje met de titel e-Bike test. Alle categorieën, inclusief een aantal SP. En deze werd uitgegeven door of onder (mede)verantwoordelijkheid de ANWB.

Not a word about Stromer.

Marktleider in het SP segment, maar komt in de ANWB testgids niet voor.
Wel Stella c.s. :aq

Dat lijkt me misleidend, en zeker als de ANWB zich voor dit karretje laat spannen.
Ik heb geaarzeld of ik zou reageren, maar tot nu toe maar even op mijn lippen gebeten.
Als je alle reclames in het boekje leest kun je niet anders concluderen dan dat dit door de fabrikanten wordt “gestuurd”.

Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niet alleen de ANWB, maar ook de Fietsersbond hebben zich al meer dan eens totaal onbetrouwbaar en ongeloofwaardig getoond. Beide zijn zeer sterke "merken" met behoorlijk veel autoriteit, zeker onder de wat oudere generatie. Hun visie en mening zijn goud waard en dat weten zijzelf én de industrie donders goed. De rest mag de rest invullen :aq

Van mij mogen beide organisaties opgedoekt worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Bij die Fietsenwinkelpuntellende begint de ellende zodra je de bestelling EN betaling hebt gedaan. De bloemlezing op internet is duidelijk genoeg om hier met een zeer grote boog om heen te surfen.
https://www.reviewspot.nl/fietsen/fiets ... 11/?page=2
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Toevallig een man op straat tegenkomen die zeer geinteresseerd was naar mijn fiets en leuke babbel gemaakt. Hij had bij fietsenwinkel een andere fiets gekocht en ook folder van Stromer meegekregen. Hij vond het superleuk om een echte gebruiker tegen te komen.
Ik heb hem gelijk het advies gegeven om alle mogelijke SPs gewoon lekker te gaan uitproberen en vooral niets met fietsenwinkel te gaan doen, hij had gelukkig na zijn aankoop al dezelfde conclusie getrokken, en dat was nog wel met een gewone fiets......
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De werkelijke reviews geven inderdaad een totaal ander beeld dan de nep-reviews (en niet-geplaatste slechte reviews) op de website van deze dealer zelf. Wat een vies bedrijf is dit toch eigenlijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Dank alvast voor jullie reactie. R&M zat ook al in mijn hoofd. Ga binnenkort met vrouw naar mijn dealer in Amsterdam, zij verkopen sinds kort ook R&M dus we gaan proefrijden. Ik denk dat ik mijn hardloopkleding mee ga nemen. Mijn vrouw gaat niet zo snel. :cool2: :cool2: :cool2:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Misschien moet er maar eens iemand een mail naar Stromer sturen, en hen vragen waarom ze met z'n bedrijf in zee gaan? Zeker deze valse test is echt ronduit schandalig.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik verwacht niet dat we over zoiets een eerlijk antwoord gaan krijgen van Stromer; op zo'n vraag volgt een "verantwoorde" reactie. Ik heb wel zo mijn eigen ideeën over wat de basis is geweest van deze keus. Ik ben het daar niet mee eens, maar ik ben niet de baas van Stromer.

Het staat mensen die hun Stromer bij deze dealer hebben aangeschaft natuurlijk wel vrij om Stromer te wijzen op de werkwijze van deze keten. En dan heb ik het zowel over de misleidende verkoopgesprekken (waardoor een Stromer rijder benadeeld is), als de door Radar blootgelegde verkooptechnieken, waar nu dus heel het land vanaf weet.

De ene dealer is de andere niet, elke dealer kan weleens een fout maken, die dingen gebeuren. Maar ik vind het ongehoord dat een high end merk als Stromer haar naam heeft verbonden aan deze dozenschuiver en dat vond ik ook al voordat het verhaal achter de test en de hoax met de klant-reviews op de eigen website aan het licht kwam. Dit verbaast me allemaal totaal niet en Stromer had het ook kunnen weten, zeker met die servicepunten zonder enige Stromer kennis. Het is allemaal pure misleiding.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromeur schreef: 07 mei 2018, 12:16 Niet alleen de ANWB, maar ook de Fietsersbond hebben zich al meer dan eens totaal onbetrouwbaar en ongeloofwaardig getoond. Beide zijn zeer sterke "merken" met behoorlijk veel autoriteit, zeker onder de wat oudere generatie. Hun visie en mening zijn goud waard en dat weten zijzelf én de industrie donders goed. De rest mag de rest invullen :aq

Van mij mogen beide organisaties opgedoekt worden.
Consumentenbond gelijk ook meenemen.....
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie