Nederlands onderzoek: “E-bike niet gevaarlijker dan normale fiets”

Nieuws van en over Stromer.
Wiebe
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 523
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda

Re: Nederlands onderzoek: “E-bike niet gevaarlijker dan normale fiets”

Bericht door Wiebe » 21 okt 2018, 08:57

Da's best knap Freddy. Of je moet echt flink de 50 overgaan (downhill), of je bent ongeveer de enige flitspaal in een 30 km zone tegengekomen.

Ik heb tot nu toe ook alleen maar maximaal rode smilies gezien.
St1X 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 10000+ and counting.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1775
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Nederlands onderzoek: “E-bike niet gevaarlijker dan normale fiets”

Bericht door FreddyH » 21 okt 2018, 09:08

Ik weet niet meer precies wat de situatie ter plaatse was maar ik meen gewoon 50 km/h en hij reed een stuk langzamer. De boete was op basis van een maximale snelheid van 25 km/h (was eind 2017 en er stond een fout in een of ander systeem). De boete is uiteraard verscheurd.

Het punt is: die flitspaal zag ons dus wel degelijk.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1487
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Nederlands onderzoek: “E-bike niet gevaarlijker dan normale fiets”

Bericht door Tomasj » 21 okt 2018, 09:14

En wanneer je die reacties in HLN leest :roll:
Mensen kennen de wegcode niet maar willen wel klagen over hoe het zou moeten zijn (en wat ze dan omschrijven is al wet) :bj
Ik blijf erbij dat een speedpedelec zo gevaarlijk is als zijn bestuurder. Ik zie filmpjes passeren waarvan ik denk, zo zou ik niet rijden. Het respect naar andere fietsers toe is onbestaande... Probleem is dat soort ****** er op termijn kunnen voor zorgen dat ik op de rijbaan moet gaan rijden
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Nederlands onderzoek: “E-bike niet gevaarlijker dan normale fiets”

Bericht door Daniel1975 » 21 okt 2018, 13:15

Ik reed afgelopen week ook op “illegale” fietspaden. Ik hoop dat die enkele fietser die ik tegen ben gekomen dacht “goh, zo kan het dus ook”. Even gas terugnemen, belletje en ‘bedankt’ bij het inhalen. Dat is de ENIGE manier om te voorkomen dat er keihard gehandhaafd gaat worden.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1775
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Nederlands onderzoek: “E-bike niet gevaarlijker dan normale fiets”

Bericht door FreddyH » 21 okt 2018, 13:49

Belletje en bedankt doe ik alleen als het nodig is (meer mensen naast elkaar). Als het er 1 is dan haal ik op een breed 2-richtingen fietspad (4m breed oid) gewoon in door uiterst links te rijden, op een smaller fietspad haal ik gewoon rustig in (max 10km/h verschil).
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

WFVst5
Expert
Expert
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Re: Nederlands onderzoek: “E-bike niet gevaarlijker dan normale fiets”

Bericht door WFVst5 » 21 okt 2018, 21:49

Tomasj schreef:
21 okt 2018, 09:14
En wanneer je die reacties in HLN leest :roll:
Mensen kennen de wegcode niet maar willen wel klagen over hoe het zou moeten zijn (en wat ze dan omschrijven is al wet) :bj
Ik blijf erbij dat een speedpedelec zo gevaarlijk is als zijn bestuurder. Ik zie filmpjes passeren waarvan ik denk, zo zou ik niet rijden. Het respect naar andere fietsers toe is onbestaande... Probleem is dat soort ****** er op termijn kunnen voor zorgen dat ik op de rijbaan moet gaan rijden
Eens, deze verkeershorken rijden inmiddels op allerlei vervoersmiddelen......zo zijn de motorrijders, fietsers op racefietsen maar ook bestuurders van bepaalde merken auto in een kwaad daglicht gesteld.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7002
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Nederlands onderzoek: “E-bike niet gevaarlijker dan normale fiets”

Bericht door Stromeur » 21 okt 2018, 21:55

WFVst5 schreef:
21 okt 2018, 21:49
maar ook bestuurders van bepaalde merken auto in een kwaad daglicht gesteld.
Klopt.

Andersom kan trouwens ook: op mijn ww-rit per auto rijden drie Tesla's (wát een mooie wagens zijn dat toch..), en die rijden allemaal even galant. Ze rijden goed door, maar niet extreem hard, ze kleven niet, geven altijd keurig richting aan, drukken hun wagen nergens tussen etc. etc. Echt opvallend, als je het vergelijkt met sommige Audi-, Mercedes- en BMW-rijders plus klusbussen die ik op diezelfde route steevast op de linkerbaan ontmoet (om maar meteen even een paar andere voertuigen te generaliseren).
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

WFVst5
Expert
Expert
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Re: Nederlands onderzoek: “E-bike niet gevaarlijker dan normale fiets”

Bericht door WFVst5 » 21 okt 2018, 22:15

Mmmmm wij hebben hier in het midden op het fietspad van die palen die er tbv. het strooien uitgehaald worden; achterin de wijk "huizen" ook een paar Tesla's....zij scheuren regelmatig over het fietspad om de verkeerslichten te omzeilen.

We mogen niet generaliseren maar doen het toch vriend van ons heeft de eerste Tesla in NL en heeft bij 120.000km nog de eerste remblokken, heb gehoord dat er ook pedaalridders zijn die met 10.000km ijzer op ijzer reden.

Wij hebben denk ik 30 jaar Volvo gereden en nadat dit merk in Chinese handen is gekomen was ik het zat. Slechte kwaliteit automaat, elektrische installatie, bedrading en stekkers van Ford kortom we zijn sinds 5 jaar BMW gaan rijden maar rijden nog net zo sociaal en normaal als met de Volvo's hoor wat ik wel zie is dat lease auto's veel meer frictie en remmen slijtage hebben dan de meeste privé rijders.
Geen een wapen is gevaarlijk de persoon die er mee zwaait wel. :av

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast