TRAINING - Stromer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Het is natuurlijk heerlijk je met je Stromer in standje 3 "en route" te begeven voor een mooie tocht of je traject woon-werk.

Maar vanmiddag heb ik mijn Stromer ingezet voor een weerstands-Interval training*) op de verschillende trainingszones (D-hartslagzones genaamd).

En dat allemaal in standje 1.

*)
20 min D1 (tot 134 Hs)
20 min D3 (tot 158 Hs)
20 min D1 (tot 134 Hs)


In het kader van een uitgebreider trainingsprogram dat ik doorloop is deze middagtraining zonder de lunch
(ontbijt was vandaag een appel en een kiwi ;en diner vanavond slechts wat kabeljauw en spinazie


Ik was even bang dat ik door een ondersteuning in stand 1, niet aan de vereiste hogere hartslag zou geraken. Maar geen centje pijn. Ging super.

Blij dat ik mijn Stromer ook voor trainingen kan inzetten
En dan zo lekker om na de training in standje 3 gezwind richting warme douche te kunnen rijden :cool2:

Fijne dag allemaal
Groet Ampeer
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Handig inderdaad om te weten dat je zo ook aan je trainingen kan komen, stand 1 werkt vast goed.
Ik dacht eerst dat Stromeren weinig inspannend zou zijn, maar nadat ik er toch vrij moe van werd en vooral zware benen had, ben ik ook eens gaan meten. Het blijkt dat ik een redelijk deel van mijn route een hartslag van 145-150 heb, dat is op de rechte delen waar ik lekker door kan fietsen.
Van de week heb ik de hartslagmeter weer gebruikt, want ik wil graag nu het langer licht is 's avonds nog sporten (roeien). Als ik al naar m'n werk op en neer ben gefietst lukt me dat niet, is de energie op. Het bleek dat als ik op de rechte stukken 5 km/uur rustiger fietste, m'n hartslag 25-30 slagen lager was. Morgen ga ik eens proberen om rustiger te fietsen en 's avonds te roeien.
Ben benieuwd met welke intensiteit anderen fietsen.
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik fiets niet met een hartslagmeter maar ik merk dat het veel uitmaakt hoe hard ik fiets 45+ vraagt best wat inspanning dus dat doe ik niet als ik 's avonds ga sporten. Ik rij dan terug naar huis rond de 42 km/h. Dat maakt veel uit. Ik rijd op een ST2.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn gemiddelde hartslag op een route ligt rond de 155 bpm. Het grootste deel van de rit zit ik tussen de 135-145 bpm. Maar ik sloof me wel redelijk uit. Het lukt me niet goed om mezelf in te houden op de Stromer. Juist alleen als ik voorafgaand aan een rit al gesport heb, al moe ben en in de cooling down modus zit weet ik mij gemak te houden.

Maar het gaat ook zó lekker hier in het lege Friesland.

Ik had ook totaal nog niet nagedacht over interval-trainingen op de Stromer. Dat deed ik alleen toen ik nog kon hardlopen. Wat een goed idee zeg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Gisteren mijn recent aangeschafte Lidl fietsstatief in gebruik genomen om zowel de stromer als mijn racefiets grondig te kunnen reinigen (erg tevreden overigens over dat statief :cool2: )

De racefiets had zijn onderhoudsbeurt wel nodig in voorbereiding op de wekelijkse zondag trainingsrit met een wisselend groepje buurt-, stadsgenoten

Sinds de dik 2000 Stromer kilometers was het vandaag dus weer een tocht "old school" (niet-elektrisch )
Het verschil was weliswaar niet zo zwaar als enige tijd terug op de MTB (die leek in verhouding tot de Stromer niet voor uit te komen echt afzien ) , maar ook nu was het wel even wennen aan de zit
Vandaag de rit "en group" kon ik redelijk bijblijven (zegt ook iets over de deelnemers van deze groep haha )
Maar enfin eerste rit om er rustig in te komen en dan hoeft het ook nog niet op op topsnelheid

60 km
van almere naar Lelystad, langs de de Oostvaarder - met de grote grazers )
en toen weer snel naar huis ...om ons zelf bij te voeren 😉

komende dagen wel weer lekker op de Stromer :cool2:
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Plaats reactie