Wie gaat er door Stromeren komende tijd?

Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Vandaag toch met de auto naar de afspraak gegaan.
Ga ervan uit dat het hier meevalt met de sneeuwresten, dus op de Stromer morgenochtend. "Probleem" is dat zoonlief de pas gekochte extra col meegepikt heeft en besloot maar te blijven logeren ergens anders. :dwarf:
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Er lag vanochtend wel een klein laagje sneeuw, geen plaksneeuw dus prima doorheen te Stromeren. Wel alle bochten iets voorzichtiger genomen, maar op de rechte stukken was +40 km/u geen uitzondering. Ik had misschien 5-7 km waar geen sneeuw (meer) lag door strooien of weggewaaid.
Had de wind in de rug dus van koude ook niet veel last. Terugweg zal wel even doorbijten worden met wind tegen.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Toeval bestaat niet, mijn fiets staat bij de fietsenmaker (toch wat extra naweeen van de valpartij vorige week, spatbord kapot) en mijn vrouw moest gisteren en vandaag ook in Eindhoven werken, dus reed onze auto toch al heen en weer... ik ben maar ingestapt. Gelukkig mag ik dan in de stad nog wel een kleine 20 minuten lopen naar kantoor, zodat ik toch nog wat beweging krijg.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Eerlijk: het viel vandaag een wat tegen.....niet alleen voor mij maar ook voor m'n St1x.

- ondanks ruime bril en balaclava sneed de wind ongenadig in de onbedekte delen. Zo zonde dat de Cratoni-helmen zo gruwelijk vertraagd zijn; wat had ik graag een vizier vandaag gehad.
- display moeilijk afleesbaar. Dat was me al eerder opgevallen dat bij straffe koude de display wat slecht afleesbaar werd maar vandaag was duidelijk kouder dan eerder.....dus display werd moeilijker. Ook display-gebruik (nul stellen bij nieuwe accu) leek wel vertraagd. Eerlijk gezegd is dit niet een Stromer-specifiek kwaaltje want ook mijn camera met display vind dit soort koude helemaal niet lekker. Gewoon de techniek: LCD en koude gaan minder goed samen.
- nieuw slot ?! De fiets stond op een andere locatie dan gebruikelijk en daardoor in de eerder genoemde snijdende wind. Bij vertrek leek het wel alsof er een slot op zat ?! Na enkele wiel-omwentelingen was dat gevoel al weg en kon ik weer heerlijk doorStromeren. Maar er was duidelijk in/aan/rond de as/aandrijving goed vastgevroren en dat moest even loskomen. Gelukkig geen gepiep of zo....gewoon effe bijzonder.
+ nergens glad (op een afgezette tunnel na waar een plas water een ijsbaan was geworden; hulde aan de gemeente Nijmegen om niet alleen een afzetting te plaatsen maar ook een waarschuwingsbord).
+ het Tex-Lock slot houdt zich in deze koude uitstekend.

Morgen niet met de Stromer maar trein + vouwfiets........
Stromer ze,
Reinout
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Dat van het display heb ik ook bij de koude, heb er al eens ergens melding van gedaan op het forum. Bij het net opstarten lijkt het bij mij dan ook even te flikkeren alsof het dan een lagere refreshrate heeft. Het bedienen gaat wel niet trager hierdoor alleen het display is wat moeilijker leesbaar dan. Vanmorgen om 6u bij -9 had hij er ook last van maar dat is normaal na een nachtje buiten op het werk.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-St1x schreef: 28 feb 2018, 15:47 - nieuw slot ?! De fiets stond op een andere locatie dan gebruikelijk en daardoor in de eerder genoemde snijdende wind. Bij vertrek leek het wel alsof er een slot op zat ?! Na enkele wiel-omwentelingen was dat gevoel al weg en kon ik weer heerlijk doorStromeren. Maar er was duidelijk in/aan/rond de as/aandrijving goed vastgevroren en dat moest even loskomen. Gelukkig geen gepiep of zo....gewoon effe bijzonder.
Faffi had hier gisteren ook last van:

viewtopic.php?f=15&t=893&p=15430#p15430
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Daar stond ik dan in de fietskleding. Even met de hondjes en begon het te sneeuwen. Ja dan maar niet Stromeren, ik wist nl niet hoeveel er zou vallen. Bleek achteraf wel mee te vallen maar ik wilde niet weer vallen. Dus vandaag de auto sinds lange tijd. Morgen kijken wat het weer brengt.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Ik herken wat Reinout vertelt.

Verder:
- Vandaag 36 km gereden.
- Accu capaciteit over van 7%.
- Accu capaciteit van 814Wh.
- Onder betere omstandigheden zeker 30 tot 40% over.
- Koude voeten en koude vingers.
Plaats reactie