Wie gaat er door Stromeren komende tijd?

Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1052
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Komende week, vanaf a.s. maandag, gaat het aardig vriezen. Zelf ben ik gestart met Stromeren half september en wil toch graag ervaren hoe het is om met deze temperatuur door te Stromeren. Ik ben goed voor bereid, skibroek, bivakmuts, verwarmde handschoenen en voldoende bovenkleding, daarover een windjack. Ik neem ook een thermosfles met warme thee mee, want je zal net maar lekrijden.
Ik ga in elk geval rustiger rijden want ik heb geen idee wat het wegdek doet met deze temperaturen.

Ik ben benieuwd wie ook gaat door Stromeren. Wanneer je dat gaat doen, doe voorzichtig en ik ben benieuwd naar jullie beleving en misschien wel mooie foto’s/filmpjes.

Groet Mark
Bijlagen
C713DE07-03DA-4A48-90B7-5E81842962D7.png
C713DE07-03DA-4A48-90B7-5E81842962D7.png (644.19 KiB) 4659 keer bekeken
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik ga maandag in ieder geval op de fiets. Of ik het hele stuk naar Eindhoven ga rijden, weet ik nog niet zeker. Hangt ervan af of de spierpijn en rechterhand/-arm weer goed zijn, en hoe de wind staat. Bij te harde wind wordt de accustress me teveel. Dan ga ik ipv de 46 km. 16 km doen naar station Den Bosch en neem verder de trein. Dan mag ik in Eindhoven nog een 20 minuten wandelen. ;-)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1052
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Polling schreef: 23 feb 2018, 22:35 Ik ga maandag in ieder geval op de fiets. Of ik het hele stuk naar Eindhoven ga rijden, weet ik nog niet zeker. Hangt ervan af of de spierpijn en rechterhand/-arm weer goed zijn, en hoe de wind staat. Bij te harde wind wordt de accustress me teveel. Dan ga ik ipv de 46 km. 16 km doen naar station Den Bosch en neem verder de trein. Dan mag ik in Eindhoven nog een 20 minuten wandelen. ;-)
Ja, ik had het gelezen van je ongeval. De spierpijn kan lang aanhouden en ik spreek uit eigen ervaring. Op 18 decemnber jl een aardige knal gemaakt en mijn duim is nog gevoelig. Ik ben benieuwd naar je verhaal na maandag. Ik zal mijn beleving ook vermelden.
Doe voorzichtig en Happy Stromer.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik sta met de nacht volgende week en stromer gewoon verder. Verwacht niks spectaculair omdat het droog is dat maakt het gelukkig niet gevaarlijk.

Heb meer bang voor regen overdag en dan lichte nachtvorst.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik heb geen intentie om te stoppen voor de kou. Ik ga wel zien hoe het loopt.
Vanochtend nog steeds in de oude aftandse skijas die ik heb met daaronder alleen een t-shirt. Mijn hanwag bergschoenen, spijkerbroek en regenbroek eroverheen. Op mijn kop heb ik over voorhoofd en oren mijn buff in 4 lagen dubbelgevouwen en een fleecesjaal om de nek. Abus helm erbovenop met regenkap eroverheen tegen het inwaaien.
2 verschillende handschoen ivm verlies, dat word nog een uitdaging, maar tot nu toe na een km of 14 heerlijk warme handen.

Ben benieuwd hoe het volgende week wordt. Kan altijd besluiten de rijsnelheid te verminderen, dan is er automatisch minder windchill. Het wegdek maak ik mij eigenlijk geen zorgen over. Wanneer het koud genoeg is is er eigenlijk ook nooit gladheid, dat treedt meer op bij temperaturen rond het vriespunt... ***edit -> oh bugger, dacht dat het overdag ook koud zou worden :oops: ***

Voordeel is dat ik avonddienst heb, dus pas rond 14:00 op de fiets stap en rond middernacht weer terug. Dan mis ik iig de nachtelijke ochtendkou.

Bovendien hield ik het vroeger (en wie niet) ook uren uit buiten in de vrieskou op de schaatsen of in de sneeuw (Unox moment :bj ). Dus een uurtje fietsen moet toch gewoon kunnen. En anders iedereen op Wim Hof training :D
Laatst gewijzigd door Wiebe op 23 feb 2018, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1052
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Zebbernaut schreef: 23 feb 2018, 23:17 Heb meer bang voor regen overdag en dan lichte nachtvorst.
Mee eens hoor.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Ik fiets ook het hele jaar door. Het enige wat ik slecht warm kan houden zijn mijn handen. Hiervoor al diverse soorten handschoenen aangeschaft. Misschien moet ik toch maar eens verwarmbare gaan proberen. Ik stap elke werkdag rond 07.00 uur op de fiets, dus ik ben benieuwd wat de ervaringen worden komende week. Het is in mijn 3,5 jarig Stromer bestaan in ieder geval nog nooit zo koud geweest.
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Ik heb letterlijk nog geen dag niet per fiets gaan werken sinds april 2017, tenzij voor een defect, ik denk 2x de trein(moeten) nemen.

De kledij is op punt, genoeg tips in andere topics.

Tip voor de koude handen: handschoenen isoleren, wordt uitgedrukt in graden afkoeling per tijdseenheid bij buitentemperatuur x.
Stop dus nooit koude handen in je handschoenen. Doe ze aan met warme handen. Dat gaat al veel helpen.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Wiebe schreef: 23 feb 2018, 23:25
iedereen op Wim Hof training :D
Dat is dit, dus : http://www.innerfire.nl/
ST2 983WH 2x25km woon-werk
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Warme handen en voeten zijn belangrijk de komende dagen.

Ik rijd met Gore handschoenen. Daarbij gebruik ik de Happy Schuhtrockner, een goede wintersport tip. Deze week ga ik voorverwarmen. Ik gebruik het apparaatje normaal alleen voor het droogmaken van de handschoenen, en dat is tot nu toe bijna elke keer nodig geweest. https://sport-kaufmann.de/wintersport/s ... -paar-230v

Voor de voeten heb ik de volgende tip: ik gebruik 4 laagjes, gewone sok, plastic zakje van Ikea (lengte tot net op de bal van de voet), en een kort oversokje van Icebreaker en tot slot een Gore overschoen (Universal city) voor de wind op de enkels.

Tot slot, ik stop een bidon met warm water (80 graden) in een oude handschoen in de fietstas. Mocht het nodig zijn, dan heb ik onderweg warm water om me mee te verwarmen of om gewoon op te drinken.
Plaats reactie