Wie gaat er door Stromeren komende tijd?

macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Ik stromer erdoor, bij ons(Antwerpen) echter geen sneeuw, maar -7 en keiharde oostenwind. Met mijn regenbroek tegen de wind, een dikke Fleece en warme wanten gaat het net. Aan mijn gezicht is het nog het ergste en ik ben telkens blij dat ik het kantoor binnenkan om op te warmen met koffie.
Morgen wordt het hier wat warmer, maar het kan even sneeuwen.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Baal echt dat ik niet kan rijden. Dan kon ik tenminste de keus maken om niet te gaan :lol:
Toch een beetje verplas-gevoel / last (wo)man standing :bj
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Elsje schreef: 01 mar 2018, 15:04 Respect :ay Ik vond het te gortig vandaag met de harde wind.
De wind was idd extreem ik had het gevoeld dat mijn neus in brand stond soms, maar de wegen liggen er hier wel perfect bij dus onveilig is het niet hier rond het Antwerpse :cool2:
Lomito

Vanmiddag ben ik ondanks de sterke oostenwind naar Nijmegen gereden voor een werkafspraak en daarna een lunchafspraak met mijn dochter in de Hemel. Heerlijke biermosterdsoep en spareribs gegeten, weggespoeld met mijn top 10 biertje en daarna als op vleugels terug naar huis gereden met windkracht 5 in de rug.

En thuis aangekomen de houtkachel aangestoken voor mijn verkleumde dochter. Morgen nog een fors koude dag en dan hebben we het ergste wel weer zo'n beetje gehad. Laat de zomer maar komen!

Oh... ik bedenk me dat mijn fiets precies vandaag jarig is. Op 1 maart 2017 heb ik mijn Es in ontvangst genomen en momenteel staat er 9.600 km op de teller. Feestje!!! :bp: :hy: :az
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

Zebbernaut schreef: 01 mar 2018, 16:09
Elsje schreef: 01 mar 2018, 15:04 Respect :ay Ik vond het te gortig vandaag met de harde wind.
De wind was idd extreem ik had het gevoeld dat mijn neus in brand stond soms, maar de wegen liggen er hier wel perfect bij dus onveilig is het niet hier rond het Antwerpse :cool2:
gewoon zot ik had heel den tijd zijwind wel gevaarlijk dan nog liever wind op kop maar blijft toch plezant Stromeren :d3:
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Gefeliciteerd :bi Lomito met je Es
Het was/is ook mijn verjaardag en was vandaag vrij. Dagje Den Haag met de familie in de auto, kinderen in Tikibad achtergelaten. :)

Gisteren dus wel met de fiets en dus ook terug. 37 km en slechts 16% accu over: kou en wind tegen. Door de pekel van die ochtend kraakten de ketting en raderen aardig. Net dus even behandeld, voldoende om morgen met de wind in de rug naar Amsterdam te Stromeren. Daar zie ik niet tegenop, wel de terugweg en dan vooral ivm de accu. Bijna 60 km en gezien gisteren met de restcapaciteit, begin ik maar in stand 2 voor een flink eind. Weersomstandigheden zullen hetzelfde zijn en dus zal de accu flink te lijden hebben. Liever te lang dan te kort in st and 2 want om nu de laatste kilometers zonder ondersteuning tegen een windkracht 5 oostenwind in te douwen, liever niet.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Gisteren nog wel op de fiets gegaan. Maar vandaag en morgen maar verstandig met de auto.
Probleem is niet zozeer de koude, maar mocht je onderweg pech krijgen, ben je mooi in de aap gelogeerd. #onderkoeling/lang wachten op hulp van de WW.
Dat is mijn overweging geweest om toch maar voor de auto te kiezen.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb diep respect voor jullie allemaal, en al helemaal voor Patrikius, omdat ik weet hoe ongelofelijk hard het hier al twee dagen waait. Hiemstra heeft het over "windstoten", maar het gaat eigenlijk bijna non-stop door hier aan zee. Ik stap niet op, het is me echt te gortig. En inderdaad, die bevroren brokken die de boeren overal uit hun trekkerbanden achterlaten maken het ook niet eenvoudiger.

Daar moet ik als verzachtende omstandigheid wel bij vermelden dat ik momenteel niet heel erg uitgerust ben, en als ik zo moe ben, dan vind ik het ontzettend lastig om het fysiek warm te krijgen en warm te houden. Maar zelfs als dat niet zo was; met dit weer begin ik niet aan 2x een uur lang Stromeren.

Wees voorzichtig allemaal. Ik hoop snel op kou zonder al die wind, want dan is het heerlijk en prachtig buiten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Doe mij deze maar :mrgreen:

fietskachel.jpg
fietskachel.jpg (192.24 KiB) 2418 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sam
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2018, 05:59

Deze morgen 2de rit met de St1x naar het werk 23km. Volle bak tegenwind en die maakte het toch wat frisser maar echt koud kan ik nu ook niet zeggen. Rij met fiets tenue winterjack.banaan over heel mijn gezicht en mtb winterschoenen Gisteren nog goed rond 44 a 45 naar het werk. Vandaag met met een gemiddelde van 34 kmph op het werk geraakt 47% van de batterij gebruikt. Bij het terug naar huis rijden strakke wind mee teller regelmatig tot 48 per geraakt zo met een gemiddelde van 40.3kmph op mijne gps thuisgekomen 😀😀😀 deze keer slechts 25% van de batterij verbruikt.
Plaats reactie